Gå til innhold

Hva er den verste hit-musikken du vet om?

Anbefalte innlegg

Kommer vel veldig an på hvilken generasjon er en oppvokst i. Men husker jeg slet veldig med Aqua på 90-tallet . Og skjønte aldri helt hvordan de kunne bli så store og populære. Mange trodde Barbiegirl var ironi, men det var det faktisk ikke. Såfall hadde hele albumet vært en stor ironi og de hadde hatt en annen målgrupppe enn barn/i god, ungdom mellom 10-18 år. Bare teit. 

Sliter generelt veldig med musikk under denne kategorien. I dag slipper vi å bli bombardert med dårlige hit’er og landeplager uten samme radio tilgangen som før.

Anonymkode: 82122...4be

Fortsetter under...

På 7.11.2020 den 1.31, Fionys skrev:

Den var vel fin midt på 90-tallet☺️

23 timer siden, Kayia skrev:

Oldiser!! 😃

Tones and I (ungjenta bak Dance Monkey) er (sammen med Billie Ellish) den kuleste og «sunneste» av de unge artistene som har brutt lydmuren de siste årene. Låta er SUPERKUL, og digg å både vaske hus, hå til jobb, danse og trene til! Basta 😃

Av irriterende låter på min liste finner vi en jeg blir uvel av å høre - Prittiest Girl in Oslo med det ellers så brilliante og utstudert flinke Big Bang.

Helt sikkert en rekke andre også, som stort sett alt av Celine Dion, Mariah Carey eller andre syngedamer/syngemenn med uttalt frasering, men det teller ikke siden jeg ikke like NOE de i den kategorien gjør.  

Øystein Greni❤️ Ikke den sangen jeg hører på, men funker på konsert.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Digget ikke alle unge den på slutten av 90-tallet da?

U cant touch this, gikk flere ganger om dagen og natta på mtv når jeg var tenåring. En så glorete video, og ræva låt. Han så mindre begavet ut der han vrikket og vred seg. Smokie med Living next door to Alice har vel vært hit i Norge ca 20 ganger. Noe så utslitt og bedritent. Jeg var samboer også med en smokie fan. TS

Anonymkode: a19c0...f1d

På 7.11.2020 den 12.37, Kayia skrev:

Oldiser!! 😃

Tones and I (ungjenta bak Dance Monkey) er (sammen med Billie Ellish) den kuleste og «sunneste» av de unge artistene som har brutt lydmuren de siste årene. Låta er SUPERKUL, og digg å både vaske hus, hå til jobb, danse og trene til! Basta 😃

Av irriterende låter på min liste finner vi en jeg blir uvel av å høre - Prittiest Girl in Oslo med det ellers så brilliante og utstudert flinke Big Bang.

Helt sikkert en rekke andre også, som stort sett alt av Celine Dion, Mariah Carey eller andre syngedamer/syngemenn med uttalt frasering, men det teller ikke siden jeg ikke like NOE de i den kategorien gjør.  

Joda. "Tones and I" er kul på den måten at hun ikke prøver å se ut som en Barbiedukke.

Jeg synes også "Girl in Oslo" er flau å høre på. Vet ikke hvorfor, men blir litt pinlig berørt nordmenn som synger om Norge på Engelsk.

Annonse

7 minutter siden, cilie skrev:

Ingen grunn til å bli pinlig berørt over Bigbang!

Jeg har null forhold til Big Bang, men har hørt låta "Prettiest girl in Oslo".

Jeg må presisere at musikk jeg får mark av ikke nødvendigvis er dårlig musikk. Det kan like gjerne hodet mitt som henger seg opp i et eller annet.

2 minutter siden, Lillemus skrev:

🤣 "Vi er smurfer små og blå!"

Husker jeg var hos ei venninne. Hun hadde en sånn liten kassettspiller som vi hørte smurfesangene på. Så etter å ha holdt på med noe annet en liten stund, spurte jeg: "Heter det smurfer eller snurfer?" Hun fikk latterkrampe,  og så viste det seg at hun hadde tatt det opp 😁 Vi spilte det mange ganger om og om igjen,  og lo oss halv fordervet over at jeg hadde sagt "snurfer" 😅😅😅

57 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg har null forhold til Big Bang, men har hørt låta "Prettiest girl in Oslo".

Jeg må presisere at musikk jeg får mark av ikke nødvendigvis er dårlig musikk. Det kan like gjerne hodet mitt som henger seg opp i et eller annet.

Enig! Og jeg bare tuller litt da jeg liker Øystein Greni godt. 

Annonse

Jeg kommer ikke på så mange her&nå, men generelt sett får jeg lett fnatt av sangere som synger tilgjort, sukkersøtt, med hikst, og dem som "tar heisen opp" for å komme til de høye tonene. 

Det har vært flere sanger opp igjennom som har irritert meg når de ble spilt som oftest, men som plutselig kan være morsomme å høre igjen et par tiår senere, så frekvens har absolutt en betydning.

Nå etter at de store radiokanalene forsvant fra FM hører jeg nesten aldri P4 eller Radio Norge lenger - det var de jeg oftest hørte på i bil pga best mottak, men nå hører jeg på lokalradio på FM i bil i stedet. Men før dette ergret jeg meg over at P4/RadioNorge overspilte "Walking in Memphis". Hva i all verden har den låta gjort for å få lov til å bli spilt så ofte, såå mange år etter at den var på topp? Uforståelig!

I går dukket forresten Torn med Natalia Imbruglia opp på lokalradioen i bil, og det er en annen uforståelighet: Hvorfor, så mange år etter, spiller norske radiokanaler den versjonen når Trine Reins både er bedre, var først ute og er norsk? Heia norske artister!

Kommer forresten på en som jeg fikk skikkelig stressreaksjoner av da den var in, og det er Red Hot Chili Peppers "Take it away". For et mas! Og hvordan kan et band som har laget den nydelige Under the bridge klare å prestere noe slikt møl?

47 minutter siden, morsan skrev:

Kommer forresten på en som jeg fikk skikkelig stressreaksjoner av da den var in, og det er Red Hot Chili Peppers "Take it away". For et mas! Og hvordan kan et band som har laget den nydelige Under the bridge klare å prestere noe slikt møl?

Du liker ikke hard funk. Det er greit.

Anonymkode: 9e3ab...462

Jeg var hardcore RHCP fan som tenåring. Men akkurat den låten der likte jeg ikke. For rap aktig. Under the bridge er fin, men det er mothers milk som er det største grom albumet til RHCP i min bok.

Anonymkode: a19c0...f1d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...