Gå til innhold

Min venninnes pu datter vil feire nyttår med oss

Anbefalte innlegg

Jeg og venninnen min med familie har i flere år feiret nyttårsaften sammen. I år skal de feire med hennes foreldre. Vi har jevngamle barn, og barna har selvfølgelig vært med på feiringen. 

Nå har det seg slik at den ene datteren deres som er pu, har spurt oss om å få feire nyttårsaften med oss. Våre egne barn har flyttet ut for lengst og har egne planer for nyttårsaften. Vedkommende er i 20 årene, og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal svare. Helt ærlig må jeg si at jeg ikke har lyst til å ha henne her på nyttårsaften. Det er liksom begrenset hvor koselig det kan bli når man ikke er på bølgelengde mentalt. 

Er jeg slem hvis jeg sier nei? 

Anonymkode: 409b7...0c2

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninnen min med familie har i flere år feiret nyttårsaften sammen. I år skal de feire med hennes foreldre. Vi har jevngamle barn, og barna har selvfølgelig vært med på feiringen. 

Nå har det seg slik at den ene datteren deres som er pu, har spurt oss om å få feire nyttårsaften med oss. Våre egne barn har flyttet ut for lengst og har egne planer for nyttårsaften. Vedkommende er i 20 årene, og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal svare. Helt ærlig må jeg si at jeg ikke har lyst til å ha henne her på nyttårsaften. Det er liksom begrenset hvor koselig det kan bli når man ikke er på bølgelengde mentalt. 

Var litt vanskelig å forstå settingen her, ønsker datteren å feire nyttår med bare deg og din mann, i stedet for med egne foreldre? Da kan jeg jo forstå at du er litt betenkt, med mindre dere har en nær relasjon fra før. 

Endret av Ekstra
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hun, ikke hennes foreldre altså? Da hadde jeg sagt nei, hun kan vel bli med foreldrene sine? Med mindre dere er veldig tett, du og datteren til venninna di, så vil det vel bli temmelig kleint?

Vi har en nær relasjon. Barna våre (hun har flere søsken) har så og si vokst opp sammen. I år skal foreldrene hennes være med hennes mormor og morfar, men hun vil heller være med meg og mannen min. Alene, bare hun. Våre egne voksne barn skal ikke være her. 

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Bare hun, ikke hennes foreldre altså? Da hadde jeg sagt nei, hun kan vel bli med foreldrene sine? Med mindre dere er veldig tett, du og datteren til venninna di, så vil det vel bli temmelig kleint?

Ja, det er det jeg tror. At det vil bli veldig kleint. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en nær relasjon. Barna våre (hun har flere søsken) har så og si vokst opp sammen. I år skal foreldrene hennes være med hennes mormor og morfar, men hun vil heller være med meg og mannen min. Alene, bare hun. Våre egne voksne barn skal ikke være her. 

Finnes vel ikke noe standard svar. Om du skal si nei, må du vel komme opp med en hvit løgn. Alternativt kan du snakke med din venninne og forklare situasjonen, så kanskje hun ordner opp for deg. Men du har jo muligheten til å gi henne en koselig nyttårsaften, da :) 

Annonse

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Finnes vel ikke noe standard svar. Om du skal si nei, må du vel komme opp med en hvit løgn. Alternativt kan du snakke med din venninne og forklare situasjonen, så kanskje hun ordner opp for deg. Men du har jo muligheten til å gi henne en koselig nyttårsaften, da :) 

Ja, sant. Men jeg har allerede sagt til venninnen min at dattera hennes gjerne vil være hos oss. Da bare lo hun og sa at hun visste at hun var veldig glad i oss! Men får nok komme med en hvit løgn. Får meg ikke til å si til venninnen min at jeg ikke liker å være alene med datteren hennes på en dag som det. 

19 minutter siden, Fionys skrev:

Det beste vil vel være å si det som det er, at dere har planlagt å feire alene siden ingen av barna deres skal komme og at det passer dårlig at hun kommer i år.

Enig, det beste er å si det rett ut.

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har trolig litt problemer med å takle forandringen, siden dere har hatt denne tradisjonen i mange år. 

Jeg synes du kan si at det ikke passer i år, siden ingen av de andre kommer, verken hennes foreldre, søsken eller barna dine. Akkurat i år er det ingen som kan kritisere noen for at de ønsker å feire alene, uten gjester.  

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da svarer du nei. 

På 5.11.2020 den 15.12, Fionys skrev:

Det beste vil vel være å si det som det er, at dere har planlagt å feire alene siden ingen av barna deres skal komme og at det passer dårlig at hun kommer i år.

På 5.11.2020 den 15.58, laban skrev:

Hun har trolig litt problemer med å takle forandringen, siden dere har hatt denne tradisjonen i mange år. 

Jeg synes du kan si at det ikke passer i år, siden ingen av de andre kommer, verken hennes foreldre, søsken eller barna dine. Akkurat i år er det ingen som kan kritisere noen for at de ønsker å feire alene, uten gjester.  

Enig med dere.

På 5.11.2020 den 15.12, Fionys skrev:

Enig, ser ingen grunn til å hverken lyve eller være dønn ærlig. Det må være helt streit å si at  hun er hjertelig velkommen en senere gang, men at dere ønsker å være bare dere to på nyttårsaften når det ikke blir stor tradisjonell feiring med begge familiene :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...