Gå til innhold

Har vi norske/hvite veldig dårlig hud?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller har vi veldig tynn hud? Synes så mange kvinner går rundt med gylden strøken hud. Ser fuktige ut, gylden farge og ingen blodårer som synes. Noen norske er slik og. Jeg er slik noen ganger men min hud forandrer seg veldig ettersom hvor jeg er, hva slags vær og temp det er. 
Og såklart hudpleie. 
Nå som det er vinter, og når det blir kaldt  og jeg heller ikke har hatt på selvbruning så har jeg nesten sånne blå legger. Masse nupper, sprengte blodkar (ikke mye), men veldig blåaktig legger. Vanlig i min familie 😕 

Mye åreknuter hos oss, men jeg har tatt de og ska nå ta de kosmetiske. 

Så er norsk hud veldig dårlig? Blir vi røde synes det, har vi føflekk synes det, blodårer synes.... 

Anonymkode: e8a5a...cad

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke blodårer på beina... 

Anonymkode: a24a5...d62

Da syns jeg litt synd på deg, egentlig. Det er ganske ekkelt når blodtilførselen blir redusert litt, f.eks fordi man sitter galt. Å ikke ha blod i bena i det heletatt må jo være grusomt 🤣

21 minutter siden, Trine skrev:

Da syns jeg litt synd på deg, egentlig. Det er ganske ekkelt når blodtilførselen blir redusert litt, f.eks fordi man sitter galt. Å ikke ha blod i bena i det heletatt må jo være grusomt 🤣

Du må lese nøyere og legge merke til preposisjonene. 

Anonymkode: e3a1a...1a0

Nei, tror ikke det. Vi har hud tilpasset der vi bor i verden. Slik hud nordmenn har lønner seg å ha her i norden. Feks når det gjelder d-vitamin er det veldig vanlig å ha mangel hvis man har mye melanin i huden. Ikke att d-vitamin mangel er vanskelig å kurere da. Men i tidligere tider var det viktigere.

Anonymkode: 04f19...d13

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må lese nøyere og legge merke til preposisjonene. 

Anonymkode: e3a1a...1a0

Du må lære deg forskjell på fleip og blodig alvor. Og her var da preposisjonene brukt feil i utgangspunktet, så da får man tolke. Ingen har snakket om å ha blodårer på bena. Det er jo ingen som har blodårene på bena, de er helst på innsiden. Og er de på utsiden, bør man ringe 113 litt fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...