Gå til innhold

6 uker til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

Her er mitt kosthold siden februar, og som har minket meg med 15 kilo. Jeg var i utgangspunktet ikke overvektig, men hadde mange vondter. Disse har også forsvunnet sammen med kiloene. Jeg skal ikke mer ned i vekt, så spiser litt mer mandler om kvelden enn det jeg skriver her.

Frokost: denne dropper jeg. Drikker kaffe og vann fram til lunsj. Tok noen få dager å venne seg til.

Lunsj: 2 knekkebrød med fet ost eller egg eller makrell i tomat + cherrytomater, paprika el.lign. Gjerne en gulrot, en veldig sjelden gang eple eller pære. (Tar grove knekkebrød med mye frø). Drikker ikke melk.

Eller: en god porsjon blanding av cottage cheese og kesam vanilje + natreen søtning + blåbær. Kaffe/te/vann. 

Middag: kokte/rå/moset grønnsaker av alle slag så mye jeg har lyst på. Kjøtt/fisk/pølser/omelett/kjøttkaker/kylling ca 150 gram (vanlig porsjon). Vann som drikke.

Stekesjy som saus hvis det trengs. En skje creme fraich hvis du er tørt eller sterkt.  Ikke potet, pasta eller ris.

Kveldsmat: smoothie lagd av frossen skogsbærblanding, kokosmelk og natreen, hvis jeg er sulten. Som regel tar jeg et par never med mandler i stedet + en stor kopp te. Av og til et kokt eller stekt egg. Av og til en mindre porsjon cottage cheese/kesam + bær.

Tar av og til et par ruter 70% kokesjokolade til ettermiddagskaffen. Søtsuget forsvinner fort hvis du har stabilt blodsukker. Tar av og til en teskje kakaopulver i kaffekoppen. Det er sunt og godt, og kan dempe søtsug.

Lørdagsgodt er som regel et stykke napoleonskake + salte mandler og andre nøtter (ikke peanøtter). Drikker sukkerfri brus. Kan av og til ta et glass vin med lavt sukkerinnhold, men jeg er i utgangspunktet ikke særlig glad i alkohol.

Nå i denne korona-tida har det vært lite utfordringer med bursdager og kaker, men de gangene det har vært noe har jeg forsynt meg veldig forsiktig. Rører aldri gjærbakst. Tar heller gele med vaniljesaus, ostekake. Spiser bare krem og fyllet i bløtkake. Ingen legger merke til eller kommenterer det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første 10 kiloene gikk jeg ned på 2 måneder, resten har gått sakte men sikkert, og nå skal jeg altså  helst ikke mer ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 15.33, Stikkelsbær skrev:

De første 10 kiloene gikk jeg ned på 2 måneder, resten har gått sakte men sikkert, og nå skal jeg altså  helst ikke mer ned i vekt.

Du har vært veldig flink👏.   Jeg prøver så godt jeg kan, men er langtfra så flink som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på mandagens vekt. Har vært flink hele uka og kanskje spesielt i går. Var borte å spiste både kake og sjokolade, men jeg greide å stoppe. Jeg greide også å la være å kjøpe noe på hjemturen. Og i dag så er jeg på'n igjen. Er fornøyd med hvordan uka har vært sånn matmessig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Er spent på mandagens vekt. Har vært flink hele uka og kanskje spesielt i går. Var borte å spiste både kake og sjokolade, men jeg greide å stoppe. Jeg greide også å la være å kjøpe noe på hjemturen. Og i dag så er jeg på'n igjen. Er fornøyd med hvordan uka har vært sånn matmessig 

Så flink du er🙌 Start gjerne en ny ukestråd - jeg har vært syk og ikke fått til noen ting - og kjenner at den ikke akkurat blir motiverende fra min synsvinkel. Hadde jeg enda vært så syk at det var en legitim unnskyldning... uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Så flink du er🙌 Start gjerne en ny ukestråd - jeg har vært syk og ikke fått til noen ting - og kjenner at den ikke akkurat blir motiverende fra min synsvinkel. Hadde jeg enda vært så syk at det var en legitim unnskyldning... uff. 

Tusen takk😊  

Så dumt at du er syk, det er ikke noe godt. Ikke lett å finne motivasjon da. Ønsker deg riktig god bedring og at neste uke blir bedre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Ned en halvkilo denne uka, så - 1,8 kg så langt. 😊 Kunne vært flinkere med mosjon denne uka, men sånn ble det nå. 

Så bra 😊 Min vekt har hoppet opp og ned denne uka, som de forrige ukene. Venter til i morgen tidlig med ukas offisielle vekt (-nedgang eller -oppgang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, emilie321 skrev:

Tusen takk😊  

Så dumt at du er syk, det er ikke noe godt. Ikke lett å finne motivasjon da. Ønsker deg riktig god bedring og at neste uke blir bedre for deg.

Takk for det! Ble overraskende fort bra til meg å være denne gangen. Prøver igjen med sukkeravvenning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...