Gå til innhold

6 uker til jul


 cilie

Anbefalte innlegg

Ganske likt her. Ikke spesielt mye progresjon  fra forrige uke. 2 ganger styrke hjemme (ikke sjans til å trene som på et senter) og en tur... Godteri gjennom helgen, men prøvd å droppe noenmåltider tidlig på dagen. Kunne vært verre, men også mye bedre. Jeg føler meg syk hver morgen og nå har jeg fått skikkelig vond hals. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, cilie skrev:

Ganske likt her. Ikke spesielt mye progresjon  fra forrige uke. 2 ganger styrke hjemme (ikke sjans til å trene som på et senter) og en tur... Godteri gjennom helgen, men prøvd å droppe noenmåltider tidlig på dagen. Kunne vært verre, men også mye bedre. Jeg føler meg syk hver morgen og nå har jeg fått skikkelig vond hals. 

Hvorfor kjøper du så mye godteri at du spiser det gjennom hele helgen da? Jeg kjøper en liten pose smågodt som jeg har til "Skal vi danse", ellers spiser jeg mat - det er jo mye bedre å spise mat enn godteri!

2 joggeturer, 1 rusletur og 1 tur opp Helvetesbakkene her i uka som gikk. Ned 200 g. 🤣 Hadde jeg skrevet i går kunne jeg sagt "ned 800 g", men godiset og cideren i går kveld gjorde at jeg spratt opp igjen i løpet av natta gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor kjøper du så mye godteri at du spiser det gjennom hele helgen da? Jeg kjøper en liten pose smågodt som jeg har til "Skal vi danse", ellers spiser jeg mat - det er jo mye bedre å spise mat enn godteri!

2 joggeturer, 1 rusletur og 1 tur opp Helvetesbakkene her i uka som gikk. Ned 200 g. 🤣 Hadde jeg skrevet i går kunne jeg sagt "ned 800 g", men godiset og cideren i går kveld gjorde at jeg spratt opp igjen i løpet av natta gitt. ;)

Bra trent 👌 og 200 ned er bedre enn ikke noe!

Enig i at jeg kun kjøper inn en liten mengde neste helg. Ja, det er bedre for kroppen å spise mat, men det smaker ikke bedre. - Bytter den lekreste mat mot en smågodtpose anytime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 6 av 7 dager gått bra. Det er bare det at den dagen som gikk dårlig, gikk skikkelig dundas. Har gått opp 100g siden forrige mandag. 

Har også bare greid 2 gåturer. Her er nå svømmehallen stengt og venter bare på at treningssenteret skal stenge. Har uansett valgt og ikke gå der, pga all smitten. Har også valgt og ikke gå på de vanlige aktivitetene jeg vanligvis går på. Er i risikogruppen både med diabetes og lunge problematikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, cilie skrev:

Bra trent 👌 og 200 ned er bedre enn ikke noe!

Enig i at jeg kun kjøper inn en liten mengde neste helg. Ja, det er bedre for kroppen å spise mat, men det smaker ikke bedre. - Bytter den lekreste mat mot en smågodtpose anytime...

Når du går for å kjøpe helgens godis så spist et skikkelig måltid mat før du går så magen er full og blodsukkeret i vater. Og skjerp deg når du er i butikken! Du har egen vilje og trenger ikke ta med deg alt du ser i godeavdelingen...! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Du har egen vilje og trenger ikke ta med deg alt du ser i godeavdelingen...!

Haha, det gjør jeg ikke da - da hadde det vært myyye mer med hjem😅 Men enig i at det er jeg som bestemmer... Har bare lett for å ombestemme meg... 

Nå er jeg småsyk og holder på å klikke av lyst på noe digg. Jeg mister selvfølgelig aldri lysten når jeg er syk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hopper vekta opp og ned helt tilfeldig 😮 Lørdag viste den 76,3 (ned 200 g siste uke), men så spratt den opp til 77,1 i dag 😒 Skjønner ikke helt den jojo-effekten. Hadde muligens litt mer salt middag i går enn vanlig, men ikke mye.

Jaja. Gikk tur 3 dager og jobbet mer fysisk enn vanlig, så er sånn middels fornøyd med uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Her hopper vekta opp og ned helt tilfeldig 😮 Lørdag viste den 76,3 (ned 200 g siste uke), men så spratt den opp til 77,1 i dag 😒 Skjønner ikke helt den jojo-effekten.

Så små variasjoner er jo egentlig nesten ingenting, så lenge de går begge veier. Væske, salt, tarminnhold osv. spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, cilie skrev:

Haha, det gjør jeg ikke da - da hadde det vært myyye mer med hjem😅 Men enig i at det er jeg som bestemmer... Har bare lett for å ombestemme meg... 

Nå er jeg småsyk og holder på å klikke av lyst på noe digg. Jeg mister selvfølgelig aldri lysten når jeg er syk heller. 

Bra du ikke ble sur - vi har kjent hverandre her inne så lenge at jeg torte å kjefte litt. ;)  Når man er småsyk så er det veldig lett å synes synd på seg selv og mene at "Nå fortjener jeg noe godt..." Kroppen din blir raskere frisk om du spiser noe sunt vet du! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

6 av 7 er bra da! Og 100g kan være tilfeldig. 

Joda, bør vel være fornøyd. Velger vel egentlig å si at jeg har stått stille en uke. 

Det som er virkelig bra, er at jeg har gått ned fra 7,0 til 6,0 i Hba1c (langtidsukkeret) på 4 måneder. Nå bruker jeg insulin, men allikevel så er det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Bra du ikke ble sur - vi har kjent hverandre her inne så lenge at jeg torte å kjefte litt. ;)  Når man er småsyk så er det veldig lett å synes synd på seg selv og mene at "Nå fortjener jeg noe godt..." Kroppen din blir raskere frisk om du spiser noe sunt vet du! ;) 

Ja, nå har jeg vært her fast i hvert fall 10 år, selv om jeg var innom også helt i oppstarten som nysgjerrig på «dette internett» og etter å ha lest om Dr.Anker i hjemmet; Min favorittspalte i bladet til mormoren min😅 Herlighet, som livet går🥲 Men koselig med stabil brukergruppe her da. 

Jeg trenger mer kjeft, for i går ble ikke en sunn dag. Er oversausa og bare inne, så har seff lyst på noe i det øyeblikket jeg våkner og får heller ikke beveget meg. 
 

Jeg har vokst opp i et hjem hvor det var fri flyt av deilige ting fra besteforeldre, mens foreldre var mye mer strenge - bortsett fra da jeg var syk. Så jeg har «i ryggmargsrefleksen» å få Fantajuice og Tom & Jerry-kjeks servert her😅

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Jeg har vokst opp i et hjem hvor det var fri flyt av deilige ting fra besteforeldre, mens foreldre var mye mer strenge - bortsett fra da jeg var syk. Så jeg har «i ryggmargsrefleksen» å få Fantajuice og Tom & Jerry-kjeks servert her😅

😂 Når man har omgangssyke eller influensa så er det ingen regler som gjelder - kun det at man må passe på å få i seg væske med både sukker og salter i. Om man er bare litt småpjusk (jeg aner ikke hvordan du har det altså!) så er det fristende å fråtse i alt og synes litt ekstra synd på seg selv, men ikke gjør det!

Selv er jeg veldig glad i kalde klementiner om jeg er dårlig og klementinene er gode for tiden! Det smaker friskt og godt og inneholder mye væske og vitaminer. :) 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekten står stille. Jeg spiser mye brød, men har skjerpet meg med mengde smør på brødet og hva slags pålegg jeg bruker. Jeg har et litt mer avslappet forhold til kroppen min nå heldigvis, men allikevel har jeg kjøpt slankepiller. Jeg må ha gjort det i ørska for jeg husker ikke hvilken dag jeg gjorde det eller hva pillene heter. Det er abonnement selvfølgelig så om en måneds tid, når jeg ser at det ikke fungerer, får jeg si opp abonnementet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gondor skrev:

Vekten står stille. Jeg spiser mye brød, men har skjerpet meg med mengde smør på brødet og hva slags pålegg jeg bruker. Jeg har et litt mer avslappet forhold til kroppen min nå heldigvis, men allikevel har jeg kjøpt slankepiller. Jeg må ha gjort det i ørska for jeg husker ikke hvilken dag jeg gjorde det eller hva pillene heter. Det er abonnement selvfølgelig så om en måneds tid, når jeg ser at det ikke fungerer, får jeg si opp abonnementet. 

Har du prøvd å spise knekkebrød til hverdags i stedet for brød? 1 skive Wasa Husman inneholder 45 kcal (mener jeg det står på pakken), 1 skive jegerbrød (vanlig grovbrød) på ca. 35 g inneholder 92 kcal... Altså over dobbelt så mye! Jeg er så vant med knekkebrød nå at jeg blir mett etter 1-2 knekkebrød med kaviar og hvitost (må ha pålegg med litt mat i da!) eller makrell i tomat og det holder meg mett i flere timer, 1-2 brødskiver er bare å terge opp magen og jeg er like sulten igjen etter halvannen time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du prøvd å spise knekkebrød til hverdags i stedet for brød? 1 skive Wasa Husman inneholder 45 kcal (mener jeg det står på pakken), 1 skive jegerbrød (vanlig grovbrød) på ca. 35 g inneholder 92 kcal... Altså over dobbelt så mye! Jeg er så vant med knekkebrød nå at jeg blir mett etter 1-2 knekkebrød med kaviar og hvitost (må ha pålegg med litt mat i da!) eller makrell i tomat og det holder meg mett i flere timer, 1-2 brødskiver er bare å terge opp magen og jeg er like sulten igjen etter halvannen time...

Spiste rugsprø i mange uker. Kanskje på tide å gjenoppta gode vaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

😂 Når man har omgangssyke eller influensa så er det ingen regler som gjelder - kun det at man må passe på å få i seg væske med både sukker og salter i. Om man er bare litt småpjusk (jeg aner ikke hvordan du har det altså!) så er det fristende å fråtse i alt og synes litt ekstra synd på seg selv, men ikke gjør det!

Selv er jeg veldig glad i kalde klementiner om jeg er dårlig og klementinene er gode for tiden! Det smaker friskt og godt og inneholder mye væske og vitaminer. :) 

Å, kalde klementiner (bare de er steinfrie) høres godt ut! Det ble nok alt annet enn det i dag. Er i skikkelig dårlig form «over hele linja» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du prøvd å spise knekkebrød til hverdags i stedet for brød? 1 skive Wasa Husman inneholder 45 kcal (mener jeg det står på pakken), 1 skive jegerbrød (vanlig grovbrød) på ca. 35 g inneholder 92 kcal... Altså over dobbelt så mye! Jeg er så vant med knekkebrød nå at jeg blir mett etter 1-2 knekkebrød med kaviar og hvitost (må ha pålegg med litt mat i da!) eller makrell i tomat og det holder meg mett i flere timer, 1-2 brødskiver er bare å terge opp magen og jeg er like sulten igjen etter halvannen time...

Helt sant :)

Hilsen ei som akkurat har inntatt kveldsmaten som besto av 2 knekkebrød med lett hvitost og kaviar,  pluss en yoplait double 0 % 

I går kveld var makrell i tomat på knekkebrødene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gondor skrev:

Spiste rugsprø i mange uker. Kanskje på tide å gjenoppta gode vaner?

Akkurat rugsprø får du ha i fred for meg, det er bare papp, men om du liker det så kjør på! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...