Gå til innhold

Serien om Therese-forsvinningen

Anbefalte innlegg

Ser du den? Eller har du fått med deg den saken, og har du noen tanker om hvor hun kan ha blitt av / eller om hun fortsett er i live? 

Jeg tenker at hun mulig kjente den som tok henne, dersom hun fikk penger av vedkommende til godteri, og bilen sto parkert til garasjen som hun mulig skal ha gått til. Men dette er en forvirrende sak. Umulig å si. Håper noen kan fortelle hvor hun er snart slik at pårørende får fred. 

Jeg var selv på Therese sin alder da hun forsvant. Husker det godt.  Jeg husker at jeg var glad for at jeg bodde langt unna Drammen. 

Anonymkode: 11165...24c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457896-serien-om-therese-forsvinningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du den? Eller har du fått med deg den saken, og har du noen tanker om hvor hun kan ha blitt av / eller om hun fortsett er i live? 

Jeg tenker at hun mulig kjente den som tok henne, dersom hun fikk penger av vedkommende til godteri, og bilen sto parkert til garasjen som hun mulig skal ha gått til. Men dette er en forvirrende sak. Umulig å si. Håper noen kan fortelle hvor hun er snart slik at pårørende får fred. 

Jeg var selv på Therese sin alder da hun forsvant. Husker det godt.  Jeg husker at jeg var glad for at jeg bodde langt unna Drammen. 

Den har jeg ikke sett, men jeg husker saken godt. Så serien om Marianne-saken og det er vel ikke helt usannsynlig at det er snakk om samme gjerningsmann? I så fall er han vel død i dag om jeg ikke husker feil.

24 minutter siden, laban skrev:

Jeg har sett hele serien på NRK TV, alle episodene ble lagt ut samtidig.

Jeg husker saken godt og tror det er forsvinnende lite sannsynlig at hun er i live. 

Jeg tror også at det er en forsvinnende liten sjanse for at hun er i live. 

Tenker også på den militærgutten som påsto å ha overhørt en samtale mellom en jente og en mann i oppgangen der Therese bodde. Han skulle ha hørt at mannen sa at moren hadde sagt at hun skulle være med han. Barnet ville ikke og sa noe om at hun måtte spørre moren først. Denne forklaringen ble det ikke festet lit til av politiet.  Det kan dermed være en ukjent mann som overtalte Therese til å bli med på den måten.  

Det hadde vært godt for de pårørende å finne liket til Therese om hun er død slik at de får en grav å gå til ihvertfall.  

27 minutter siden, Lillemus skrev:

Den har jeg ikke sett, men jeg husker saken godt. Så serien om Marianne-saken og det er vel ikke helt usannsynlig at det er snakk om samme gjerningsmann? I så fall er han vel død i dag om jeg ikke husker feil.

Gjerningsmannen kan være død i dag.  Men det hadde vært bra om de kunne funnet Thereses levninger / om hun er død. Jeg tror at det er svært usannsynlig at hun lever. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne forklaringen ble det ikke festet lit til av politiet. 

Problemet var vel at noen av vitnene nødvendigvis må ha blandet sammen dagene, ellers stemmer ikke tidslinjen. 

En positiv side ved at alle går rundt med smarttelefon i våre dager, er at det går an å sannsynliggjøre omtrent hvor vi var på hvilket tidspunkt. 

Annonse

Akkurat nå, laban skrev:

Problemet var vel at noen av vitnene nødvendigvis må ha blandet sammen dagene, ellers stemmer ikke tidslinjen. 

En positiv side ved at alle går rundt med smarttelefon i våre dager, er at det går an å sannsynliggjøre omtrent hvor vi var på hvilket tidspunkt. 

Der er sant. Men vitne kan ha sett noe men han kan ha problemer å huske nøyaktig tidspunkt.  

36 minutter siden, Lillemus skrev:

Så serien om Marianne-saken og det er vel ikke helt usannsynlig at det er snakk om samme gjerningsmann? I så fall er han vel død i dag om jeg ikke husker feil.

Det er ikke umulig, men det er ingenting som lar seg bevise så lenge ingen av dem er funnet.

Men det er nok hakket mer sannsynlig enn at Thomas Quick, som ikke kunne kjøre bil, var på begge åstedene. 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen

27 minutter siden, laban skrev:

Det er ikke umulig, men det er ingenting som lar seg bevise så lenge ingen av dem er funnet.

Men det er nok hakket mer sannsynlig enn at Thomas Quick, som ikke kunne kjøre bil, var på begge åstedene. 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen

Thomas Quick var jo virkelig et psykiatrisk kasus... Han tilsto jo drap på mennesker som senere ble funnet i live.

28 minutter siden, laban skrev:

Vedkommende som har tatt Therese må ha klart å gjemt henne godt... Jeg tenker at det kan være samme gjerningsmann bak Marianne-forsvinningen. Men umulig å si. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke stole på han. 

Nei, som sagt - han var jo et skikkelig psykiatrisk kasus selv og tilsto jo i hytt og pine ting han ikke kunne gjort også, så at han i det hele tatt ble mistenkt var jo hårreisende, men man var jo desperat etter å finne drapsmannen.

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, som sagt - han var jo et skikkelig psykiatrisk kasus selv og tilsto jo i hytt og pine ting han ikke kunne gjort også, så at han i det hele tatt ble mistenkt var jo hårreisende, men man var jo desperat etter å finne drapsmannen.

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det virker jo veldig sannsynlig, men siden han er død får vi neppe noen klarhet i det. Dette ble grundig omtalt i serien om Marianne-saken. 

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, det virker jo veldig sannsynlig, men siden han er død får vi neppe noen klarhet i det. Dette ble grundig omtalt i serien om Marianne-saken. 

Enig. Det virker veldig sannsynlig. 

Likene ble mulig brent eller skjult såpass godt at det er mulig å finne de.  Vet jo ikke om de er død men tror det er 99.99 prosent sikkert at de er det. Tragisk sak i likhet med også Madeleine saken. Mem forskjellen her er at Madeleine forsvant fra hjemmet sitt, og disse fra gaten

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det virker veldig sannsynlig. 

Likene ble mulig brent eller skjult såpass godt at det er mulig å finne de.  Vet jo ikke om de er død men tror det er 99.99 prosent sikkert at de er det. Tragisk sak i likhet med også Madeleine saken. Mem forskjellen her er at Madeleine forsvant fra hjemmet sitt, og disse fra gaten

Madeleine forsvant ikke fra hjemmet, men fra leiligheten de ferierte i.

8 timer siden, Lillemus skrev:

Madeleine forsvant ikke fra hjemmet, men fra leiligheten de ferierte i.

Ja feilt skrevet av meg. Ja det var fra leiligheten de ferierte i. Noe som førte til flere teorier. I Therese og Marianne-saken er det størst sjanse for at det er en fremmed mann som tok de. I madeleine-saken er det en stor sjanse for det og, selv om det der fins diverse andre teorier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...