Gå til innhold

Hvor ofte kjøper du nye klær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Hva har du kjøpt i år? Av sko og klær

Jeg har kjøpt 1 vinterjakke

Ca 4 gensere

2 underbukser

Jeg aner ikke hva jeg har kjøpt av klær det siste året, men ingen store og dyre ting i alle fall. Jeg har sydd en god del da - flere sett med skjørt og genser til vinters bruk, et par kjoler, en haug med truser og flere spencer-seleskjørt og t-skjorter. :)

26 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Ca 4 gensere

2 underbukser

Jeg aner ikke hva jeg har kjøpt, men jeg har ikke kjøpt yttertøy og kun et par sko.  Jeg har kjøpt en del nattøy og t-skjorter i hvert fall.  En sommerbukse, en sommerkjole og en kjole til vinteren.  Kommer ikke på noe mer, men synes dette er lite så jeg har sikkert kjøpt noe jeg ikke husker.

Jeg ligger ganske på gjennomsnittet når det kommer til kjøp av klær.  Er ikke den som kjøper minst eller mest.

Anonymkode: 17eac...ae0

Jeg synes ikke jeg handler klær så ofte, men jeg skal prøve å huske:

Truser (bruker stort sett de enkle til Pierre Robert i matbutikken)

2 bh'er

2 par sandaler

1 sommerkjole

Et par tynne gensere

Kommer ikke på mer, men det må vel ha vært mer? Ingen ytterplagg i år, heller ikke noe treningstøy. Men sannsynligvis var det noe mer sommertøy. Er nesten ferdig med ei kofte til meg selv, men garnet kjøpte jeg i fjor 😁 

Annonse

Jeg har alt for lite klær, så jeg bør få kjøpt meg mer. Vaskemaskinen går alt for ofte. I år har jeg kjøpt et par joggesko, en joggebukse, en jeans, en penbukse + en pen bluse (Hadde ikke noe pent som passet), 4 t-skjorter og en skjorte.

Hvor skal jeg begynne... Har ikke oversikt. Kanskje jeg skal dykke ned i bankkontoen og se på det. Gjorde nylig det med matvarer, og det ble tidenes sjokk... 

I dag har jeg kjøpt nye joggesko og en lett turjakke, men lurer på å bytte jakken i en str mindre😅 Her trengs ingenting å vokse inn i... og kanskje jeg ser litt mindre ut og😅 Som @ISW har jeg sinnsykt mye for lite, men i motsetning til han har jeg ikke klart å nærme meg dem med en mm engang... 

2 timer siden, Hjerneskada skrev:

Ca 4 gensere

2 underbukser

Kjøper ikke så ofte klær, tror jeg har et veldig lavt klesbudsjett ift mange andre kvinner. Men nylig kjøpte jeg noen klær fordi jeg trengte det. Der ligger nok forskjellen; jeg kjøper mest når jeg trenger det, mens mange andre kjøper fordi de har lyst. 

Nicklusheletida

Jeg husker ikke alt jeg kjøpte sist vinter, men husker noe. Det ble en ny anorakk og et sett med Kari Traa ullklær i hverfall. En sort bukse. Da våren kom kjøpte jeg noen nye kjoler. Liker å gå kjoler om sommeren her i Oslo. Kan bare brukes i Oslo. Nord for Sinsenkrysset tillater ikke været det. Der er det lue, votter, anorakk og ullrøy som gjelder.

Kjøpte en ny lys drakt også. Elsker drakter og har mange. Det er praktisk med drakt/damedress. Det er klær man kan ha i noen år og kan brukes i mange anledninger. Både når en skal være pyntet eller halvpyntet. Kan også brukes på jobb. 

I høst har jeg ikke handlet noe før nå denne uka. Jeg kjøpte en sort drakt og en blondebh for å under. Jeg har også kjøpt en ny sort bukse.

Det neste jeg skal kjøpe er noen varme vintersko som er gode å gå i. 

Jeg kjøper altfor mye klær, men har en tendens til å kjøpe bare det jeg har haugevis av fra før, nemlig gensere, cardigans og skjørt. Og minst en gang i uka kjøper jeg noe på nettet sent på kvelden, det er så fristende. Jeg har alltid vært hekta på å gå i klesbutikker.

Kjøper også mye treningsklær. Sko og bukser synes jeg det er vanskelig å kjøpe.

Hvis jeg har kjøpt noe jeg synes er fint, følger jeg ofte opp med et eksemplar til i en annen farge. For eksempel har jeg kjøpt en genser i 7 ulike farger. Gulp.

Annonse

4 minutter siden, Babette skrev:

Jeg kjøper altfor mye klær, men har en tendens til å kjøpe bare det jeg har haugevis av fra før, nemlig gensere, cardigans og skjørt. Og minst en gang i uka kjøper jeg noe på nettet sent på kvelden, det er så fristende. Jeg har alltid vært hekta på å gå i klesbutikker.

Hvis jeg har kjøpt noe jeg synes er fint, følger jeg ofte opp med et eksemplar til i en annen farge. For eksempel har jeg kjøpt en genser i 7 ulike farger. Gulp.

Det høres ut som meg☺️

2 timer siden, Naana47 skrev:

Kjøper ikke så ofte klær, tror jeg har et veldig lavt klesbudsjett ift mange andre kvinner. Men nylig kjøpte jeg noen klær fordi jeg trengte det. Der ligger nok forskjellen; jeg kjøper mest når jeg trenger det, mens mange andre kjøper fordi de har lyst. 

Den egentlige grunnen til forskjellen ligger nok heller i det at de fleste kvinner er yrkesaktive og således har bedre råd enn meg. Så det var dumt av meg å hive meg inn tråden og tro at jeg kunne sammenligne meg. 

11 timer siden, Babette skrev:

Befriende å lese om noen som er litt ufornuftige.  Jeg kjøper nok også en del mer enn jeg egentlig trenger, selv om det kjennes som jeg trenger der der og da. Siste jeg har kjøpt var et par lave støvletter som er gode å gå i (men som jeg litt for sent kom på at vil bli glatte på isen) og et par tynne ullgensere i god kvalitet. Sistnevte for å oppgradere «koseplagg til hjemmebruk» ørlite. Det jeg ikke kjøper er mengder av billige klær fra f.eks H&M, kjøper heller færre plagg av god kvalitet.

17 timer siden, Hjerneskada skrev:

Jeg kjøper ikke mye klær, og det er ikke fordi jeg er så veldig fornuftig eller miljøvennlig. Jeg er bare ikke så opptatt av klær, det er ikke ofte jeg ser noe jeg liker (og selv om det kan se bra ut på stativet, er det sjelden fint på meg), det er ingen krav til å være pent antrukket på jobben min, og jeg sliter lite på tøyet, så jeg har f.eks  gensere i årevis. Nå i 2020 har det nok blitt mindre enn vanlig, fordi jeg nesten ikke har vært ute blant folk der det spiller noen særlig rolle hva man har på seg. Derfor har jeg ganske god oversikt over årets nyinnkjøp:

En langermet topp på slutten av salget i vinter - muligens en bukse også, men jeg tror egentlig den ble kjøpt i fjor

En sommerlig T-trøye og nye sandaler da vi var på ferie (i Danmark, der man kan få Ecco-sandaler på salg)

Nye GoreTex-sko, fordi jeg måtte innrømme at de gamle på ingen måte var tette lenger

En 3-pakning med underbukser og (minst?) ett par bomullssokker

Jeg synes det er trivelig å kikke litt i butikker når jeg er i utlandet, hjemme blir det sjelden. Og utenlandsferiene har det jo ikke vært så mange av i det siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...