AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg greide å komme meg i arbeid igjen etter noen år med sykemelding og AAP, men jeg måtte flytte til et nytt sted hvor jeg kjente ingen. Første året gikk fint og jeg likte meg godt. Etter hvert fikk jeg fast stilling og dette er en drømmejobb. Jeg blir her noen år i hvert fall. Fra mars har jeg jobbet stort sett hjemme. Jeg reiste innenlands i Norge i sommer sammen med en vennegruppe så det ble et break i tilværelsen, men nå har jeg vært alene hjemme stort sett i 3 - 4 måneder. Jeg har ingen familie eller nære venner i nærheten og jeg blir mer og mer redd. Jeg trekker meg mer og mer inn og orker ingenting. Helst at jeg ser på hjernedøde filmer eller serier på netflix. Jeg trenger å lese og skrive mye ifb. med jobb, men det går ikke bra lenger. Jeg tenker mer og mer på negative hendelser i mitt liv som skilsmissen jeg gikk igjennom for 20 år siden, eller mobbingen jeg opplevde da jeg var 13 - 14 år. Jeg engster meg for fremtiden, og merker redsel nå for at ingenting vil bli normalt igjen. Jeg hadde tenkt å gå og kjøpe sko i dag og hente pakke, men jeg orket ikke og utsatte det til i morgen eller mandag. Skulle ha vært på digitalt jobbmøte og droppet det. Har vært i en tilstand mellom å sove og å være våken. Regner ikke med å sove i natt, og da blir alt snudd på hodet. Nå blir det usikkerhet rundt julen og om jeg må være alene hele jul og nyttår her på dette stedet. Det er greit å være alene på juleaften, men ikke hele julen. Jeg skulle ønske at jeg kunne sove og sove mer og det lenge. Anonymkode: ece02...2b4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457908-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Det viktigste du gjør for deg selv nå, er faktisk å holde deg selv i aktivitet mentalt og gjerne fysisk. Inaktivitet er skadelig for helsen - det har du allerede merket. Ikke la det fortsette å ødelege mer for deg. Finn noe å konsentrere deg om. Kanskje kan du tilegne deg kunnskap om noe du interesserer deg for? Kan du begynne på et prosjekt? Lese? Begynne å trene og være fysisk aktiv? Melde deg inn i en organisasjon? Det har også begynt å dukke opp flere og flere digitale møter som sosiale møteplasser og webinar. Det begynner også å bli avholdt seminarer 100% digitalt som er mulig å delta på. Verden går videre tross fysiske hindringer og vi mennesker finner faktisk måter å tilpasse oss på - vi er tilpasningsdyktige når det gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457908-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-4009559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 På 15.11.2020 den 3.59, Eva Sofie skrev: Det viktigste du gjør for deg selv nå, er faktisk å holde deg selv i aktivitet mentalt og gjerne fysisk. Inaktivitet er skadelig for helsen - det har du allerede merket. Ikke la det fortsette å ødelege mer for deg. Finn noe å konsentrere deg om. Kanskje kan du tilegne deg kunnskap om noe du interesserer deg for? Kan du begynne på et prosjekt? Lese? Begynne å trene og være fysisk aktiv? Melde deg inn i en organisasjon? Det har også begynt å dukke opp flere og flere digitale møter som sosiale møteplasser og webinar. Det begynner også å bli avholdt seminarer 100% digitalt som er mulig å delta på. Verden går videre tross fysiske hindringer og vi mennesker finner faktisk måter å tilpasse oss på - vi er tilpasningsdyktige når det gjelder. Jeg er innmeldt i organisasjoner og har digitale møter der også. I morgen skal jeg på et kurs på jobben, men i natt får jeg ikke sove. Jeg har en interessant jobb med mye lesing og skriving, men jeg sliter med det nå. Jeg har nok bøker å lese, men har ikke utholdenhet. Jeg strikker en del og ser på serier på netflix. Det jeg bør gjøre er å komme meg mer ut og gå turer. Jeg sliter med å stå opp og komme meg ut. Jeg jobber 100%, men jobber en god del om natta. Jeg gjør oppgavene mine, men ikke noe mer enn det. Har ikke fått noen klager og det er bra. Har faktisk fått skryt. Så jeg er i mental aktivitet. Jeg elsker å gå på konserter og teater, men det meste av det jeg har planlagt fra covid begynte har vært avlyst. Flere billetter som jeg har fått betalt tilbake. Jeg prøver å holde ut til dette er over, men jeg er mer og mer redd for min psykiske helse. Anonymkode: ece02...2b4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457908-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-gi-opp/#findComment-4010072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.