Gå til innhold

Hvem leier for 15.000 mnd?!?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Hvem er det som leier for slike sumer? 

Det nytter uansett ikke å sammenlikne seg med hva mange andre gjør. Mange har inntekt til å klare en slik leiesum. Det er mange steder jeg gjerne skulle bodd, men ikke har mulighet til.

Du bør derfor sondere på steder hvor det er mulig å bo greit for den inntekten du har.  

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Enig med deg. Lurer jeg også på. Jeg synes det er dyrt for et menneske å leie for så mye så skulle tro at det er flere som bor sammen.

Min forrige utleier hadde 13 000 i leiepris for en leilighet med 2 soverom.  Hun sa at det var basert på at to deler på prisen for hun hadde erfaring med at hvis det ble brudd mellom de to som leide, så flyttet begge. 

Vi leier for 9000 kr i måneden nå delt på to. Men det er en leilighet med kun et soverom.  Jeg hadde slitt med å bare klare å betale den alene for jeg får utbetalt ca 14 000 til 16 000 i måneden. Det er pga jeg har strøm, gjeld og andre utgifter å betale. Så det er ikke lett for oss som har lav inntekt. Men det er mer mulig å klare 9000 i leie fremfor høyere alene uansett.  

Anonymkode: 22dc8...fe2

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Det er helt vanvittig, det er det dobbelte av hva jeg betalte tilsammen i husleie og boliglån! Ja, jeg er klar over at det var lavt, men det var i et veldrevet borettslag, sentralt i forhold til hyppige bussavganger, butikk, lege, frisør, barnehage og skole fra 1. trinn til vgs og gangavstand til Trondheim sentrum om man gadd gå 6 km. 

Annonse

UtakknemligDiva
9 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Det er for dyrt for oss trygda ihvertfall. 

Hva får du i trygd? Hvorfor er dubtrygda?

Er mye bra å få for 8000 også altså. 

Hva synes dere om 7350,- mnd? Hvis det er nytt og sentralt, men i kollektiv. Strøkent kollektiv.

8 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva får du i trygd? Hvorfor er dubtrygda?

Er mye bra å få for 8000 også altså. 

Hva synes dere om 7350,- mnd? Hvis det er nytt og sentralt, men i kollektiv. Strøkent kollektiv.

Hadde aldri i verden ville bodd i kollektiv.

Anonymkode: 19056...f4c

Annonse

UtakknemligDiva
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes faktisk over 7000 for et rom i kollektiv er veldig dyrt.

Så hva vil du si er rimelig? Jeg blir veldig irritert når jeg går på visning for det er utrolig hva utleiere skal ha for rævva kvalitet. Jukser på bildene så det ser fint ut. Kommer dit og det lukter mat i hele leiligheten. Folk vasker ikke osv. 

noen var ekstremt renslige. 

Men hva er innafor? Er ikke noe billigere på østkanten nødvendigvis. Er 9000 billigere om du bor alene? 

15 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Så hva vil du si er rimelig? Jeg blir veldig irritert når jeg går på visning for det er utrolig hva utleiere skal ha for rævva kvalitet. Jukser på bildene så det ser fint ut. Kommer dit og det lukter mat i hele leiligheten. Folk vasker ikke osv. 

noen var ekstremt renslige. 

Men hva er innafor? Er ikke noe billigere på østkanten nødvendigvis. Er 9000 billigere om du bor alene? 

Kommer helt an på hvor det er. Utenfor Oslo kan du få en grei leilighet til 9000.

16 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg leier ut en to roms leilighet i Oslo sentrum for 13000.- i måneden, inkludert strøm og internett.  Det er faktisk ganske rimelig, men jeg velger å holde prisen nede da jeg er storfornøyd med leieboerne.  De er et par og hva de tjener har ikke jeg noe med.  De betaler alltid og jeg mener ALLTID til riktig tid og tar veldig godt vare på leiligheten. 

Hvis jeg skulle få nye leieboere nå hadde jeg tatt 15000.-.

Anonymkode: a7bcc...98e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...