Gå til innhold

Har alle rett på et bosted i Norge ?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mye hjelp til bolig av det offentlige. Først fikk jeg prioritert plass på ungdomsbolig, så fikk jeg kommunalt lån til leilighet. Jeg har en tung psykiatrisk diagnose. Det fører med seg visse fordeler når det gjelder slikt.

Nå for tiden er det vel få som får kommunalt lån, da prisene er så høye (6x) fra da jeg kjøpte. Og også mye strengere om hvem som fikk bostøtte, hvilket jeg fikk. Så det har blitt trangere også for de med tunge diagnoser.

Det dumme med leiemarkedet i Norge er att det er så få rene utleieselskap. I Sverige har de hele drabantbyer med slike hyresretter, det er noe helt annet enn å leie av en privatperson, som plutselig kan få bruk for leiligheten selv, eller selge den osv.

Anonymkode: 66e8c...e93

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...