Gå til innhold

Dårlig venn som lyger?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Hei. Jeg har blitt løyet til 2 ganger av vennen min (han har også høytfungerende autisme) denne uka.

1: jeg spurte om jeg kunne få  låne noe av ham som han hadde til overs,  som en venneavtale, så skulle han få låne noe av meg også. Han sa ja, og jeg sa det var gratis. Han sa han skulle sjekke med foreldrene om lov, men jeg sa at det må han ikke gjøre, for da blir det missforståelser og kan bli bråk, og han sa at han ikke skulle spørre dem, men så skulle han sjekke mens jeg snakket med ham, om han fant tingen og også sortere apper på mobilen, men istedet for dette, så skrev han altså til moren mens vi pratet og sa til moren hemligheten vår jeg spurte om at "mimi (mitt navn) vil ha den  tingen min). og da svarte naturlig nokk moren med sinna stor skrift at "det får du ikke!". Men saken var jo at jeg ikke forlangte det, men nå tror sikker moren dette, for jeg bare spurte pent, for jeg får lov å låne sånt av av andre. Da trodde jeg venner kunne det også. Jeg sa at han lovte jo å ikke spør moren fordi det er fullt lovlig og at hun ville missforstå og tro at jeg ville stjele  eller noe. Etterpå ba han om unskyldning med forklaring at han "glemte seg ut" til tross for at jeg gjentok at han burde ikke spørre om lov om det, pga missforståelser.

2: Og i dag dagen etter, så spurte jeg om å få komme på besøk til ham, siden de strenge A restriksjonenepå haugalandet endelig opphører i morgen. Han svarte at "ja hvis du vil det, så" og jeg ble usikker om han ville ha besøk siden han svarte sånt, men han sa han ville det. Jeg fortalte om restriksjonsopphøret som starter i morgen. Da sa han at han skulle sjekke med personalet og ringe meg opp igjen. Så ringte han igjen og sa at han hadde spurt personalet på personalbasen og at han hadde en kjempegod nyhet til meg, at de hadde sagt at han kunne ha besøk igjen, og at jeg skulle få komme og vi skulle ha pizza og brus. Og det var en avtale, og jeg ble knallglad. Men så, en liten halvtime eller noe sånt etterpå, kommer messengermeldingen om at "hei dette er personalet til ...... (vennens navn). .... bør ikke ha flere nærkonrakter nå pga smittesituasjonen på haugalandet, derfor avlyses besøket ditt i morgen. Melding fra personalet. Denne messengeren kom fra vennen, og ikke fra personalmessenger konto. Jeg ble svært såret, og føler meg snyltet deluxe. Jeg svarte ikke på messengeren, og ingen beklagelse eller forklaring på løynen om at han løyf om å si at "det gikk greit" fordi han hadde "spurt personalet",  kom etterpå på melding. Jeg slapp noen små tårer.

Hva syns dere, er dette normalt vennskap når han løyg to ganger og sender meg en avlysemelding fra "personalet"??

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460495-d%C3%A5rlig-venn-som-lyger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du synes at dette var ubehagelig, og at du ble opprørt og lei deg. Men det er vanskelig å bare utifra det du forteller her vite om vedkommende er en god eller dårlig venn. Kanskje må du bare vente å se hvordan det utarter seg videre? 

Det kan også virke som om han er litt "styrt" av andre, som av foreldre og personale. Om det er andre som styrer over ham og hans vilje, synes jeg ikke at han har noen skyld, og han kan likevel være en snill god venn. :)

Blomsterfluen
Anbru skrev (3 timer siden):

Skjønner at du synes at dette var ubehagelig, og at du ble opprørt og lei deg. Men det er vanskelig å bare utifra det du forteller her vite om vedkommende er en god eller dårlig venn. Kanskje må du bare vente å se hvordan det utarter seg videre? 

Det kan også virke som om han er litt "styrt" av andre, som av foreldre og personale. Om det er andre som styrer over ham og hans vilje, synes jeg ikke at han har noen skyld, og han kan likevel være en snill god venn. :)

ok men saken er jo at han først sa at han hadde snaket med personalet og at de hadde sagt til ham at jeg kunne komme, og så en halvtime ca etterpå, kommer beskjeden fra ham fra "personalet" at han ikke får ha beslk andre enn nære venner pga smittefare. dette kom etterpå han sa til meg at han hadde snakt med personalet at det var greit jeg kom.. 

Endret av Blomsterfluen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...