Gå til innhold

Kupton -god skriftlig og muntlig fremstillingsevne taler imot Schizofreni?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

Nei. Det er mange eksempler på utmerket skriftlig fremstillingsevne hos personer med schizofreni - også her på DOL.

Tror du ikke mange er feildiagnostiserte? 

Anonymkode: 6739b...e3b

AnonymBruker
kupton skrev (5 timer siden):

Nei. Det er mange eksempler på utmerket skriftlig fremstillingsevne hos personer med schizofreni - også her på DOL.

Så i teorien og i praksis kan noen virke upåfallende ovenfor andre, men likevel ha Schizofreni? 

Anonymkode: e716d...bbd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så i teorien og i praksis kan noen virke upåfallende ovenfor andre, men likevel ha Schizofreni? 

Tror det bare gjelder den paranoide typen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skjønner det er noe galt når personen begynner snakke om chipen i låret 

Annonse

AnonymBruker
Marye skrev (16 minutter siden):

Ja men det er vanlig blant schizofrene at en snakker usammenhengende også. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror det bare gjelder den paranoide typen. 

Marye skrev (4 minutter siden):

Ja, nettopp. Det er den paranoide typen jeg har, og det er når jeg begynner å snakke om mine forestillinger at noen merker at ikke alt er som det skal. Bare når bestemte temaer berøres, men har fått høre at de merker at noe er galt når jeg trekker meg bort i perioder og ønsker kun å få være aleine. Venninna mi har også sagt at hun har stusset litt når jeg har vært bekymret for overvåking gjennom telefonen, for på det verste har jeg lagt telefonen i et annet rom når hun har vært på besøk i tilfelle avlytting. Og jeg har holdt tommelen over det lille kameraet når jeg har brukt telefonen.  Har fått høre av behandler at det (m.m) er psykose og av en slik grad at det kan tyde på Schizofreni. Holder på med utredning, så har ikke fått diagnosen helt enda. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men det er vanlig blant schizofrene at en snakker usammenhengende også. 

Vanlig ja, men ikke et kriterium. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja, nettopp. Det er den paranoide typen jeg har, og det er når jeg begynner å snakke om mine forestillinger at noen merker at ikke alt er som det skal. Bare når bestemte temaer berøres, men har fått høre at de merker at noe er galt når jeg trekker meg bort i perioder og ønsker kun å få være aleine. Venninna mi har også sagt at hun har stusset litt når jeg har vært bekymret for overvåking gjennom telefonen, for på det verste har jeg lagt telefonen i et annet rom når hun har vært på besøk i tilfelle avlytting. Og jeg har holdt tommelen over det lille kameraet når jeg har brukt telefonen.  Har fått høre av behandler at det (m.m) er psykose og av en slik grad at det kan tyde på Schizofreni. Holder på med utredning, så har ikke fått diagnosen helt enda. 

Men er det det eneste paranoide ideene du har? For det der tenker jeg ofte. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men er det det eneste paranoide ideene du har? For det der tenker jeg ofte. 

Nei det er mye mer, men vil ikke si så mye mer enn det av frykt for gjenkjennelse. Blir jeg for detaljert blir jeg gjenkjent. Så er det som sagt "andre ting" også.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er mye mer, men vil ikke si så mye mer enn det av frykt for gjenkjennelse. Blir jeg for detaljert blir jeg gjenkjent. Så er det som sagt "andre ting" også.

Hvorfor føler du behov for å fortelle en psykolog at du føler mobilen din er avlyttet? 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor føler du behov for å fortelle en psykolog at du føler mobilen din er avlyttet? 

Jeg håper det er fordi vedkommende har søkt hjelp og forstår at det kun er ved å være ærlig en kan få hjelp. 

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Jeg håper det er fordi vedkommende har søkt hjelp og forstår at det kun er ved å være ærlig en kan få hjelp. 

Helt riktig. Jeg har gjennom årene gitt små drypp til ulike behandlere, men det er bare den jeg har nå som har tatt tak i det og undersøkt videre. Har derfor blitt kastet inn i utredning og da har jo alt kommet for en dag. Stemmehøring, beskjeder og oppdrag fra Gud m.m. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...