Gå til innhold

Livet går så fort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om det? 

Jeg tenker iblant på det. Hvor mye tid jeg har brukt fornuftig og hvor mye tid som har blitt sløst bort. Jeg føler at jeg har hatt et ganske bra liv egentlig. Det skremmer meg at tiden går så fort. Nå er jeg i snart i midten av førti-årene. Men føltes ikke lenge siden jeg var i starten av tyvetallet.  

Vi hadde en diskusjon på jobben om ferie. Jeg sa at jeg gledet meg veldig til ferier med tanke på at da får man friheten til å gjøre det man vil. Og vi lever jo bare en gang. Det er jo herlig med ferie synes jeg. Mens noen kollegaer sa at de tenker ikke sånn på ferie. Mens jeg tenker på det og ser frem til det for det er ikke så lenge til jeg skal ha ferie. Synes det er viktig. Relax og ny kraft og energi til å stå på videre på jobb. 

Hva med dere? 

Er det noe du kunne tenke deg å forandre med livet ditt/ få gjort osv? Er du redd for å bli gammel? 

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva tenker du om det? 

Jeg tenker iblant på det. Hvor mye tid jeg har brukt fornuftig og hvor mye tid som har blitt sløst bort. Jeg føler at jeg har hatt et ganske bra liv egentlig. Det skremmer meg at tiden går så fort. Nå er jeg i snart i midten av førti-årene. Men føltes ikke lenge siden jeg var i starten av tyvetallet.  

Vi hadde en diskusjon på jobben om ferie. Jeg sa at jeg gledet meg veldig til ferier med tanke på at da får man friheten til å gjøre det man vil. Og vi lever jo bare en gang. Det er jo herlig med ferie synes jeg. Mens noen kollegaer sa at de tenker ikke sånn på ferie. Mens jeg tenker på det og ser frem til det for det er ikke så lenge til jeg skal ha ferie. Synes det er viktig. Relax og ny kraft og energi til å stå på videre på jobb. 

Hva med dere? 

Er det noe du kunne tenke deg å forandre med livet ditt/ få gjort osv? Er du redd for å bli gammel? 

Anonymkode: 17e56...ded

Hva tenker dine kolleger om ferie da? Jeg elsker ferie nettopp fordi jeg da kan legge opp dagene akkurat som jeg vil!

Litt skremmende er det at tiden flyr, de suser jo av sted og det er bare å holde seg fast og henge på! Ser frem til å gå av med pensjon om 9 år og kan ha full selvråderett over dagene mine, men samtidig går det jo da ubønnhørlig mot slutten - får bare håpe jeg får ha helsa sånn rimelig i behold og lever lenge. :) Jeg har det godt som jeg har det og det er ingen store ting jeg kunne tenke meg å endre på, må være kortere arbeidsvei i tilfelle. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (18 minutter siden):

Hva tenker dine kolleger om ferie da? Jeg elsker ferie nettopp fordi jeg da kan legge opp dagene akkurat som jeg vil!

Litt skremmende er det at tiden flyr, de suser jo av sted og det er bare å holde seg fast og henge på! Ser frem til å gå av med pensjon om 9 år og kan ha full selvråderett over dagene mine, men samtidig går det jo da ubønnhørlig mot slutten - får bare håpe jeg får ha helsa sånn rimelig i behold og lever lenge. :) Jeg har det godt som jeg har det og det er ingen store ting jeg kunne tenke meg å endre på, må være kortere arbeidsvei i tilfelle. ;) 

Flere kollegaer av meg sier at de tenker ikke på ferie. Men må sette seg opp på ferie av plikt. Jeg synes det er litt rart å ikke tenke på det, og å glede seg. Man jobber for å tjene penger nok til å klare seg, men ferie er en viktig sak for privatlivet.  Man skal jo ha et privatliv og. Ferie er for meg en fin gode fra hverdagens jobbliv. Viktig å ta vare på seg selv. 

Det er vel over 22 år til jeg går av med pensjon, men jeg håper på å ha god helse og ser faktisk fram til det og selv om jeg først og fremst konsentrerer meg om nåtiden for det er jo lenge til ennå. 

Men er enig med deg at ferie og pensjon er goder som er gode å ha.  :)

Fint å høre at du har det godt som du har det. Jeg har det også godt som jeg har det men er alltid noe som ikke helt ble eller var som jeg ønsket i livet. Men jeg mener selv at jeg uansett har hatt og har et godt og liv.  :)

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at "tiden går fort" er bare en illusjon når man ser bakover mener jeg.

Hvis jeg ser et 10 år gammelt bilde av barna virker det uendelig lenge siden siden de er helt forandret.

Hvis jeg tar opp et prosjekt på jobben fra 2011 så føles det som forrige uke fordi jobbsituasjonen er omtrent den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (9 minutter siden):

Det med at "tiden går fort" er bare en illusjon når man ser bakover mener jeg.

Hvis jeg ser et 10 år gammelt bilde av barna virker det uendelig lenge siden siden de er helt forandret.

Hvis jeg tar opp et prosjekt på jobben fra 2011 så føles det som forrige uke fordi jobbsituasjonen er omtrent den samme.

Ja kanskje det bare er en illusjon når man ser og husker tilbake i tid. 

På sin side så føles det uendelig lenge siden mine besteforeldre døde.. og det er trist. Men når man ser bakover på en del annet så føles det som om tiden gikk så fort. Men når jeg selv ser bilder av barna mine for 10 år siden så har de også forandret seg mye siden den gang. 

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er du redd for å bli gammel? 

Jeg er allerede over 60, så mange regner meg nok allerede for utdatert. Problemet er at man ikke får gjort noe med alderen sin. Jeg blir bare sint hvis jeg tenker på min egen død, så det lar jeg stort sett være. Men de siste årene har jeg fulgt en del i min egen generasjon (fra 0 - 15 år eldre enn meg) til graven, og det er trist.  

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flere kollegaer av meg sier at de tenker ikke på ferie. Men må sette seg opp på ferie av plikt. 

Den skjønner jeg ikke helt. Selv om man ikke har store reiseplaner, er ferie et avbrekk. Jeg er grundig lei av at alle dager er nesten like, slik det har vært i den lange perioden med hjemmekontor og ingen sosial eller annen aktivitet på fritiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (29 minutter siden):

Jeg er allerede over 60, så mange regner meg nok allerede for utdatert. Problemet er at man ikke får gjort noe med alderen sin. Jeg blir bare sint hvis jeg tenker på min egen død, så det lar jeg stort sett være. Men de siste årene har jeg fulgt en del i min egen generasjon (fra 0 - 15 år eldre enn meg) til graven, og det er trist.  

Den skjønner jeg ikke helt. Selv om man ikke har store reiseplaner, er ferie et avbrekk. Jeg er grundig lei av at alle dager er nesten like, slik det har vært i den lange perioden med hjemmekontor og ingen sosial eller annen aktivitet på fritiden. 

Ja jeg skjønner ikke det helt heller. Mulig de ønsker at jobben skal ha et inntrykk av de som svært arbeidsomme.  Jeg var redd for å fortelle kollegaer for mye om hvor mye jeg gledet meg til ferier før. Men nå er jeg ikke redd for det lenger. Det er bare positivt å glede seg til ferie. Det betyr jo at jeg også tar vare på meg selv. 

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte nylig 50, og syntes det var litt emosjonelt ubehagelig. Etter et par måneder har jeg vent meg til det, og tenker nå at jeg er heldig som er frisk og som forhåpentligvis har mange år foran meg.

I mine egne unge/voksne barn kjenner jeg meg selv igjen  og jeg synes de siste 30 årene på en måte har gått veldig fort, bl.a. fordi jeg husker så godt følelsen av å gå på vgs, av å reise ut i verden, av å sitte med ulike utsanningsvalg foran meg, av å begynne på studier etc. Det er på en måte som om det bare er 5 år siden.

Jeg jobber og trives med det. Men i hverdagen lever jeg nok for fritiden. Kjeder meg aldri, og ser alltid frem til helger og ferier. Nå er det vel kanskje 15 år til jeg blir pensjonist, og jeg jobber vel frem til da, så sant jeg er frisk. Men hadde jeg vunnet noen millioner, kunne jeg fint ha trappet ned tidligere. Jobben er givende og samfunnsnyttig, men jeg setter enda mer pris på fritiden og samvær med familie og venner - og egentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om det? 

Dette er absolutt noe jeg tenker mye på. Jeg er dessverre utstyrt med elefant-minne, er veldig sentimental, har vært mye «yngst» , er livredd for å miste kjære og nære - og frykter det å bli eldre av alle årsaker. Jeg er litt yngre enn deg, og har nå innsett at jeg er svært dødelig, og det gir meg angst. Husker veldig godt tilbake i tid og har vel aldri klart å nyte nuet. 
 

Jeg føler vel nå at jeg har «mistet alle muligheter», «forfallet» har startet, og jeg skulle ønske livet var annerledes. Jeg har mye bra, men legger vekt på det som ikke er bra. 
 

Og må legge til at jeg klager fælt her inne og er ikke så «mørk» utad 😅

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Hvis jeg ser et 10 år gammelt bilde av barna virker det uendelig lenge siden siden de er helt forandret.

Apropos bilder - vi har tatt ansatteportretter nylig og i dag fikk jeg se mine. Må bare innse at jeg ser eldre ut enn jeg har innbilt meg gitt...!!! Uffameg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Apropos bilder - vi har tatt ansatteportretter nylig og i dag fikk jeg se mine. Må bare innse at jeg ser eldre ut enn jeg har innbilt meg gitt...!!! Uffameg. 

Bilder er bare «et øyeblikk» da - men skjønner godt hva du mener. Det kan jo gå andre veien og, bilder. 
 

Jeg liker særlig godt å være sistemann igjen på teams-møtet; Ops! Det er sånn jeg ser ut ja😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (28 minutter siden):

Dette er absolutt noe jeg tenker mye på. Jeg er dessverre utstyrt med elefant-minne, er veldig sentimental, har vært mye «yngst» , er livredd for å miste kjære og nære - og frykter det å bli eldre av alle årsaker. Jeg er litt yngre enn deg, og har nå innsett at jeg er svært dødelig, og det gir meg angst. Husker veldig godt tilbake i tid og har vel aldri klart å nyte nuet. 
 

Jeg føler vel nå at jeg har «mistet alle muligheter», «forfallet» har startet, og jeg skulle ønske livet var annerledes. Jeg har mye bra, men legger vekt på det som ikke er bra. 
 

Og må legge til at jeg klager fælt her inne og er ikke så «mørk» utad 😅

Jeg var 19 år da jeg ble gravid med min første barn. Og jeg begynte fra den tid og tenke mer over at vi er ikke udødelige. Verken barn eller gamle. Tenker mye slike tanker og har alltid vært redd for å miste de jeg er glad i. Men forsøker å nyte tiden. Liker ikke at alderen stiger men hvilke alternativ har man ? Man må bare akseptere at tiden går og gjøre det beste man kan. 

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Apropos bilder - vi har tatt ansatteportretter nylig og i dag fikk jeg se mine. Må bare innse at jeg ser eldre ut enn jeg har innbilt meg gitt...!!! Uffameg. 

Samme med speil.  Av og til ignorerer jeg speilet 😅

Anonymkode: 17e56...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...