Gå til innhold

Tortellino pasta med ricotta og spinat best før dato 16.4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det spises? Står best før... hadde du tatt sjansen på å spise det ?  Best før 16.4 og i dag er det den 22.4. 

Anonymkode: 1fd68...c86

Hva slags pakning er det? Er det oppbevart riktig og skal varmebehandles? Ingen dato for holdbarhet, bare "best før"?

Jeg hadde nok spist det hvis lukt og smak var OK og det hadde vært oppbevart riktig.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan det spises? Står best før... hadde du tatt sjansen på å spise det ?  Best før 16.4 og i dag er det den 22.4. 

Det kommer helt an på hvordan det har vært oppbevart. Om den har ligget i kjøleskap siden innkjøp kunne jeg nok gjerne spist det. Det har også litt å si hvor lang holdbarhetstiden var totalt. Var den en uke, ville jeg ikke spist den etter to. Var den en måned, gjør en uke over ingen ting,

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde dte bare vært pastaen hadde jeg spist, men kjøtt gått ut på dato som ikke har vært fryst unngår jeg (med mindre det er kun noen dager etter).

Anonymkode: bf17a...9b3

AnonymBruker

"Best før" betyr at kvaliteten går ned etter en dato, eller at den kan begynne å gå ned.  Er dette ferdig middag, eller....?  Pasta med ricotta og spinat er ikke noe som blir ødelagt med en gang.

Jeg ser aldri på datoer, men lukter og smaker.  Jeg vil tro at jeg hadde spist dette nesten uten å lukte på det først.  Det er ikke snakk om holdbarhet, men  .... best før.... 

Anonymkode: c3a35...298

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...