Gå til innhold

Er du redd for å gjøre feil på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må innrømme at jeg er veldig redd for å gjøre feil på jobben min. Er redd for at en feil kan føre til at jeg får sparken. Men jeg håper da det skal en del til. For litt småfeil gjør vi vel alle. 

Jeg jobber i butikk vel og merke. 

Hva med dere? Er dette noe dere tenker mye på? 

Anonymkode: d186b...db3

Fortsetter under...

AnonymBruker
merida skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ofrer det ikke en tanke heller (før nå) :) 

Høres herlig å ikke ofre det tanker.  Jeg har det litt på "hjernen".  Men jeg forsøker å slutte å tenke sånn på det. 

AnonymBruker

Jeg har ikke ordinær jobb, men er ikke redd for å gjøre feil på den jobben jeg har. Det går nemlig ikke an å få sparken der.. 😆 Jeg opplever at alle gjør så godt de kan utifra sine forutsetninger, også jeg. Det er forøvrig bare ros og oppmuntring å få fra ledelsen, aldri negativ kritikk. 🙂

Anonymkode: 2bdff...552

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg er veldig redd for å gjøre feil på jobben min. Er redd for at en feil kan føre til at jeg får sparken. Men jeg håper da det skal en del til. For litt småfeil gjør vi vel alle. 

Jeg har gjort alle feilene i boka og noen til tror jeg... Ikke alt har vært like morsomt der og da, men det har heldigvis gått bra. :) Jeg passer på så godt jeg kan når det gjelder de alvorlige tingene, men mindre feil skjer nok både mine kolleger og meg stadig vekk. Det var heldigvis ikke meg som veltet en krukke lim oppi tastaturet her om dagen... Men jeg lo godt! 🤣

Annonse

Drømmeautomat

Av og til er jeg det. Jeg jobber som utvikler, og jeg har gjort feil som har ført til at en f.eks. ei webside ikke har fungert som den skulle. Men alle utviklere har gjort sånne feil. Det er ubehagelig hvis det skjer, men jeg er ikke redd for å miste jobben og jeg er ikke redd for å gjøre feil i det daglige.

Jeg trøster meg med at feilene mine neppe fører til uopprettelig fysisk eller psykisk skade hos noen. Da er det noe annet å være f.eks. flygeleder eller kirurg. All ære til dem for ansvaret de påtar seg.

Nicklusheletida

Det er mest irriterende fordi jeg må bruke ekstra tid på å rette dem opp. Det er gjerne slurvefeil som skjer hvis jeg er stressa ,ting skal skje fort og har mange forskjellige saker på en gang. I min jobb må jeg hoppe mye frem og tilbake mellom ting. Når jeg holder på blir jeg avbrutt av telefoner og må inn på noe annet og ettrpå tilbake på det jeg holder på med. Rekker kanskje å skrive 2 bokstaver før jeg blir avbrutt av telefonen igjen. Og nå på hjemmekontor har jeg ikke 2 skjermer lenger heller.

Jeg pleier å oppdage feilene mine selv før andre ser de som oftest. 

Mine feil får ikke konsekvenser for liv og helse, så trenger ikke være redd. Jeg føler meg trygg på at jeg ikke får sparken, så det er mest at jeg blir forbannet på meg selv. 

Det er nesten ikke tid til å gå på do i min jobb. 

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (5 timer siden):

Av og til er jeg det. Jeg jobber som utvikler, og jeg har gjort feil som har ført til at en f.eks. ei webside ikke har fungert som den skulle. Men alle utviklere har gjort sånne feil. Det er ubehagelig hvis det skjer, men jeg er ikke redd for å miste jobben og jeg er ikke redd for å gjøre feil i det daglige.

Jeg trøster meg med at feilene mine neppe fører til uopprettelig fysisk eller psykisk skade hos noen. Da er det noe annet å være f.eks. flygeleder eller kirurg. All ære til dem for ansvaret de påtar seg.

Det er en stor trøst for meg og. Det at feilene  ikke fører til noe opprettelig fysisk eller psykisk skade for noen. 

Jeg må prøve å slutte å være så redd for dette med feil. For mine feil blir jo veldig liten i den store sammenheng. Er bare  noe som jeg vil regne som småfeil iblant. Og de skader ingen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg jobbet på sykehus i mange år. En feil kunne få katastrofale følger. Faktisk til død. Jobbet under et intenst press og måtte hele tiden sjekke og være observant. Ja, var veldig redd for å gjøre feil på jobb. Tenker at så lenge ikke liv går tapt eller det er feil som kan rettes på så går det greit? 

Anonymkode: 0c4ba...f5a

Jeg er alltid litt redd for å gjøre en feil. Jeg er ikke redd for å miste jobben eller ta livet av noen, men i min jobb er det veldig lett å gjøre feil som kan få store økonomiske konsekvenser for andre. Nyansatte stresser seg kraftig opp over det. Jeg har blitt litt mer nummen, men det sitter i bakhodet hele tiden.

Den skumleste jobben jeg kan tenke meg må være geoteknikk. Å ta ansvar for at det bygges på kvikkleire basert på avanserte beregninger, statistikk og stikkprøver av bakken. Eventuelt bestemme om man skal evakuere under et fjell som holder på å rase ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...