Gå til innhold

Tett nese , og tørt hals / tørrhoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk plutselig tett nese og følte meg tørr i halsen i kveld. Får ikke til å sove fordi nesen ble så tett og jeg har tydeligvis ikke nesedråper i hus.... 

Må jeg teste meg for korona ved slike symptomer? 

Anonymkode: 74c45...528

Hold deg inne i helgen og test deg til mandag hvis symptomene ikke er borte.

Anonymkode: 9a96a...368

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hold deg inne i helgen og test deg til mandag hvis symptomene ikke er borte.

Anonymkode: 9a96a...368

Hvordan komme seg til teststasjon? Er det lov å ta buss / taxi dersom man frykter å være smittet ? Jeg har ikke bil og har ingen til å kjøre meg ......  

Nesetettheten ga seg . Vet ikke om den kom av stress. Hadde en stressende dag i går på jobb. Men holder meg inne og isolert i helgen. 

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (6 timer siden):

Terskelen for å teste seg skal være lav. Jeg hadde testet meg med de symptomene du har bare for å være sikker.

Har hatt kunder på jobben som har virket veldig forkjølet. Er redd for at jeg kan ha blitt smittet. Har de lov å gå på butikker som normalt ved forkjølelser? Mulig de var testet? Mer vet ikke jeg.   Jeg går med munnbind og trekker meg med god avstand fra mennesker som viser forkjølelses-symptomer.   Men kan være at min tette nese var allergi eller stress. Men kommer til å holde meg isolert å se hva som skjer. Tester meg om symptomene kommer tilbake.  Føler meg i god form ellers. 

Tørrhoste er typisk for korona. Tett nese er ikke veldig typisk, men kan også forekomme ved korona. 

Hvis du ikke tester deg bør du holde deg selv i karantene. Ikke møt noen.

(Sannsynligvis er det allergi eller forkjølelse, men den sjansen kan du ikke ta) 

Annonse

AnonymBruker

Min mann hadde tatt coronatest . Dagen etter følte han seg verre og ble bedt om å komme på legevakten. Da sa de at man kunne ta egne taxier beregnet på smitte. De hadde også egne rom for de med mistanke om Corona på legevakten. Han hadde heldigvis ikke Corona. Nå bor vi i en storby så vet ikke hvordan det er andre steder. 

Anonymkode: b5d78...116

AnonymBruker
Grendel skrev (45 minutter siden):

Tørrhoste er typisk for korona. Tett nese er ikke veldig typisk, men kan også forekomme ved korona. 

(Sannsynligvis er det allergi eller forkjølelse, men den sjansen kan du ikke ta) 

Jeg har vært mye plaget med tørrhoste. Har vært det i flere måneder innimellom.  Virker som om jeg tetter litt til innimellom. Mistenker allergi for jeg ser at det er en del støv i huset. Må vaske. Mannen er bortreist med jobben. Og ser at det ligger mye støv i hyller som han bruker å ligge sakene sine i. Men mulig jeg allikevel bør sette meg selv i karantene inntil videre? 

AnonymBruker
Grendel skrev (47 minutter siden):

Det var veldig små symptomer som kom i går igjen. Har hatt litt tett nese innimellom i flere måneder. Det varer ofte en dag og så er det over i gjerne 2 til 3 uker og begynner på igjen. Tror det er det samme. Men mye støv i huset... noe jeg holder på å vaske nå  ;)

AnonymBruker
Grendel skrev (54 minutter siden):

Setter meg selv i karantene. Og tester meg i morgen om dette forsetter.  

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan komme seg til teststasjon? Er det lov å ta buss / taxi dersom man frykter å være smittet ? Jeg har ikke bil og har ingen til å kjøre meg ......  

Det må du sjekke der du bor, det er store lokale variasjoner.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Symptomene er så svake at jeg må kjenne skikkelig etter for å vite om de er der. Derfor er det lett å tro at det er en normal reaksjon. Mulig meg som bare kjenner etter og stresser... 

Jeg synes det virker sannsynlig at dette ikke er noe som helst. Men snakk med teststasjonen hvis du er usikker.

AnonymBruker
laban skrev (5 minutter siden):

Det må du sjekke der du bor, det er store lokale variasjoner.

Jeg synes det virker sannsynlig at dette ikke er noe som helst. Men snakk med teststasjonen hvis du er usikker.

Enig med deg. Jeg ble sjekket for dette for et og et halvt år siden og de fant ingenting. Den gangen hostet jeg mye mer i mange måneder.  Får det ofte med stress. Men nå er det slik at jeg kjenner ekstra etter og da lurer jeg på om jeg kjenner noe, men er ikke sikker. Har en jobb der jeg går fra rom på minus 32 grader  til varmt ofte. Og det er vel naturlig at kroppen reagerer på det. Så derfor lurte jeg også på om dette bare er noe som er helt normalt. 

Formen er meget bra. Kan løpe 10 km på løpemølle uten problem. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...