Gå til innhold

Har du tatt koronavaksinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du tatt den ? Og i såtilfelle hvilke? Merket du bivirkninger?

Jeg har vært veldig redd for å ta den . Men nå er jeg ganske sikker på at jeg vil ta den pga at jeg er så lei av å leve i tanker om å kunne få korona pluss smitte andre. 

Anonymkode: e0da6...01c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460708-har-du-tatt-koronavaksinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ta den nå til onsdag. Jeg er under 40 år, men legen min har valgt å prioritere meg. Jeg vet ikke helt hvorfor, for jeg er ikke i en av de utpekte risikogruppene, men mulig det er pga. BMI under 17, kronisk UVI (for å nevne to ting) og psykiske problemer? Jeg har en komplisert/sammensatt sykehistorie, nesten mer somatisk enn psykiatrisk etter hvert som tiden har gått...

Jeg sendte ham et spørsmål om hvorfor jeg var blitt prioritert, men forventer vel bare å få et generelt svar om at han anser at han vurderer at jeg kan ha høy risiko for å bli smittet og for alvorlig forløp av covid-19? Jeg skal ta Pfizer-vaksinen. Jeg vet det er svært mange som ønsker seg vaksine akkurat nå og føler meg ikke fortjent til den... Ikke prioritert...

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (45 minutter siden):

Jeg har tatt den (Pfizer) og skal ta nr 2 i midten av mai.

Liker ikke å ta noe jeg ikke helt vet hva er, men sånn er det med nye medisiner også. Tar de, men liker det ikke.

Jeg tenker på å ta den hvis jeg får pfizer men jeg liker det ikke. 

Jeg tok første Phizer dose for 14 dager siden.  Jeg har fått mer nervesmerter og vondt i skuldrene og i brystet og håper det går over.  Teller på fingrene om jeg skal gå til legen, jeg tror ikke han kan hjelpe, men han kan rapportere bivirkningene.  Jeg er ikke vaksinemotstander og angrer ikke og skal ta den andre om 4 uker.

Endret av Dorthe

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du tatt den ? Og i såtilfelle hvilke? Merket du bivirkninger?

Jeg har vært veldig redd for å ta den . Men nå er jeg ganske sikker på at jeg vil ta den pga at jeg er så lei av å leve i tanker om å kunne få korona pluss smitte andre. 

De har ikke kommet til min aldersgruppe ennå her jeg bor, men jeg står på lista så ja, jeg har tenkt å ta den. :) 

Dorthe skrev (4 timer siden):

Jeg tok første Phizer dose for 14 dager siden.  Jeg har fått mer nervesmerter og vondt i skuldrene og i brystet og håper det går over.  Teller på fingrene om jeg skal gå til legen, jeg tror ikke han kan hjelpe, men han kan rapportere bivirkningene.  Jeg er ikke vaksinemotstander og angrer ikke og skal ta den andre om 4 uker.

Du kan melde inn bivirkningene selv: https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...