Gå til innhold

Ukas trening uke 17


Grendel

Anbefalte innlegg

Litt dårlig uke igjen. Gjorde null frem til søndag. Da måtte jeg ta igjen mest mulig og tok en lang  11km joggetur.

En hodet-over-vannet uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Hæ, jeg lagde en tråd for 2 dager siden :)

Oi. Den så jeg ikke 🙂 Rettere sagt: Jeg så den og trodde den var gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (1 time siden):

Oi. Den så jeg ikke 🙂 Rettere sagt: Jeg så den og trodde den var gammel.

Null problem. Vi tar den opp igjen på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

3 ukedager hvor jeg gikk 6 km

Lørdag 10 km og  søndag 10 km. 

Manualer og trappa på 9 etasjer.

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger styrketrening hjemme (ikke maks hardt), en gang «hufs» med staver i motbakke, to raske gåturer ca en time, og sykkeltur i går på ca. to mil (ja nå er det bart i skogen, @Nicklusheletida). Med andre ord trim omtrent hver dag, men lite hardtrening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Ekstra skrev (33 minutter siden):

To ganger styrketrening hjemme (ikke maks hardt), en gang «hufs» med staver i motbakke, to raske gåturer ca en time, og sykkeltur i går på ca. to mil (ja nå er det bart i skogen, @Nicklusheletida). Med andre ord trim omtrent hver dag, men lite hardtrening :) 

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En  intervall-økt på tredemølle og to rando-turer i fjellheimen. En lett og en tung.  Det føles som veldig bra trening for styrke og utholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Nicklusheletida

Dumt at treningsforumet flyttet hit. Her handler alt bare om slanking. Jeg vil nå likevel få si hvor fantastisk det var at treningsstudioet har åpnet igjen og jeg må få lov til å skryte av at jeg har vært der og trent hver eneste hverdag 😇

Jeg hadde en glemt hvor godt dette gjør for psyken. 

Hvordan går det med dere andre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på som før. Har jogget 5+10km denne uken. Ellers lite å melde.

Jeg har vært med på et løp for første gang på lenge. Jeg hadde skikkelig vinterkropp og fokuserte bare på å ikke møte veggen. Resultatet ble deretter, men det var skikkelig motiverende uansett.

Løsningen på smittevern var å begrense antall deltakere,  intervallstart og at de raskeste startet først. Man så bare et par- tre andre på hele turen. Mye som går an hvis man tenker nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (55 minutter siden):

Jeg holder på som før. Har jogget 5+10km denne uken. Ellers lite å melde.

Jeg har vært med på et løp for første gang på lenge. Jeg hadde skikkelig vinterkropp og fokuserte bare på å ikke møte veggen. Resultatet ble deretter, men det var skikkelig motiverende uansett.

Løsningen på smittevern var å begrense antall deltakere,  intervallstart og at de raskeste startet først. Man så bare et par- tre andre på hele turen. Mye som går an hvis man tenker nytt. 

Bra gjort å melde seg på løp. Der er ikke  jeg i hvertfall  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Nicklusheletida skrev (På 10.6.2021 den 22.01):

Dumt at treningsforumet flyttet hit. Her handler alt bare om slanking. Jeg vil nå likevel få si hvor fantastisk det var at treningsstudioet har åpnet igjen og jeg må få lov til å skryte av at jeg har vært der og trent hver eneste hverdag 😇

Jeg hadde en glemt hvor godt dette gjør for psyken. 

Hvordan går det med dere andre ? 

Jeg burde kanskje ha sjekket litt bedre at dette var den siste treningstråden, - men jeg fikk plutselig lyst til å fortelle at jeg er i ferd med å få dilla på morgenbad! Litt usikker på om det er i nærheten av å kunne kalles trening, da det jo ikke er så mange svømmetakene jeg får tatt (har fortsatt frozen shoulder), - men følelsen i etterkant litt som om jeg skulle ha trent;-)

Og for øvrig ser jeg frem til første spinningtime på evigheter kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (9 minutter siden):

Jeg burde kanskje ha sjekket litt bedre at dette var den siste treningstråden, - men jeg fikk plutselig lyst til å fortelle at jeg er i ferd med å få dilla på morgenbad! Litt usikker på om det er i nærheten av å kunne kalles trening, da det jo ikke er så mange svømmetakene jeg får tatt (har fortsatt frozen shoulder), - men følelsen i etterkant litt som om jeg skulle ha trent;-)

Og for øvrig ser jeg frem til første spinningtime på evigheter kommende uke.

Bading har jeg supertro på - og spesielt isbading. Fortsett med det et helt år👍 Jeg gjorde det for mange år siden - før det ble veldig «in» - og har lyst til å gjøre det igjen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Har klart å skade meg og har ikke vært i stand til å trene på snart en måned 😭

Uff 😞

Tror at grunnen til at jeg prøver å få noen positive treningsopplevelser, er at jeg har hatt et år med utrolig mye skader.  Mindre moro når målet er å få til færre skritt pr uke, i stedet for å kunne gå som før:-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (Akkurat nå):

Bading har jeg supertro på - og spesielt isbading. Fortsett med det et helt år👍 Jeg gjorde det for mange år siden - før det ble veldig «in» - og har lyst til å gjøre det igjen nå. 

Jeg er glad for at det er lenge til jeg trenger å ta stilling til isbading.... Ser at en del naboer holder på med det hele året, men jeg trro at jeg er litt for pysete. Snakket med en i går som hadde badet i januar da det var minus 20 i luften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Har klart å skade meg og har ikke vært i stand til å trene på snart en måned 😭

Uff - god bedring! Jeg falt for en del uker siden, etter akkurat ha kommet i gang igjen - og har kanskje latt det bli en hvilepute. På tide å komme i gang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 minutter siden):

Jeg er glad for at det er lenge til jeg trenger å ta stilling til isbading.... Ser at en del naboer holder på med det hele året, men jeg trro at jeg er litt for pysete. Snakket med en i går som hadde badet i januar da det var minus 20 i luften. 

Det kan selvfølgelig ha vært øvrige faktorer som var gjeldende, men jeg opplevde det som veldig energigivende. 

Jeg synes det var like «kaldt» å gå ut i vannet i dag😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (57 minutter siden):

Det kan selvfølgelig ha vært øvrige faktorer som var gjeldende, men jeg opplevde det som veldig energigivende. 

Jeg synes det var like «kaldt» å gå ut i vannet i dag😅 

Jeg tror det er energigivende. I USA finnes det behandlingsprogrammer for depresjon hvor det å bade i iskaldt vann to ganger daglig er en del av opplegget. De kaller det "hydro therapy", tror jeg, og det er ett av flere elementer i et intensivt behandlingsopplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...