Gå til innhold

Når møte foreldrene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter har hatt besøk noen dager av en gutt og ikke vet jeg om de ser på seg selv som en par, men er det ikke litt tidlig å møte foreldrene da? Og i disse korona tidene? Vi kunne jo ha sittet ute men er jo ikke sikkert det varer så lenge, og jeg føler meg ikke bra for tiden. Er det da uhøflig å si at vi ikke vil ha besøk nå? Får samvittighetskvaler for det meste, men da jeg møtte min mann ville jeg ikke møte foreldrene hans med det første. Først måtte jo vi bli kjent og se om det ble noe forhold, det er kanskje annerledes i dag? 

Anonymkode: 5c0e5...aa2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460792-n%C3%A5r-m%C3%B8te-foreldrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min datter har hatt besøk noen dager av en gutt og ikke vet jeg om de ser på seg selv som en par, men er det ikke litt tidlig å møte foreldrene da? Og i disse korona tidene? Vi kunne jo ha sittet ute men er jo ikke sikkert det varer så lenge, og jeg føler meg ikke bra for tiden. Er det da uhøflig å si at vi ikke vil ha besøk nå? Får samvittighetskvaler for det meste, men da jeg møtte min mann ville jeg ikke møte foreldrene hans med det første. Først måtte jo vi bli kjent og se om det ble noe forhold, det er kanskje annerledes i dag? 

Det kan vel ikke være noe problem om kjæresten kommer på besøk, du/dere foreldre trenger vel ikke nødvendigvis å være sammen med dem? Å hilse på avstand, som at de står i stuedøra før de går på rommet/i kjellerstua, må vel være greit, selv i disse koronatider.

Finnes vel ingen regler for hvor tidlig man møter foreldre til kjæreste. Det kan jo ofte være ganske tilfeldig når det blir, det behøver ikke å være noen formell introdusering. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jøss, det var en uventet vending på det. Kan du ikke se på ham som en venn av din datter, ikke kjæreste - det er da alltid hyggelig å bli litt kjent med vennene til ungene? Uansett alder.

AnonymBruker
Ekstra skrev (5 minutter siden):

Det kan vel ikke være noe problem om kjæresten kommer på besøk, du/dere foreldre trenger vel ikke nødvendigvis å være sammen med dem? Å hilse på avstand, som at de står i stuedøra før de går på rommet/i kjellerstua, må vel være greit, selv i disse koronatider.

Finnes vel ingen regler for hvor tidlig man møter foreldre til kjæreste. Det kan jo ofte være ganske tilfeldig når det blir, det behøver ikke å være noen formell introdusering. 

Hun bor for seg selv og ikke her, de vil jo komme på besøk for å være sammen med oss. Det er ikke det, hadde jo vært gøy å hilst på han hvis det blir de to. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun bor for seg selv og ikke her, de vil jo komme på besøk for å være sammen med oss. Det er ikke det, hadde jo vært gøy å hilst på han hvis det blir de to. 

Ok, da blir det noe annet, men det ville jeg synes var veldig hyggelig om det var min sønn eller datter.

Om du er redd for smitte er jo noe litt annet og en høyst akseptabel grunn for evt. å utsette besøket.

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jøss, det var en uventet vending på det. Kan du ikke se på ham som en venn av din datter, ikke kjæreste - det er da alltid hyggelig å bli litt kjent med vennene til ungene? Uansett alder.

Jo men faren er så skeptisk, det er litt komplisert og jeg vil ikke utdype det. 

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Ok, da blir det noe annet, men det ville jeg synes var veldig hyggelig om det var min sønn eller datter.

Om du er redd for smitte er jo noe litt annet og en høyst akseptabel grunn for evt. å utsette besøket.

Det er veldig hyggelig at hun har funnet seg en venn/kjæreste, hun har vært ensom og deprimert i hele koronatiden og hun har ikke vært mye hos oss heller. Men denne gutten kommer fra et sted der det er mye korona for tiden, og i dag snakket hun om å bli med han dit. Hvor ble angsten av? Ingen har vært så forsiktig som henne, men kjærlighet gjør vel blind. 

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Er vel her hunden ligger begravd, om jeg skulle tippe.

Ja er vel egentlig det, selv er jeg åpen for det meste og har lite fordommer men min mann er ikke som meg. Min datter kan komme til meg med alt, sånn har det alltid vært. Hun vet faren ikke er så åpen for ting. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

ikke gjør dette så alvorlig. Ikke haus ting opp så veldig. Ro ned alt. La de få date og være venner uten å definere dem så mye :) 

Anonymkode: 1271a...751

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (16 minutter siden):

Kan du snakke med mannen din om det da, få en forsikring om at han ikke skal opptre ubehagelig mot gutten? 

Det gjør han nok ikke, han er introvert og veldig rolig av seg. Snakker bare til meg om ting og ikke direkte til personene det gjelder. Han opptrer aldri ubehagelig mot andre folk, men nå har han sagt til meg at det blir ikke aktuelt å ta i mot besøk nå pga korona. Jeg får ikke ha besøk heller av noen andre men det går greit, og nå kommer denne gutten fra en plass det er mye smitte nå. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ikke gjør dette så alvorlig. Ikke haus ting opp så veldig. Ro ned alt. La de få date og være venner uten å definere dem så mye :) 

Når de har sex er de vel mer enn venner? Nei jeg hauser ingenting opp, jeg pleier å ta ting som de kommer :) 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når de har sex er de vel mer enn venner? Nei jeg hauser ingenting opp, jeg pleier å ta ting som de kommer :) 

Det trenger de ikke være :) Å være ung i dag er litt friere enn da vi var på den alderen ;) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det trenger de ikke være :) Å være ung i dag er litt friere enn da vi var på den alderen ;) 

Jeg kjenner min datter, hun er "all in" og har ofte blitt skuffet, hun har ønsket seg kjæreste en stund nå og vil bli knus igjen om det ikke blir noe. Håper det går bra denne gangen :) Hun var ganske desperat når hun klarte å ha besøk av noen nå i koronatiden, hun har vært i total isolasjon. Men jeg skal ikke definere hva som er hva, det er helt opp til dem selv :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja, samboeren og jeg har vært sammen i 5 år, kjøpte leilighet i fjor. Moren hans har fortsatt ikke møtt foreldrene mine (hans er skilt)

Anonymkode: 60add...782

Det var jo ikke det det var snakk om her - her er det en ungjente som har fått seg en venn som har fått treffe hennes foreldre (altså mulige svigerforeldre kanskje en gang i fremtiden). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...