Gå til innhold

Hvor mange år etter skapelsen (6000 så langt) vil det ta før skaperverket ødelegger seg selv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nærmer vi oss harmageddon? Jeg tenker kanskje Jehova bare mente jorden skulle vare en viss tid før han måtte la harmageddon komme og luke ut de vantro? Slik att Jorden kan gjenoppstå som paradis? Vi var jo skapt i ett paradis, men I sin underbare visdom så vil vel gud skape paradis for sine trofaste snart? Hvor lang tid tror du det tar? Er vi i endetiden?

Anonymkode: 19685...28d

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Premisset for spørsmålet er helt feil.

Anonymkode: 50a40...628

Å, tror du ikke på gud? Hedning?

Jeg tror ikke på gud jeg heller.

Ikke på harmageddon heller. Men jeg tror att for de som tror på slikt, vil finne mange "tegn" på att vi lever i endetiden. Selv om selvfølgelig menneskeheten vil overleve. Men det ser stygt ut på mange fronter nå. For kloden. Kanskje en gang dør menneskeheten ut. Det ser ikke sånn ut nå, men når det fødes flere barn i fattige land og samtidig går klimaet bersherk. Ergo det blir mindre mat og mer ekstremisme. I midt-østen vil temperaturen stige voldsomt, og samtidig befolkningen øke. Det blir vanskeligere å holde folk velfødde. Løsningen blir emigrering til rike land som til slutt vil knele under immigrasjonen.

Og denne pandemien på toppen av alt. 

Jeg tror menneskeheten har "peaket" og nå går det snart nedover igjen.''

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

6000 år du lizzom.

Biblen sin tidsregning er slik. Betviler du guds ord?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Biblen sin tidsregning er slik. Betviler du guds ord?

Jeg tror ikke på eventyr.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror ikke på eventyr.

Eventyr er det om askeladden og slike ting. Bibelen er fakta.

For øvrig leser du hele tråden så ser du at jeg ikke tror på gud.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eventyr er det om askeladden og slike ting. Bibelen er fakta.

Nei, det er en bok skrevet av bønder i bronsealderen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For øvrig leser du hele tråden så ser du at jeg ikke tror på gud.

Mener du den kristne gud, eller en av de andre 3-4000 gudene folk har trodd på opp igjennom tidene?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er en bok skrevet av bønder i bronsealderen.

Mener du den kristne gud, eller en av de andre 3-4000 gudene folk har trodd på opp igjennom tidene?

Jeg tror bare på lysengelen.

Like Utfall
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er vi i endetiden?

Nei, tror det ender med atomvåpen-ulykke/situasjon f.eks et atomvåpen går av ved uhell mot USA, så svarer USA også full utslettelse av kloden.

Går det lang nok tid er det uunngåelig at noe slikt skjer. Men er nok ikke i vår levetid.

Det med guder og sånn har jeg ikke sett gode nok beviser på til å tro på, men er selvsagt mulig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nærmer vi oss harmageddon? Jeg tenker kanskje Jehova bare mente jorden skulle vare en viss tid før han måtte la harmageddon komme og luke ut de vantro? Slik att Jorden kan gjenoppstå som paradis? Vi var jo skapt i ett paradis, men I sin underbare visdom så vil vel gud skape paradis for sine trofaste snart? Hvor lang tid tror du det tar? Er vi i endetiden?

Utifra trekk fra skrivemåten din aner jeg hvem du er ts. Og ditt preik om Armageddon sier meg at du har vanket i Jehovas vitner tidligere? Ikke rart du har tatt avstand fra Gud da. Jehovas vitner avviker såpass fra den kristne lære at de ikke en gang kalles kristne av de høye, geistlige menn... Så det er intet godt grunnlag for å kaste Gud på båten med en slik religion bak deg. Hvis jeg har rett i mine antagelser da. 

Anonymkode: b0618...65d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Utifra trekk fra skrivemåten din aner jeg hvem du er ts. Og ditt preik om Armageddon sier meg at du har vanket i Jehovas vitner tidligere? Ikke rart du har tatt avstand fra Gud da. Jehovas vitner avviker såpass fra den kristne lære at de ikke en gang kalles kristne av de høye, geistlige menn... Så det er intet godt grunnlag for å kaste Gud på båten med en slik religion bak deg. Hvis jeg har rett i mine antagelser da. 

Nei, du tar nok feil. Jeg har aldri vært JV. Derimot har jeg vert vanlig kristen i mange år. Men det er lenge siden jeg ble ateist. Jeg brukte JV som ett eksempel, da deres teologi er mer forenlig med endetidstegn, og også att de tror en paradisisk jord er endedestinasjon for de fleste rettroende. I motsetning til vanlige kristne som tror på himmel og helvete. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, du tar nok feil. Jeg har aldri vært JV. Derimot har jeg vert vanlig kristen i mange år. Men det er lenge siden jeg ble ateist. Jeg brukte JV som ett eksempel, da deres teologi er mer forenlig med endetidstegn, og også att de tror en paradisisk jord er endedestinasjon for de fleste rettroende. I motsetning til vanlige kristne som tror på himmel og helvete. 

For de fleste rettroende? Er det ikke bare 166.000 da? Jeg vet ikke, men det tallet var bare noe som dukket opp som et fjernt minne om JV. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For de fleste rettroende? Er det ikke bare 166.000 da? Jeg vet ikke, men det tallet var bare noe som dukket opp som et fjernt minne om JV. 

Nei, alle rettroende kommer til paradis, som er en paradisisk versjon av jorden. 144000 eller noe skal til himmelen i en himmelske regjering med Jesus. Det er bare de som føler seg som en av de tusnene som tar nattverd. Dette har de fra Johannes Åpenbaring.

Jeg husker ikke akkurat fullt antall da det er lenge siden jeg har lest bibelen.

Jeg tror du har hørt dette om Smiths venner. De tror bare dette tallet vil komme til himmelen, altså att de fleste mennesker går fortapt, bare de i smiths venner (de tusnene) kommer til himmelen. Resten vet jeg ikke helt men tipper helvete.

AnonymBruker

Edit jeg hadde rett ja 144000

De tolker Åpenbaringen 14,1-5 dithen at antallet kristne som skal til himmelen, er på bokstavelige 144 000, som sammen med Jesus skal regjere som konger og prester over jorden.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, alle rettroende kommer til paradis, som er en paradisisk versjon av jorden. 144000 eller noe skal til himmelen i en himmelske regjering med Jesus. Det er bare de som føler seg som en av de tusnene som tar nattverd. Dette har de fra Johannes Åpenbaring.

Jeg husker ikke akkurat fullt antall da det er lenge siden jeg har lest bibelen.

Jeg tror du har hørt dette om Smiths venner. De tror bare dette tallet vil komme til himmelen, altså att de fleste mennesker går fortapt, bare de i smiths venner (de tusnene) kommer til himmelen. Resten vet jeg ikke helt men tipper helvete.

144.000 var det ja, og ikke 166.000... Jeg hadde en barndomsvenninne som stolt kunne fortelle meg en dag vi gikk til skolen sammen at en nylig avdød i menigheten (JV) var en av de 144.000. Tror nok det antallet er blitt fyllt opp tusenvis av ganger allerede om det går ut på at man føler seg verdig.. Oppblåste mennesker med stort ego og som tror de er noe spesielt har funnes til alle tider... 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...