Gå til innhold

Synes dere at frontfigurer i samfunnet bør være normalvektige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Absolutt ikke!!!! At du i det hele tatt tenker slik viser at du er en intolerant person. Og intolerante personer er de som ikke  burde  være frontfigurer i samfunnet. 

Anonymkode: 806a2...cca

Hmm.. er du da intolerant ovenfor meg da, tro? Når du mener at mine meninger ikke bør være godtatt? 

Anonymkode: f5ca4...db1

AnonymBruker
knas skrev (1 minutt siden):

For et spørsmål. 

Ok, jeg kan godt moderere litt til at overvektig er greit, men når det kommer til alvorlig fedme så er det ikke fullt så enkelt å ta frontfigurer seriøst. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det synes jeg. Å være ekstremt overvektig er svært helseskadelig, og de mister litt troverdighet. Tenker spesielt på en person uten at jeg vil nevne navn. 

grattis med prisen for årets DUMMESTE kommentar:D

Anonymkode: a98aa...3c0

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ok, jeg kan godt moderere litt til at overvektig er greit, men når det kommer til alvorlig fedme så er det ikke fullt så enkelt å ta frontfigurer seriøst. 

Erna er en veldig klok dame, det har da ingenting med troverdighet å gjøre om man er overvektig. 

Worrisome Plenty

Jeeez, for en overfladisk person TS må være. Dette er noe av det kleineste jeg har lest på DOL:

Jeg synes Erna er flink og meget sympatisk. Men jeg stemmer ikke høyre, men det har ingen ting med att hun er overvektig å gjøre.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det synes jeg. Å være ekstremt overvektig er svært helseskadelig, og de mister litt troverdighet. Tenker spesielt på en person uten at jeg vil nevne navn. 

Er det flere variabler du synes bør være på plass også? Gift, barn, akademisk grad, plettfri vandel, tablettbruk osv osv?

Våre folkevalgte - altså de som er demokratisk valgt av folket - skal speile samfunnet for øvrig. Alle skal ha lik mulighet til å være blant de 169 folkevalgte. 

Kanskje du kan utdype resonnementet ditt ytterligere?

Jeg synes for øvrig vedkommende du hinter til viser en enorm arbeidskapasitet og fyller rollen sin på en utmerket måte - uavhengig om jeg er politisk enig. 

AnonymBruker

Ja jeg synes det. Særlig folk på høyresiden. Venstresiden er mer "det er samfunnets skyld/vi må endre samfunnet" og da forventer jeg mindre av dem egentlig, mens høyresiden er mer "individer må ta ansvar for seg selv". Da tar det seg ikke ut om en selv tar dårlige valg. Jeg vil ha større forventninger til slike folk om å ta gode individuelle valg i livet.

Det er som han Jordan Peterson, som snakket om "selvhjelp" og at folk må rydde rommet sitt/ta ansvar for seg selv og se innover, som jo kan være gode råd, samtidig som han selv misbrukte benzo eller hva det var fordi han opplevde for mye for å takle selv.

Ja. Det er samfunnets skyld. Men det er også valg som individer tar selv og må leve med. En leder bør ideellt sett promotere sunne valg. 

Ja, det er lettere å bli feit i dag enn før. Men det er også en av de få tingene hvor det er "lettest" å ta grep selv.

(Og jada, jeg vet at det er fryktelig vanskelig og begynner å bli litt småfet selv, men jeg er svak. En leder bør være sterk, imo)

Anonymkode: 7aa6c...a98

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja jeg synes det. Særlig folk på høyresiden. Venstresiden er mer "det er samfunnets skyld/vi må endre samfunnet" og da forventer jeg mindre av dem egentlig, mens høyresiden er mer "individer må ta ansvar for seg selv". Da tar det seg ikke ut om en selv tar dårlige valg. Jeg vil ha større forventninger til slike folk om å ta gode individuelle valg i livet.

Det er som han Jordan Peterson, som snakket om "selvhjelp" og at folk må rydde rommet sitt/ta ansvar for seg selv og se innover, som jo kan være gode råd, samtidig som han selv misbrukte benzo eller hva det var fordi han opplevde for mye for å takle selv.

Ja. Det er samfunnets skyld. Men det er også valg som individer tar selv og må leve med. En leder bør ideellt sett promotere sunne valg. 

Ja, det er lettere å bli feit i dag enn før. Men det er også en av de få tingene hvor det er "lettest" å ta grep selv.

(Og jada, jeg vet at det er fryktelig vanskelig og begynner å bli litt småfet selv, men jeg er svak. En leder bør være sterk, imo)

Jepp. 

AnonymBruker
cilie skrev (56 minutter siden):

Er det flere variabler du synes bør være på plass også? Gift, barn, akademisk grad, plettfri vandel, tablettbruk osv osv?

Våre folkevalgte - altså de som er demokratisk valgt av folket - skal speile samfunnet for øvrig. Alle skal ha lik mulighet til å være blant de 169 folkevalgte. 

Kanskje du kan utdype resonnementet ditt ytterligere?

Jeg synes for øvrig vedkommende du hinter til viser en enorm arbeidskapasitet og fyller rollen sin på en utmerket måte - uavhengig om jeg er politisk enig. 

Mitt resonnement er at jeg synes folk som står i frontlinjen må være gode forbilder. Hva hadde du syntes om hun var helseminister? Hva om Camilla Stoltenberg hadde hatt fedme? Lite troverdige da. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

grattis med prisen for årets DUMMESTE kommentar:D

Jeg skal si deg det at jeg har opplevd det motsatte, nemlig å få kommentarer på gr av min undervekt. Det er liksom greit at folk har meninger om det, men er det snakk om fedme, nei da er det fy fy og man er dum som har en mening om det. 

Har aldri tenkt på at Erna gjør en dårligere offentlig figur for at hun er overvektig. Det er jo hvordan hun jobber, hva hun sier osv som har betydning for landet. 

Jeg er ganske sikker på at vi mennesker er såpass oppegående at vi ikke tenker at fordi statsministeren er overvektig så kan vi like gjerne bli det vi også. Alle vet det er helseskadelig å være overvektig, men mange er det likevel. Av mange grunner. Man kan jo heller snu om på det og si at det er bra vi har et samfunn hvor en ikke dømmes ut fra hvor mye en veier (nå er det jo mange som dømmer da, men hun ble nå valgt som statsminister så det er flere som ikke gjør det da, og de fleste som ikke valgte henne gjorde det sannsynligvis ikke pga vekten hennes).

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg synes ikke politikere trenger å være forbilder på alle måter. De må ha fokus på jobben sin, og ikke på egen kropp og utseende.

Jeg er redd for at det skal bli mer fokus på både utseende og "perfekt" fortid. Vi får vel snart bare dukkemenn som har vært politisk korrekte broilere hele livet. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skal si deg det at jeg har opplevd det motsatte, nemlig å få kommentarer på gr av min undervekt. Det er liksom greit at folk har meninger om det, men er det snakk om fedme, nei da er det fy fy og man er dum som har en mening om det. 

Selvsagt er ikke det greit å kommentere eller stille krav om folks vekt på den måten TS gjør, uansett om det er undervekt eller fedme. Hva får deg til å tro at jeg mener noe annet???

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du aspeger?

Anonymkode: cb586...776

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt er ikke det greit å kommentere eller stille krav om folks vekt på den måten TS gjør, uansett om det er undervekt eller fedme. Hva får deg til å tro at jeg mener noe annet???

Jeg er TS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...