Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes dere om at tråder plutselig bare forsvinner fordi trådstarter ber om å få slettet, eller hva med innlegg inni en tråd som blir bedt om slettet? Dumt eller greit? 

Anonymkode: 023cb...89a

Greit. Greit.

Anonymkode: 725be...680

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva synes dere om at tråder plutselig bare forsvinner fordi trådstarter ber om å få slettet, eller hva med innlegg inni en tråd som blir bedt om slettet? Dumt eller greit? 

Med mindre det skjer trolling eller tydelige regelbrudd så er det en uting å få tråder slettet.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dumt. Dumt.

Anonymkode: 28346...911

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg liker det dårlig, virker demotiverende i forhold til å engasjere seg i tråder. 

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg syns det er fint og det viser at admin respekterer våre ønsker/grenser, for jeg kan skrive en del jeg angrer på etterpå og vil ikke at min familie skal komme over det å lese om seg selv. Skal prøve å skjerpe meg, men jeg er faktisk veldig takknemlig for de svar jeg har fått. Selv om ikke alle kan se det lenger så tenker jeg over det. 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En hel tråd på forumet gjør ikke noe, men et innlegg i en diskusjon som blir borte ødelegger mye av diskusjonen, f.eks. om jeg kan henise til et innlegg der en bruker kom med noe jeg synes var et godt og viktig poeng som senere ble slettet.

Det virker som om @admin har blitt noe mer liberal på dette i det siste og jeg synes det er trist. Det blir som å lese noe der mye er strøket over eller der enkelte sider er revet ut.

AnonymBruker

Hele greia med PSYKdom er at en ikke oppfører seg rasjonelt. Da virker den gode gamle "handling og konsekvens" strategien dårlig. 

Hadde det bare vært sånn kunne vi lagt ned psykiatrien, de psyke kan bare begynne å "oppføre seg" som friske folk, for ellers.....

Heldigvis for de ansatte i psykiatrien, og dessverre for de psyke, er ikke den virkelige verden slik.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hele greia med PSYKdom er at en ikke oppfører seg rasjonelt. Da virker den gode gamle "handling og konsekvens" strategien dårlig. 

Hadde det bare vært sånn kunne vi lagt ned psykiatrien, de psyke kan bare begynne å "oppføre seg" som friske folk, for ellers.....

Heldigvis for de ansatte i psykiatrien, og dessverre for de psyke, er ikke den virkelige verden slik.

Ja, det finnes situasjoner hvor folk ikke er i stand til å ta ansvar for sine handlinger (inklusive innlegg på dol). Det er imidlertid mye mer vanlig at folk som skriver på dol, _er_ i stand til å vurdere hva de bør eller ikke bør skrive. Dersom det er en veldig lav terskel for å få sine innlegg slettet, så trenger folk ikke lenger gjøre egne vurderinger før de skriver, - og dermed øker hyppigheten av slettede innlegg. 

Jeg synes sletting av innlegg som objektivt ser greie ut, bør være noe som skjer sjelden. 

Doktoronline er et unikt forum med en unik admin, og jeg er glad for at hun er så forståelsesfull. Takhøyden er nok større her enn på andre forum fordi vi er så få brukere og samtidig sammensatt av en del sårbare individer. Det er f.eks mye som legges ut på psykforumet som er veldig blottleggende. Som ab over meg sier så er det for noen ikke alltid så lett å tenke konsekvenser, og "plutselig" i en eller annen sinnstemning kanskje, så har man fått lagt ut for mye sensitivt om seg selv og/eller andre. 

Jeg synes det er en fin ordning med denne angremuligheten. Jeg vet at det ikke er vanlig/gjengs på forum generelt, og at admin i følge reglene ikke har noen plikt til å etterkomme brukernes ønske om sletting, og det er derfor jeg setter så stor pris på det.

Jeg beundrer de som har stålkontroll på impulsene sine og som alltid tenker seg godt om før de poster noe. Er man i tillegg uten tendenser til bekymring, overtenking og sterk selvkritikk etter å ha lagt ut noe, og selvtillitten er god nok til å ikke angre på noe, uansett, så er man heldig. (Men er det egentlig alltid så heldig å ha det sånn? 🤔)

AnonymBruker
Anbru skrev (1 minutt siden):

Er man i tillegg uten tendenser til bekymring, overtenking og sterk selvkritikk etter å ha lagt ut noe, og selvtillitten er god nok til å ikke angre på noe, uansett, så er man heldig. (Men er det egentlig alltid så heldig å ha det sånn? 🤔)

det går ann å angre på noe, føle at man er uheldig med en uttalse uten å bli helt overmannet av følelser  og må få det sletta

Anonymkode: cfa40...3ef

frosken skrev (15 minutter siden):

Dersom det er en veldig lav terskel for å få sine innlegg slettet, så trenger folk ikke lenger gjøre egne vurderinger før de skriver, 

Jeg har benyttet meg av muligheten noen ganger, for det som er så rart med meg (og kanskje flere), er at jeg faktisk oftest tenker godt gjennom hva jeg skriver før jeg poster, MEN kan komme i tvil på meg selv etterpå. 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det går ann å angre på noe, føle at man er uheldig med en uttalse uten å bli helt overmannet av følelser  og må få det sletta

Det er ikke alltid så lett å styre følelser. Når man etter en posting kommer i sterk tvil på seg selv og det opptar veldig mye energi i form av grubling og overtenking, skam, osv. er det en befrielse å få det slettet. 

AnonymBruker
Anbru skrev (3 minutter siden):

Det er ikke alltid så lett å styre følelser. Når man etter en posting kommer i sterk tvil på seg selv og det opptar veldig mye energi i form av grubling og overtenking, skam, osv. er det en befrielse å få det slettet. 

det blir jo det samme , en tåler å angre på noe, uten å på død og liv må få sletta alt en har gjort. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det blir jo det samme , en tåler å angre på noe, uten å på død og liv må få sletta alt en har gjort. 

Angrer ikke på alt selvfølgelig, og ber absolutt ikke alltid om sletting på ting jeg angrer på heller. Det meste lar jeg stå, men er det noe helt spesielt så spør jeg admin om å få det slettet. Og det er så deilig å få det gjort, for da er det liksom ute av verden for min del (selv om jeg vet at folk likevel kan ha fått det med seg). 🙂

Eva Sofie skrev (På 19.5.2021 den 17.17):

Det virker som om @admin har blitt noe mer liberal på dette i det siste og jeg synes det er trist. Det blir som å lese noe der mye er strøket over eller der enkelte sider er revet ut.

Bare en liten kommentar til dette.

Praksisen med å slette enkeltkommentarer etter brukers ønske er uansett ikke noe stort og utstrakt problem. Tror det bare er jeg og et par til som har det på den måten, og mitt inntrykk er at det ikke skjer ofte. Her er det mennesker med ulike utfordringer, og jeg synes vi bør være rause nok til å forsøke å vise hverandre forståelse. Og om man ikke forstår går det i alle fall an å respektere at noen har slike behov, og respektere at admin gjør det hun synes er greit i hvert enkelt tilfelle. 

For å begrense det for eget vedkommende er jeg blitt flinkere til å benytte meg av anonymfunksjonen. Ved å skrive som anonym gjør jeg meg selv mindre sårbar, og det funker veldig bra for meg. 🙂

Anbru skrev (1 time siden):

Bare en liten kommentar til dette.

Praksisen med å slette enkeltkommentarer etter brukers ønske er uansett ikke noe stort og utstrakt problem. Tror det bare er jeg og et par til som har det på den måten, og mitt inntrykk er at det ikke skjer ofte. Her er det mennesker med ulike utfordringer, og jeg synes vi bør være rause nok til å forsøke å vise hverandre forståelse. Og om man ikke forstår går det i alle fall an å respektere at noen har slike behov, og respektere at admin gjør det hun synes er greit i hvert enkelt tilfelle. 

For å begrense det for eget vedkommende er jeg blitt flinkere til å benytte meg av anonymfunksjonen. Ved å skrive som anonym gjør jeg meg selv mindre sårbar, og det funker veldig bra for meg. 🙂

Å si sin mening i en diskusjon om dette temaet er vel ikke å vise manglende respekt?

stjernestøv
frosken skrev (6 timer siden):

Å si sin mening i en diskusjon om dette temaet er vel ikke å vise manglende respekt?

Bare følte noen ble irritert av det og jeg lurer på hvorfor? Det er jo den som skriver det gjelder, hvorfor bli irritert om ikke innleggene står der til evig tid? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...