Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbru skrev (9 timer siden):

Nei, det var nok feil bruk av ord. 

Jo, om det skulle være manglende respekt, er det jo det i motsatt fall også - de som støtter å få sine tråder slettet.  En kunne f.eks. si at det er respektløst overfor de andre brukerne og ta fra de mulighet for å få en full sammenheng til en diskusjon.

Men om det er noe som gjentar seg hos deg (eller andre) jevnlig, at du overtenker mye etter å ha postet noe, ville jeg vel for egen del ha forsøkt å finne andre løsninger enn å be admin slette det. Tenker da på å gi deg selv mulighet for selvutvikling senere i livet.

Det har kommet ett godt forslag her i tråden tidligere: Å bruke tid på å formulere innlegget lokalt på PC-en. En må heller ikke poste innlegget med en gang. Selv bruker jeg Chrome på PC og innleggene blir lagret der selv om jeg går tilbake en side og inn på andre innlegg i mellomtiden - slik at jeg kan poste et innlegg senere og ikke med en gang. Det er en strategi jeg selv benytter meg av. Da rekker støvet å legge seg ned og en ser klarere før en trykker på Send-knappen. Men det er ikke alltid like lett - det er jo lett å bli engasjert...

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Jo, om det skulle være manglende respekt, er det jo det i motsatt fall også - de som støtter å få sine tråder slettet.  En kunne f.eks. si at det er respektløst overfor de andre brukerne og ta fra de mulighet for å få en full sammenheng til en diskusjon.

Men om det er noe som gjentar seg hos deg (eller andre) jevnlig, at du overtenker mye etter å ha postet noe, ville jeg vel for egen del ha forsøkt å finne andre løsninger enn å be admin slette det. Tenker da på å gi deg selv mulighet for selvutvikling senere i livet.

Det har kommet ett godt forslag her i tråden tidligere: Å bruke tid på å formulere innlegget lokalt på PC-en. En må heller ikke poste innlegget med en gang. Selv bruker jeg Chrome på PC og innleggene blir lagret der selv om jeg går tilbake en side og inn på andre innlegg i mellomtiden - slik at jeg kan poste et innlegg senere og ikke med en gang. Det er en strategi jeg selv benytter meg av. Da rekker støvet å legge seg ned og en ser klarere før en trykker på Send-knappen. Men det er ikke alltid like lett - det er jo lett å bli engasjert...

Veldig gode tips du kommer med 🙂

Meningen bak var at om man ikke forstår noens valg, så burde man i alle fall respektere det (klarer ikke å finne et annet ord). Jeg mente ikke at du mangler respekt for meg personlig fordi vi er uenige. 

Et eksempel: Jeg kan ikke forstå Oles valg av politisk side, men jeg respekterer likevel hans valg. Overført til denne saken blir det da: Jeg kan ikke forstå hvorfor noen velger å be admin om sletting, men jeg respekterer likevel at noen har et slikt behov. 

Og motsatt: Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen mener at sletting er et stort problem, men jeg respekterer likevel at noen mener det. 

Så ja, "respekt" må jo gå begge veier. 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...