Gå til innhold

Trøndere møtte ikke til vaksinetimen på «inneklemt dag»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/i/QmGrEQ/troendere-moette-ikke-til-vaksinetimen-paa-inneklemt-dag

Flere kommuner i Trøndelag opplevde at mange ikke dukket opp til avtalt vaksinering fredag i forrige uke.

Flere kommuner opplevde at en stor andel avbestilte timen eller ikke møtte opp til avtalt vaksinering fredag nå før helgen («inneklemt-dag»). Statsforvalteren skriver at kommunene dermed er bekymret over at folk heller ikke kommer til å møte til vaksinering i fellesferien i juli.

Fylkeslegen trekker frem at det stort sett er godt voksne folk og de med underliggende sykdommer som fremdeles er i første rekke når det kommer til vaksinering. 

– Disse personene setter faktisk seg selv i en personlig, og helt unødvendig risiko hvis de blir smittet uten å ha fått vaksine. Jeg synes det er veldig merkelig å ikke dukke opp til avtalt time, og det er usolidarisk i forhold til fellesskapet, sier fylkeslegen.

Håper disse nå havner sist i vaksinekøen.

Anonymkode: c39f3...d33

Fortsetter under...

AnonymBruker

Solidaritet i coronatider forsvant i fjor.

Så helt greit for meg at de prioriterte å dra på hytta fremfor å få vaksine. Begrensinger i dag er på tilgjengelig vaksiner, og da kunne kommunen flyttet timen til uken etter. 

Det blir værre i sommer når regjeringen har fått det for seg at store deler av befolkningen skal vaksineres i fellesferien. 

Anonymkode: 4c9aa...e9e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er vel sånne vaksinemotstandere/konspirasjonsteoretikere som ikke møter. Mange av dem tror jo at de skal bli chippet av Bill Gates😂

Anonymkode: 4aa20...a5b

neppe, man blir ikke vaksinert uten avtale, der man takker ja.

Anonymkode: 402cb...914

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

neppe, man blir ikke vaksinert uten avtale, der man takker ja.

Anonymkode: 402cb...914

Jeg vet, jeg er vaksinert. Men man kan takke ja og ikke møte. Ingen som kommer og henter deg. Tror mange vil ødelegge så godt de kan.

Anonymkode: 4aa20...a5b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...