Gå til innhold

Flere som utredes for Asperger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 

Er det noen andre som utredes for Asperger nå eller som har blitt det tidligere?

Det er så frustrerende å vente 🙈

Jeg holder nesten pusten og klarer ikke å tenke på noe annet.

Tenk om det er Asperger som har vært grunnen til mine problemer hele livet...

Jeg har vært på intervju, har tatt ados og mine foreldre har vært på intervju.

Nå bare venter jeg på å høre noe mer.

Jeg klarer liksom ikke å fungere før jeg vet.

Alt har stoppet opp.

Noen andre med lignende erfaringer?

Anonymkode: 0eb88...b6b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461557-flere-som-utredes-for-asperger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjennomgikk utredningen for tre år siden tror jeg. Alt av tester og intervjuer ble gjort i mai. Så fikk jeg diagnosen i slutten av august. Han var vel på ferie i 3-4 uker også da. Antar jeg. 

Mange brikker falt på plass og jeg har fått muligheten til å forstå meg selv bedre. Ut over det har det ikke ført til noen helomvending i livet. Annet enn at psykiatrien kanskje er mer opptatt av at ting skal være forutsigbart og slik da jeg kan rakne av det motsatte. Når det kommer til behandling så rettes det hovedsakelig mot de andre diagnosene jeg har. Men det er mulig det går veldig sakte hos meg pga dette med AS. At jeg utvikler meg/endrer meg saktere enn andre. 

Gjest Niomi

Jeg er midt i utredning nå. Jeg gjennomførte ados i dag faktisk. Da behandler først tok opp at hun tenkte jeg kunne ha asperger ble jeg ganske overrasket egentlig, men etter at jeg leste om diagnosen i heftene hun ga meg kjenner jeg meg igjen i en del. Har foreløpig scoret lavt på raads, men behandler sa jeg kunne ha diagnosen likevel. Så nå venter jeg egentlig bare på resultatet fra ados testen, tror hun som gjennomførte testen sa at behandler skulle få svaret i løpet av neste uke. 

Hva med deg, vet du noe om når du kan forvente svar?

🙈

Niomi skrev (1 time siden):

Jeg er midt i utredning nå. Jeg gjennomførte ados i dag faktisk. Da behandler først tok opp at hun tenkte jeg kunne ha asperger ble jeg ganske overrasket egentlig, men etter at jeg leste om diagnosen i heftene hun ga meg kjenner jeg meg igjen i en del. Har foreløpig scoret lavt på raads, men behandler sa jeg kunne ha diagnosen likevel. Så nå venter jeg egentlig bare på resultatet fra ados testen, tror hun som gjennomførte testen sa at behandler skulle få svaret i løpet av neste uke. 

Hva med deg, vet du noe om når du kan forvente svar?

Rar test, ikke sant?🙈

Endret av Tardigrada
Kom dobbelt

Annonse

hattifnattus

Jeg gikk gjennom det samme nylig etter at de mente at min tidligere diagnose ( Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse ) ikke passet så godt som de først hadde trodd siden jeg ikke responderte på det skreddersydde behandlingsopplegget selv etter 2 år.

Jeg føler selv at aspergerdiagnosen passer mye bedre, men bortsett fra det så har ingenting forandret seg. Jeg ble også skrevet ut av psykiatrien etter de satte diagnosen og har stått på egne ben siden. Den eneste forskjellen er at jeg er blitt flinkere til å ta hensyn til meg selv og sluttet å bli sint eller lei meg over å ikke mestre det de uten asperger som oftest klarer å mestre. 

hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk gjennom det samme nylig etter at de mente at min tidligere diagnose ( Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse ) ikke passet så godt som de først hadde trodd siden jeg ikke responderte på det skreddersydde behandlingsopplegget selv etter 2 år.

Jeg føler selv at aspergerdiagnosen passer mye bedre, men bortsett fra det så har ingenting forandret seg. Jeg ble også skrevet ut av psykiatrien etter de satte diagnosen og har stått på egne ben siden. Den eneste forskjellen er at jeg er blitt flinkere til å ta hensyn til meg selv og sluttet å bli sint eller lei meg over å ikke mestre det de uten asperger som oftest klarer å mestre. 

Det høres jo ut som veldig fine endringer 🥰

Det er en av de tingene jeg gleder meg til også.

Tardigrada skrev (4 timer siden):

Fikk dere svar på ados før dere fikk diagnosen, eller kom alt samlet til slutt?

Jeg driver stadig og sjekker pasientjournalen min, men det er kanskje ikke noen vits..

Fikk svar på alt i en full rapport da jeg fikk diagnosen. Der stod det blant annet at jeg scoret høyere på noe av det enn man ser på gruppenivå, men at alt sammen samlet oppfylte kriteriene til diagnosen. Så jeg er "høytfungerende" AS, og opplever at det er mine tilleggsdiagnoser som ødelegger livet mitt. Men det at jeg har AS har nok gjort meg mer sårbar for å utvikle disse diagnosene og det gjør meg mer vanskelig å behandle. Så alt er jo bare sauset sammen til noe komplisert og vanskelig å løse opp i. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...