Gå til innhold

"Markedsverdi" på eldre kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde er at du sier "Jeg er sikker på at din mann tjener mer enn deg og at han bringer mer inn enn deg på alle måter." Mulig jeg misforsto deg, men jeg leste det som om du var noe nedlatende overfor meg, det er svakheten med å diskutere på nettet.

Misunnelse? Jaja, tro det om du vil, men jeg finnes ikke misunnelig på den doktorgraden din. :) 

Ja du misforsto meg.  Jeg mente overhodet ikke å være nedlatende, men kun siterte fakta ut fra det jeg har lest på dol.  

Jeg sa aldri at du var misunnelig på doktorgraden min.  Jeg sa at jeg hadde opplevd mye misunnelse som jeg ikke kunne forutse.  Det handler om mye mer enn doktorgraden.  Det hadde vært merkelig hvis du hadde vært misunnelig på menneske du ikke kjenner.  Nå opplever jeg deg som nedlatende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (15 minutter siden):

Det handler ikke kun om lav utdannelse.  Jeg er ikke overrasket over at dolere ikke tåler å kalle spade for en spade.  Hvis du tror at en bussjåfør føler seg vel med en dame med doktorgrad så tar du feil.  Jeg har lang erfaring.

 

Du har åpenbart en veldig lang og flott utdannelse, men du behøver ikke se ned på andre av den grunn.

Anonymkode: 2e0c7...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har åpenbart en veldig lang og flott utdannelse, men du behøver ikke se ned på andre av den grunn.

Anonymkode: 2e0c7...25f

Jeg ser ikke ned på andre.  Jeg snakker om fakta ut fra min erfaring.  Se på Lillemus som unnskylder seg frem og tilbake og tror med engang at jeg ser ned på henne, og trekker frem hvor snill og fin mann hun har som har høyere utdannelse enn hun.  Hvorfor går dere i forsvar med engang og snakke rom snobb og å se ned på andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en ganske stygg #metoo sak på jobb.

En hvithåret gubbe på 60 sendte flørtende meldinger til kvinnelige ansatte i 20 årene. Han gav dem roser troppet til og med opp hjemme hos en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Det kan godt hende, men det betyr ikke at det ikke kan virke stressende i forholdet.  Det er også forskjell på å tjene 50 000 kr. mer i året eller milljoner mer.  En kvinne i millionklassen har neppe hjemmeværende mann,  men en kvinne med mann i millionklassen jobber ikke på kassa i butikk bare for å tjene noen slanter.

Det er mye som kan virke stressende på forhold, men jeg tror ikke dette nødvendigvis er så viktig for mange. Om man selv derimot er veldig opptatt av sin utdannelses- og yrkesstatus, er det klart potensielle partnere med lav/ingen utdannelse fanger opp dette og skjønner at det er en dårlig match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (5 minutter siden):

Vi hadde en ganske stygg #metoo sak på jobb.

En hvithåret gubbe på 60 sendte flørtende meldinger til kvinnelige ansatte i 20 årene. Han gav dem roser troppet til og med opp hjemme hos en av dem.

Tenk hvis jeg en hvithåret dame på over 60 hadde sendt flørtende meldinger til menn i tyveårene😀.  Det hadde blitt noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (Akkurat nå):

Tenk hvis jeg en hvithåret dame på over 60 hadde sendt flørtende meldinger til menn i tyveårene😀.  Det hadde blitt noe.

 

Det hadde vært noe.

Poenget mitt er at en mann på 60 normalt IKKE er attraktiv for noen på 28. Han var nok velsignet med en elendig selvinnsikt som trodde de ble sjarmert og ikke vettskremt.

Jeg har derimot litt selvinnsikt og innser at jeg må satse på noen jevnaldrende. Det lever jeg fint med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Det er mye som kan virke stressende på forhold, men jeg tror ikke dette nødvendigvis er så viktig for mange. Om man selv derimot er veldig opptatt av sin utdannelses- og yrkesstatus, er det klart potensielle partnere med lav/ingen utdannelse fanger opp dette og skjønner at det er en dårlig match.

Dette er viktig for mange selvom det er ingen som vil si det høyt og kanskje ikke tenker over det.  Det er ikke slik at jeg utstråler snobb før menn har møtt meg.  Du må selv se hvor umulig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (16 minutter siden):

Det hadde vært noe.

Poenget mitt er at en mann på 60 normalt IKKE er attraktiv for noen på 28. Han var nok velsignet med en elendig selvinnsikt som trodde de ble sjarmert og ikke vettskremt.

Jeg har derimot litt selvinnsikt og innser at jeg må satse på noen jevnaldrende. Det lever jeg fint med.

Menn jakter på yngre damer og kvinner på eldre menn.  Det har ikke forandret seg.  Jeg husker hubabalubaet da jeg hadde et forhold til en mann som var 15 år yngre enn meg, og til og med en innvandrer😄  Mannen var godt over sexuell lavalder og jeg vodtok han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (42 minutter siden):

Jeg ser ikke ned på andre.  Jeg snakker om fakta ut fra min erfaring.  Se på Lillemus som unnskylder seg frem og tilbake og tror med engang at jeg ser ned på henne, og trekker frem hvor snill og fin mann hun har som har høyere utdannelse enn hun.  Hvorfor går dere i forsvar med engang og snakke rom snobb og å se ned på andre?

 

Jeg leste tydeligvis ikke ditt innlegg slik du hadde ment det og jeg skal love deg at du heller ikke leste mitt slik jeg mente det. Jeg har ikke unnskyldt noe som helst. Blir det noe bedre når jeg sier at mannen min og jeg er jevngamle og at det tok lang tid etter at vi ble sammen før jeg fant ut hvor mye han tjente? Det som var viktig for meg var at han hadde kontroll på økonomien sin, ikke hva han tjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg leste tydeligvis ikke ditt innlegg slik du hadde ment det og jeg skal love deg at du heller ikke leste mitt slik jeg mente det. Jeg har ikke unnskyldt noe som helst. Blir det noe bedre når jeg sier at mannen min og jeg er jevngamle og at det tok lang tid etter at vi ble sammen før jeg fant ut hvor mye han tjente? Det som var viktig for meg var at han hadde kontroll på økonomien sin, ikke hva han tjente.

Jeg ble en smule provosert når du setter like på et innlegg hvor jeg blir beskyldt for å utstråle snobb og nedlatenhet i møte med andre mennesker.

Jeg vet ikke hvilken utdannelse  din mann har, men det ville ikke forundre meg om han var ingeniør.  Jeg var selv gift med en ingeniør i over tyve år, og møtte en del ganger kollegaene hans med koner (ja de var nesten bare menn), og ikke minst studiekameratene hans i sin tid.  Jeg hadde nøyaktig ingenting felles med dem og følte mer og mer på det etter som årene gikk.  Jeg ser ikke på noen måte ned på ingeniører eller søppeltømmere, men da jeg datet en søppeltømmer så unnskyldte han seg veldig  for å være netopp det, spesielt da han hørte hva jeg drev med.  skulle jeg ha løyet for han og sagt noe annet.

Jeg visste hva min eksmann tjente da vi var gift, men jeg har aldri spurt kjærester om det.  Jeg var kjæreste med en som levde på gata i USA så ikke si til meg at jeg ser kun på penger.  Jeg måtte forlate han der da jeg kom og så hvordan det var blitt.  Han var tidligere Vietnam veteran og ja det ble som det ble.  Jeg måtte velge han eller mine barn.  Ingen kan bebreide meg for å ha valgt barna.  Andre menn i mitt liv har ikke vist meg lommeboken sin og jeg har ikke forventet det.  Hadde et forhold til en asylsøker og han hadde ikke orden på livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (41 minutter siden):

Det hadde vært noe.

Poenget mitt er at en mann på 60 normalt IKKE er attraktiv for noen på 28. Han var nok velsignet med en elendig selvinnsikt som trodde de ble sjarmert og ikke vettskremt.

Jeg har derimot litt selvinnsikt og innser at jeg må satse på noen jevnaldrende. Det lever jeg fint med.

Men er det noe nederlag? Ville du heller ønsket en kjæreste i tyveårene - om du var singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Men er det noe nederlag? Ville du heller ønsket en kjæreste i tyveårene - om du var singel?

Absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (6 minutter siden):

Absolutt ikke.

Det var en periode hvor jeg var på datingsider på nettet, hvor unge menn søkte etter voksne damer som sexpartnere.  De skulle lære av dem.  Jeg hoppet ikke på det, og har ikke vært på sånne datingsider i veldig mange år.  Tror jeg er out of date nå😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 time siden):

Man er jo ikke bare yrket sitt, man kan da ha mange, mange ulike interesser utenfor yrket. Og ja, som en annen her sa - du høres snobbete ut når du understreker at du har en doktorgrad i ett eller annet og ikke på noen måte kan se hva du kan ha til felles med en søppeltømmer. En søppeltømmer har et av de viktigste yrkene vi har!

Mannen min tjener mer enn meg, men vi er begge gjeldfrie og han har et stort hjerte og betaler mer enn meg uten å gjøre noe som helst nummer ut av det. Han gjør heller aldri noe nummer av at han har mer utdannelse enn meg som ikke har mer enn vgs, men som har klart meg godt allikevel. 

Det er bare så vidt jeg tør å svare i denne tråden, men jeg tror jeg skjønner litt hva Savannah mener, til tross for at jeg ikke har så mye å skryte av selv og jeg har slett ingen doktorgrad. 

Jeg tror ikke det handler bare om utdannelsen i seg selv. Det er vanskelig å forklare. Man faller jo for hele pakka og utdannelsen er bare en del av pakka. Alt man gjør i livet, miljøet man er i osv , former personligheten. 

Både min x-mann og min nåværende samboer har utdannelse. - Hvorfor tiltrekkes jeg av menn med utdannelse ? Jeg tror ikke det er utdannelsen. Jeg tror det er noe annet de utstråler som jeg faller for. Det er hele pakken. Spesielt samtalene. 

Mellom min x og min nåværende samboer, var jeg en periode sammen med en kloakkrenser. Morsom fyr, men jeg forsto raskt at dette bare var midlertidig tidsfordriv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, uten at det blir kvalmt, men det var noe med interessene, hva han var opptatt av, hva han pratet om utenom det som hadde med jobb å gjøre. Ganske uinteressant i lengden, selv om jeg lo mye sammen med han. Han fant jo på så mye rart. 

Det kan være bare tilfeldig at det var slik, men jeg forstår hva Savannah mener ut i fra egne erfaringer. 

Godt at menn ikke er like kravstore 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Det er bare så vidt jeg tør å svare i denne tråden, men jeg tror jeg skjønner litt hva Savannah mener, til tross for at jeg ikke har så mye å skryte av selv og jeg har slett ingen doktorgrad. 

Jeg tror ikke det handler bare om utdannelsen i seg selv. Det er vanskelig å forklare. Man faller jo for hele pakka og utdannelsen er bare en del av pakka. Alt man gjør i livet, miljøet man er i osv , former personligheten. 

Både min x-mann og min nåværende samboer har utdannelse. - Hvorfor tiltrekkes jeg av menn med utdannelse ? Jeg tror ikke det er utdannelsen. Jeg tror det er noe annet de utstråler som jeg faller for. Det er hele pakken. Spesielt samtalene. 

Mellom min x og min nåværende samboer, var jeg en periode sammen med en kloakkrenser. Morsom fyr, men jeg forsto raskt at dette bare var midlertidig tidsfordriv. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, uten at det blir kvalmt, men det var noe med interessene, hva han var opptatt av, hva han pratet om utenom det som hadde med jobb å gjøre. Ganske uinteressant i lengden, selv om jeg lo mye sammen med han. Han fant jo på så mye rart. 

Det kan være bare tilfeldig at det var slik, men jeg forstår hva Savannah mener ut i fra egne erfaringer. 

Godt at menn ikke er like kravstore 😀

 

Det kan jeg jo forstå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si? Ordet «kjærlighet» er helt fraværende i denne diskusjonen. Hvem man faller for, er ikke avhengig av utdannelse, det er en begrensning man i så fall setter selv. Jeg tar sjelden jobben med hjem, så det er ikke noe samtaleemne til vanlig. 

Ei dame på jobben sa at faren hennes (enkemann) ikke greier å finne seg en ny partner. Årsaken var at han ikke var høy nok. Har man passert middagshøyden og fremdeles mener at høydeforskjell er avgjørende, så er det ikke rart man er alene. Skal menn kreve at damene er slanke og med faste pupper når de er 60+?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (5 timer siden):

Så du tåler ikke ærlige uttalelser.   Kan du svare meg på hva jeg kan finne felles med en bussjåfør?  Det går lett på en manns ære hvis kvinnen tjener mer enn han.  Jeg er sikker på at din mann tjener mer enn deg og at han bringer mer inn enn deg på alle måter.

Dere Jan vel snakke om det dere er interessert i? Eller insinuerer du at folk uten akademisk utdannelse ikke kan like eller interessere seg for samme som folk med akademisk utdannelse gjør? I såfall, hvordan begrunner du dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 timer siden):

Det hadde vært noe.

Poenget mitt er at en mann på 60 normalt IKKE er attraktiv for noen på 28. Han var nok velsignet med en elendig selvinnsikt som trodde de ble sjarmert og ikke vettskremt.

Jeg har derimot litt selvinnsikt og innser at jeg må satse på noen jevnaldrende. Det lever jeg fint med.

Han var kanskje høyt utdannet også, jeg gjetter ingeniørutdannet? Hvilket i såfall minner oss om at smart og klok er to helt ulike ting, og helt uavhengig på utdannelse og grad 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...