Gå til innhold

Et ærlig spørsmål om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et det virkelig nødvendig med vaksine 3? Jeg vurderer å ta den, men etter det tror jeg at jeg stopper. 

Anonymkode: 0b7db...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer nok til å ta dose 4 og 5 også, skulle det bli nødvendig. Jeg får alltid bivirkninger, som uvelhet og leddsmerter etterpå, men det er det verdt synes jeg. Jeg tok 3 i går, og føler meg litt dritt nå..

Anonymkode: 084fc...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Med den kunnskapen vi har nå tar jeg nok dose 3. Ut fra det vi veit nå fører ikke dose 3. til nevneverdige bivirkninger, men vil redusere symptomene når jeg blir smitta av omikorn. Og det vil jeg bli før eller seinere. Det er en enkel kost/nytte-vurdering, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg fikk dose 3 på mandag. Lite bivirkninger men jeg fikk pfizer. De to andre gangene var det Moderna, og de fikk jeg mer bivirkninger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte utsette #3 pga karantene. nick jr. fikk covid. Han har fått 2 doser, og takk for det. Han ble rimelig dårlig i begynnelsen, så roet det seg. Nå er han veldig trøtt og sliten. Hva som kunne ha skjedd om han var uvaksinert, vil jeg ikke tenke på. Nå slipper han #3 i noen måneder, Sheila og jeg tar #3 i begynnelsen av januar. Vi slapp unna uten å bli smittet av han, til tross for at han var smittefarlig et par dager før han ble syk. Vaksinene beskytter mot smitte selv om de ikke gjør det 100%, så det er godt mulig at de beskyttet oss denne gangen. 

Stor overvekt av uvaksinerte som legges inn, så ta vaksinen folkens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nr 3 i går. Regner egentlig med at dette blir en vaksine vi må oppdatere jevnlig i mange år. Jeg kommer til å gjøre som anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 0.44):

Et det virkelig nødvendig med vaksine 3? Jeg vurderer å ta den, men etter det tror jeg at jeg stopper. 

Anonymkode: 0b7db...887

Jeg stoler på de som kan dette og forskningen som er lagt frem. Virkningen avtar etter hvert, derfor kommer jeg til å ta de dosene min aldersgruppe blir rådet å ta.

Anonymkode: 37a98...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 0.44):

Et det virkelig nødvendig med vaksine 3? Jeg vurderer å ta den, men etter det tror jeg at jeg stopper. 

Anonymkode: 0b7db...887

For meg er det helt selvfølgelig å følge vaksinasjonsprogram anbefalt av FHI både når det kommer til Covid-19 og andre sykdommer. Jeg kommer derfor til å ta dose 3 og evt flere om dette anbefales.

Om du lar bære å ta 3. vaksine betyr det at du straks har kun en aktiv dose, i og med at vaksinen har begrenset varighet og det er snart trekvart et år siden de fleste tok dose 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 0.44):

Et det virkelig nødvendig med vaksine 3? Jeg vurderer å ta den, men etter det tror jeg at jeg stopper. 

Anonymkode: 0b7db...887

Jeg liker heller ikke utviklingen - men ser ingen annen mulighet og håper vi er ferdig etter 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det å ikke ville ta vaksine minner litt om de som er sinnslidende og ikke vil ta anti-psykotisk medisin.

De vet bedre selv, enn de som jobber med helse. Tenk hvordan det ville sett ut om vi ikke hadde noen vaksine? Det hadde vært store tapstall. Og mange flere lockdowns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 time siden):

Jeg liker heller ikke utviklingen - men ser ingen annen mulighet og håper vi er ferdig etter 3. 

Det er det vel lite som tyder på. Jeg vil bli overrasket om vi ikke vil ha behov for å vaksineres minst årlig mot covid i flere år framover.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har tatt vaksine 3 og tenker at den er vel først og fremst for å hindre alvorlig sykdom hvis en får deltavarianten. 

Slik det ser ut nå, så kommer omicron til å ta over og da er det ikke så sikkert at det er nødvendig med en fjerde vaksine lenger, hvis denne bare ligner en vanlig forkjølelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...