Gå til innhold

Et ærlig spørsmål om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Ekstra skrev (Akkurat nå):

La meg gjette - hun var en av de som var skeptiske til vaksinen i utgangspunktet. Da er det raskt å anta årsakssammenheng.

Hun ble anbefalt av lege å ta vaksinene og gjorde det, etter første pfizer fikk hun styrtbløding og etter andre moderna har hun ikke kommet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Hun er overbevist om det, gikk til mange leger før en tok henne seriøst

Men hva gjorde den legen, som ikke de andre gjorde? De kan vel ikke gjøre så mye mer enn å utelukke annen sykdom og eventuelt gi noe som demper symptomene (hvis de er av den typen som lar seg dempe)? Eller tenker du på innrapportering av bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Skal ta 3 dose på torsdag men er skeptisk hvis det er moderna, min venninne ble så dårlig av den. Har fått to doser av pfiser jeg fra før. 

Jeg vil ha Moderna :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Skal ta 3 dose på torsdag men er skeptisk hvis det er moderna, min venninne ble så dårlig av den. Har fått to doser av pfiser jeg fra før. 

Jeg fikk 2 av Moderna og en Pfizer. Jeg ble ikke dårlig første gang av Moderna, men ble det andre gangen. Jeg ble ikke dårlig av Pfizer. 

Samboeren har fått 3 doser Moderna. Han ble ikke dårlig første gangen, men ble dårlig både andre og tredje gang  . 

Men det vare jo ca bare 1,5 døgn og det tåler du :)

Jeg ville gjerne ha Moderna tredje gangen også, men jeg fikk ikke velge.Du skal bare være fornøyd om det er Moderna du får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (3 minutter siden):

Men hva gjorde den legen, som ikke de andre gjorde? De kan vel ikke gjøre så mye mer enn å utelukke annen sykdom og eventuelt gi noe som demper symptomene (hvis de er av den typen som lar seg dempe)? Eller tenker du på innrapportering av bivirkninger? 

Tenkte på at han henviste henne videre til nevrolog og noe annet, de andre sa bare at hvis det var bivirkninger vil det gå over. Det har ikke gått over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
ISW skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ha Moderna :D 

Uff. Hvis det bare er det de har tar jeg det sikkert, men håper ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liviane

Men hvordan er det der dere bor, har dere fått innkalling til 3. dose eller er det drop-in? Her er det kun drop-in som gjelder og i dag skal jeg ta med mannen dit. Får bare håpe at det ikke er så lang kø.. (selv om lange køer forsåvidt er en bra ting 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk 2 av Moderna og en Pfizer. Jeg ble ikke dårlig første gang av Moderna, men ble det andre gangen. Jeg ble ikke dårlig av Pfizer. 

Samboeren har fått 3 doser Moderna. Han ble ikke dårlig første gangen, men ble dårlig både andre og tredje gang  . 

Men det vare jo ca bare 1,5 døgn og det tåler du :)

Jeg ville gjerne ha Moderna tredje gangen også, men jeg fikk ikke velge.Du skal bare være fornøyd om det er Moderna du får. 

Ok. Ja tåler å være dårlig litt men blir redd av alt som blir skrevet om bivirkninger på FB side. Det er jo ikke måte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan rapporterer en egentlig om bivirkninger etter hhv korona og vaksine? Tenker nå både på småting som stiv i armen,  feber og sånn de første dagene, men også på ting som varer lenge.

Jeg selv er med i en undersøkelse og har rapportert hver 14.dag gjennom hele pandemien på ulike ting, men de som ikke er med der?

Dattera mi hadde korona i august, og hun har hatt en god del ugreie kroppslige ting det siste halve året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Skal ta 3 dose på torsdag men er skeptisk hvis det er moderna, min venninne ble så dårlig av den. Har fått to doser av pfiser jeg fra før. 

Selvfølgelig kan det være bivirkninger. Nå fortida får man visst ikke lenger bivirkninger.

Tror uansett det kommer til å gå helt fint for deg hvis du ikke merket noe etter de to første dosene. Her får man velge om man vil ha pfeizer eller moderna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (2 minutter siden):

Men hvordan er det der dere bor, har dere fått innkalling til 3. dose eller er det drop-in? Her er det kun drop-in som gjelder og i dag skal jeg ta med mannen dit. Får bare håpe at det ikke er så lang kø.. (selv om lange køer forsåvidt er en bra ting 😊)

Her anbefales vi å bestille time via helsenorge. De har også drop-in, men da risikerer vi jo lang kø.

Mannen og jeg har time i dag. Blir godt å få tredje dose! Regner med ubehag i armen og litt uggen kropp en dag eller tre, men det tåler vi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (5 minutter siden):

Men hvordan er det der dere bor, har dere fått innkalling til 3. dose eller er det drop-in? Her er det kun drop-in som gjelder og i dag skal jeg ta med mannen dit. Får bare håpe at det ikke er så lang kø.. (selv om lange køer forsåvidt er en bra ting 😊)

Fikk beskjed i går om at dersom det har gått minst 20 uker siden dose 2 så kan jeg bestille time for dose 3, men det er noen uker for tidlig for meg ennå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Ja tåler å være dårlig litt men blir redd av alt som blir skrevet om bivirkninger på FB side. Det er jo ikke måte på. 

Det er ikke det tilfeldige ikke-kvalifiserte personer på FB skriver du skal lese og forholde deg til, men det FHI skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Fikk beskjed i går om at dersom det har gått minst 20 uker siden dose 2 så kan jeg bestille time for dose 3, men det er noen uker for tidlig for meg ennå. 😊

Du kan gå inn og bestille på dato fram i tid i Trd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Du kan gå inn og bestille på dato fram i tid i Trd. 

Ikke hos oss. 😊 Fikk opp to datoer bare, har flyttet ut av kommunen jeg vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok. Ja tåler å være dårlig litt men blir redd av alt som blir skrevet om bivirkninger på FB side. Det er jo ikke måte på. 

Du er kanskje ikke rette mottaker for det jeg vil si nå, men jeg leste om en sykepleier som sa det så fint ang vaksinemotstandere: "Merkelig nok er det ingen vaksinemotstandere som er behandlingsmotstandere. Her (på intensiven) trøkker vi dem virkelig fulle av diverse stoffer og preparater -uten en eneste protest".  Et aldri så lite paradoks der, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Hvordan rapporterer en egentlig om bivirkninger etter hhv korona og vaksine? Tenker nå både på småting som stiv i armen,  feber og sånn de første dagene, men også på ting som varer lenge.

Jeg selv er med i en undersøkelse og har rapportert hver 14.dag gjennom hele pandemien på ulike ting, men de som ikke er med der?

Dattera mi hadde korona i august, og hun har hatt en god del ugreie kroppslige ting det siste halve året. 

Du kan melde inn til fastlegen eller koronatjenesten i kommunen dersom du opplever bivirkninger. Spesielt viktig er det dersom du får uvanlige bivirkninger som ikke allerede er registrert som "hyppig" eller "vanlig". De du nevner er allerede registrert som "vanlig", og din henvendelse er således mindre viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ok. Ja tåler å være dårlig litt men blir redd av alt som blir skrevet om bivirkninger på FB side. Det er jo ikke måte på. 

Du får la være å lese mer. Du får stole på myndighetene. Astra zeneca hadde jeg bestemt meg for ikke å ta og det viste seg å være en riktig avgjørelse, men de andre vaksinene er trygge. 

Det er positivt å blitt dårlig. Det er et tegn på at vaksinene virker bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Fionys skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig kan det være bivirkninger. Nå fortida får man visst ikke lenger bivirkninger.

Tror uansett det kommer til å gå helt fint for deg hvis du ikke merket noe etter de to første dosene. Her får man velge om man vil ha pfeizer eller moderna. 

Ok. Får se hva det der da, må kanskje vente lengre hvis jeg sier jeg kun vil ha pfiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Ikke hos oss. 😊 Fikk opp to datoer bare, har flyttet ut av kommunen jeg vet du. 

Edit - slettet det jeg skrev - glemte at du har flyttet. Skjønte ikke den "hos oss" :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...