Gå til innhold

Et ærlig spørsmål om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Ja, det skjønner jeg godt. Jeg tar benzo før jeg vaksinerer meg. Har litt angst rundt vaksiner jeg og. Men det er jo helt ufarlig.

Godt å høre at det ikke bare er meg, kommer til å ta vival i morgen jeg og. Håper det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Hun spiser ikke kjøtt, så det er ikke det. Men tomat kan det jo være. Vi bruker mye crusha tomater. Og hvitløk. Skal teste det ut.

Kanskje du skal teste tomater som ikke er på boks eller med aluminium i papp-pakninger, feks fra glass? Også før covid syns jeg hermetisk tomat kan smake metall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Godt å høre at det ikke bare er meg, kommer til å ta vival i morgen jeg og. Håper det hjelper. 

Vival har ingen bivirkninger, mener du ? 

Det er mye jeg ikke forstår her i verden, men det er sikkert ikke meningen jeg skal forstå alt heller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (50 minutter siden):

Jeg gruer meg sånn jeg nå, så er det sikkert masse folk der og da får jeg angst. 

Det sa du sist du skulle til tannlegen også, men det hadde gått helt fint. Er det nødvendig å krisemaksimere så innmari?

Forøvrig har jeg en nær slektning som etter corona (altså sykdommen, ikke vaksinen!) aldri vil komme tilbake i full jobb igjen, men som har fått varige skader på hjertet. Vedkommende var frisk og rask før dette. Det er mye større grunn til å være engstelig for å få corona enn for å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Vival har ingen bivirkninger, mener du ? 

Det er mye jeg ikke forstår her i verden, men det er sikkert ikke meningen jeg skal forstå alt heller 😉

Vival får jeg ingen bivirkninger av nei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Det sa du sist du skulle til tannlegen også, men det hadde gått helt fint. Er det nødvendig å krisemaksimere så innmari?

Forøvrig har jeg en nær slektning som etter corona (altså sykdommen, ikke vaksinen!) aldri vil komme tilbake i full jobb igjen, men som har fått varige skader på hjertet. Vedkommende var frisk og rask før dette. Det er mye større grunn til å være engstelig for å få corona enn for å ta vaksinen.

Det er vel bare sånn jeg er, en krisetenker. Vil ikke være det. 

Men så kan vi jo få corona selv om vi tar vaksinen og. Men trist med slektningen din, er noe dritt hele corona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (35 minutter siden):

Det er vel bare sånn jeg er, en krisetenker. Vil ikke være det. 

Men så kan vi jo få corona selv om vi tar vaksinen og.

Det kan vi. Men for en som har lett for å se for seg verst mulig utfall, bør muligheten for å få et det mildere forløpet som de vaksinerte får, være svært kjærkomment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (55 minutter siden):

Det kan vi. Men for en som har lett for å se for seg verst mulig utfall, bør muligheten for å få et det mildere forløpet som de vaksinerte får, være svært kjærkomment. 

Ja det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 4.1.2022 den 12.42):

Edit - slettet det jeg skrev - glemte at du har flyttet. Skjønte ikke den "hos oss" :) 

Snakk om å være glemsk, jeg husket den datoen jeg skulle ta dose 2,men hadde glemt at den ble fremskyndet med 4-5 uker helt til en venninne minte meg på det i dag. Så da har jeg time for dose 3 i morgen ettermiddag! Godt med gode venner som følger med! 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 timer siden):

Er det nå jeg skal gå i bakken fordi jeg har fått 3 x Moderna? ;) 

Du er vel allerede bra beskyttet, vil jeg tro. :) FHI-direktøren sa vel at hun ville valgt Moderna. 
 

Når det gjelder «skikkelig blanding», skal det vel godt gjøres å gjøre det "bedre" enn en jeg kjenner: har hatt covid + rakk å få AZ før den ble stanset, og nå en boosterdose Pfizer. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (21 minutter siden):

Når det gjelder «skikkelig blanding», skal det vel godt gjøres å gjøre det "bedre" enn en jeg kjenner: har hatt covid + rakk å få AZ før den ble stanset, og nå en boosterdose Pfizer. 😜

Ja, det var god blanding 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Snakk om å være glemsk, jeg husket den datoen jeg skulle ta dose 2,men hadde glemt at den ble fremskyndet med 4-5 uker helt til en venninne minte meg på det i dag. Så da har jeg time for dose 3 i morgen ettermiddag! Godt med gode venner som følger med! 😂❤️

Haha, godt med litt flaks også da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte dose nr 3. Jeg får prøve Moderna denne gangen og se hvordan det går. Jeg fikk veldig lite bivirkninger av Pfizer, men Moderna er litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (8 minutter siden):

Jeg bestilte dose nr 3. Jeg får prøve Moderna denne gangen og se hvordan det går. Jeg fikk veldig lite bivirkninger av Pfizer, men Moderna er litt verre.

Hadde Pfizer først og hadde lite bivirkninger av de (litt dårlig av første dose) og fikk Moderna som tredje. Fikk overhode ikke noe bivirkninger av den.

En lege sa til meg at det var en veldig bra kombinasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg bestilte dose nr 3. Jeg får prøve Moderna denne gangen og se hvordan det går. Jeg fikk veldig lite bivirkninger av Pfizer, men Moderna er litt verre.

Jeg skal ta dose tre i ettermiddag, har fått 2xPfizer tidligere og det ser ut til at det blir det i dag også, mannen tok i formiddag og fikk i alle fall Pfeizer. Hadde egentlig håpet på Moderna siden det sies at de to utfyller hverandre og gir enda bedre beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 6.1.2022 den 12.45):

Jeg fikk pfizer i dag og ble glad for det. 

Hvordan går det med deg? Jeg fikk den også på torsdag og var spent ettersom jeg fikk skikkelig vondt i armen og lette influensasymptomer etter dose 2. Denne gangen ble jeg øm i armen, men ikke på langt nær så ille som ved dose 2 og merket ikke noe annet enn det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...