Gå til innhold

Et ærlig spørsmål om vaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Jeg har tatt vaksine 3 og tenker at den er vel først og fremst for å hindre alvorlig sykdom hvis en får deltavarianten. 

Slik det ser ut nå, så kommer omicron til å ta over og da er det ikke så sikkert at det er nødvendig med en fjerde vaksine lenger, hvis denne bare ligner en vanlig forkjølelse. 

Omicron er neppe den siste mutasjonen, det er mest sannsynlig en mutasjon i rekken av flere. For ikke-vaksinerte er både delta og omicron et svært farlig virus, og da vil man neppe slutte å anbefale jevnlige booster-vaksiner. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 minutt siden):

Omicron er neppe den siste mutasjonen, det er mest sannsynlig en mutasjon i rekken av flere. For ikke-vaksinerte er både delta og omicron et svært farlig virus, og da vil man neppe slutte å anbefale jevnlige booster-vaksiner. 

Vi vet ikke om omicron er farlig for uvaksinerte enda, men foreløpig kan det se ut til at den ikke er det. Det er for tidlig å si. Deltavarianten går dypere ned i lungene. Omicron ser ut til at den ikke gjør det. 

 Omicron er kanskje ikke den siste mutasjonen, men der vet vi heller ikke enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta dose 3 på tirsdag. Er glad for at min kommune har god kapasitet på vaksinering. 

Yngstemor her i huset fikk plutselig feber i går og smerter i hele kroppen. Må nok til med hurtigtest i dag, selv om ikke dette er typiske symptomer på korona. Hun hadde det for noen måneder siden, har tatt 1 dose, og skal vel egentlig ikke bli smittet så raskt igjen, men vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg er skeptisk. Jeg har 2 doser, men føler mer og mer at dette begynner å bli maktmisbruk og noen som skal tjene. Jeg har vært forkjølet 2 ganger i år og ingen av gangene var det Corona, så jeg føler det er noe humbug her 😛 
Jeg kjenner mange som har tatt vaksinen og ingen har blitt syke, men jeg vet ikke om disse har 3. dose enda. 
Men jeg kjenner også et par som har tatt 3. dose som fikk veldig negative virkninger, hun ene ble sendt på sykehus og hun andre ble lammet i ansiktet. 
Har også lest en artikkel om en president eller noe sånt som nektet sin datter å ta vaksinen, og at flere og flere nå nekter. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Jeg er skeptisk. Jeg har 2 doser, men føler mer og mer at dette begynner å bli maktmisbruk og noen som skal tjene. Jeg har vært forkjølet 2 ganger i år og ingen av gangene var det Corona, så jeg føler det er noe humbug her 😛 
Jeg kjenner mange som har tatt vaksinen og ingen har blitt syke, men jeg vet ikke om disse har 3. dose enda. 
Men jeg kjenner også et par som har tatt 3. dose som fikk veldig negative virkninger, hun ene ble sendt på sykehus og hun andre ble lammet i ansiktet. 
Har også lest en artikkel om en president eller noe sånt som nektet sin datter å ta vaksinen, og at flere og flere nå nekter. 

Vaksinenektere er da ikke noe nytt, heller ikke blant presidenter. Smart er det uansett ikke. At du ikke har fått korona er tilsier ikke at det hele er humbug, her bør du nok lese deg litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste fra forskningsfronten: Det er ca 20 ganger større risiko for å bli innlagt med covidsykdom om en ikke er vaksinert vs de som er vaksinerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Jeg er skeptisk. Jeg har 2 doser, men føler mer og mer at dette begynner å bli maktmisbruk og noen som skal tjene. Jeg har vært forkjølet 2 ganger i år og ingen av gangene var det Corona, så jeg føler det er noe humbug her 😛 
Jeg kjenner mange som har tatt vaksinen og ingen har blitt syke, men jeg vet ikke om disse har 3. dose enda. 
Men jeg kjenner også et par som har tatt 3. dose som fikk veldig negative virkninger, hun ene ble sendt på sykehus og hun andre ble lammet i ansiktet. 
Har også lest en artikkel om en president eller noe sånt som nektet sin datter å ta vaksinen, og at flere og flere nå nekter. 

Du burde sette deg inn i kildekritikk. 

At det er vaksinenektere og konspirasjonsteoretikere vet vi jo, men det lure er å forholde seg til fakta. 

At det ikke var covid du hadde da du var forkjølet er jo irrelevant. Det nesten som å si at man har funnet kuler i brystet to ganger, men ingen av gangene var det kreft, så da er nok bare kreft humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (17 timer siden):

Det er sannsynlig at vi må ha årlige påfyll akkurat som med influensa. En meget liten pris å betale.

En dose i året? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag snakket jeg med en familie som fikk korona for 1 år siden, før vaksine. Både barn og voksne. De hadde aldri vært så syke før, det var verre enn influensa. Og alle fikk det på ulike måter. 
Hadde de fått korona idag, som vaksinert, hadde de neppe blitt så hardt rammet sa de. Og dette er mennesker i 30-årene, i tillegg måtte den ene forelderen deres behandles på sykehus for pustevansker. 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ikke vaksinere meg. Dette for å beskytte meg selv og alle jeg omgås. Jeg har flere uvaksinerte kolleger, og for å være ærllg synes jeg dem er egoistiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg har vært forkjølet 2 ganger i år og ingen av gangene var det Corona, så jeg føler det er noe humbug her

Det eksisterer fortsatt maaange andre smittsomme virus, både forkjølelsesvirus og andre typer. Finnes ikke noe humbug med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurja skrev (2 timer siden):

Idag snakket jeg med en familie som fikk korona for 1 år siden, før vaksine. Både barn og voksne. De hadde aldri vært så syke før, det var verre enn influensa. Og alle fikk det på ulike måter. 
Hadde de fått korona idag, som vaksinert, hadde de neppe blitt så hardt rammet sa de. Og dette er mennesker i 30-årene, i tillegg måtte den ene forelderen deres behandles på sykehus for pustevansker. 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ikke vaksinere meg. Dette for å beskytte meg selv og alle jeg omgås. Jeg har flere uvaksinerte kolleger, og for å være ærllg synes jeg dem er egoistiske. 

Forstår ikke hvorfor de er egoistiske. De kan også smitte andre.

– Vaksinen er ikke egnet til å hindre smitte

Anonymkode: e1f14...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (5 timer siden):

Du burde sette deg inn i kildekritikk. 

At det er vaksinenektere og konspirasjonsteoretikere vet vi jo, men det lure er å forholde seg til fakta. 

At det ikke var covid du hadde da du var forkjølet er jo irrelevant. Det nesten som å si at man har funnet kuler i brystet to ganger, men ingen av gangene var det kreft, så da er nok bare kreft humbug.

Ja men jeg bryr meg ikke, kjenner mange som ikke skal ha den. Voldsomt til styr det skal bli av det her. Vi er ikke utrydningstruet uansett. Jeg merker egentlig ingenting til det her jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 3 doser og tar alle eventuelle framtidige doser også. Like stor selvfølge det som å fylle på alle andre vaksiner man tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Ja men jeg bryr meg ikke, kjenner mange som ikke skal ha den. Voldsomt til styr det skal bli av det her. Vi er ikke utrydningstruet uansett. Jeg merker egentlig ingenting til det her jeg. 

Neinei, men det er det mange som gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (På 30.12.2021 den 23.23):

Omicron er neppe den siste mutasjonen, det er mest sannsynlig en mutasjon i rekken av flere. For ikke-vaksinerte er både delta og omicron et svært farlig virus, og da vil man neppe slutte å anbefale jevnlige booster-vaksiner. 

Hvis man leser hva som skjer i USA nå, så kan det se ut som du har rett 😞 Tar aldri slutt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok alle sammen dose 3 i romjula.

Vi følger selvsagt anbefalingene.

 

Det var endel som ikke ville bestille time i romjula, kommunen satt med litt for mange ledige timer. En opplysende og saklig artikkel i lokalavisa hjalp muligens på, for bestillingen tok seg opp. Når personell blir hentet inn fra ferie for å vaksinere meg, så kan jeg endre på planene mine også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...