Gå til innhold

Ang spising på denne tiden.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det blir mye sjokolade for vi har mye sjokolade og da spiser jeg, må bare ta meg sammen på nyåret for jeg har skjeiet helt ut. Var 77 kilo i dag. Jeg er fornøyd så lenge jeg holder meg under 80 kilo. Hva med deg? Blir det mye spising? Så er det jo nyttårsaften og da blir det tung mat igjen, må ta meg sammen 1 januar tenker jeg. Da er det vekk med all julepynt og, det skal bli litt godt. Er litt metta på jul nå, egentlig liker jeg best adventstiden. Det er så koselig med lys i vinduer og tenne lys og kalender, nå er jo det over. Nå ser jeg frem mot våren og lysere tider :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Det blir mye sjokolade for vi har mye sjokolade og da spiser jeg, må bare ta meg sammen på nyåret for jeg har skjeiet helt ut. Var 77 kilo i dag. Jeg er fornøyd så lenge jeg holder meg under 80 kilo. Hva med deg? Blir det mye spising? 

Ikke mye. Man må ikke dytte i seg sjokolade selv om man har det i hus vel.

Anonymkode: 46dfa...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke mye. Man må ikke dytte i seg sjokolade selv om man har det i hus vel.

Anonymkode: 46dfa...4fe

Nei det er jo sant, blir bare til det her på oss alle. Men så er det kun meg som må passe meg da :) De andre kan spise så mye de vil, tynne folk jeg bor med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Det blir mye sjokolade for vi har mye sjokolade og da spiser jeg, må bare ta meg sammen på nyåret for jeg har skjeiet helt ut. Var 77 kilo i dag. Jeg er fornøyd så lenge jeg holder meg under 80 kilo. Hva med deg? Blir det mye spising? Så er det jo nyttårsaften og da blir det tung mat igjen, må ta meg sammen 1 januar tenker jeg. Da er det vekk med all julepynt og, det skal bli litt godt. Er litt metta på jul nå, egentlig liker jeg best adventstiden. Det er så koselig med lys i vinduer og tenne lys og kalender, nå er jo det over. Nå ser jeg frem mot våren og lysere tider :) 

Har spist mer enn vanlig i jula ja, men stresser ikke over det. 😊 Blir vel sånn til over helgen, men vi prøver å komme oss tilbake til vår vanlige kost til måltidene nå, blir litt ekstra om kveldene da. Og kakao (lett) til frokostene om vi spiser sammen. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Har spist mer enn vanlig i jula ja, men stresser ikke over det. 😊 Blir vel sånn til over helgen, men vi prøver å komme oss tilbake til vår vanlige kost til måltidene nå, blir litt ekstra om kveldene da. Og kakao (lett) til frokostene om vi spiser sammen. 🥰

Ja det blir jo mer enn vanlig med mat og goder i jula, det er vel normalt det. Jeg og har drukket kakao, det er godt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ja det blir jo mer enn vanlig med mat og goder i jula, det er vel normalt det. Jeg og har drukket kakao, det er godt det :) 

Kakao til helgefrokosten på kalde vintermorgener er helt gull! :D Vi bruker en lett-variant med mindre sukker da, funker for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Kakao til helgefrokosten på kalde vintermorgener er helt gull! :D Vi bruker en lett-variant med mindre sukker da, funker for oss.

Burde ha kjøpt lett varianten jeg og, trodde ikke det fantes jeg. Ja det er godt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har definitivt spist for mye ja. Og lagt på meg. Jeg er ikke sånn at jeg greier å la det være når det står rett foran meg. Pluss at jeg har fått det veldig tungt psykisk og har derfor hatt et par episoder med skikkelig overspising. Så jeg tipper jeg har lagt på meg 700-900 g på to uker. 😛 Men sånn blir det hvert år for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Nei det er jo sant, blir bare til det her på oss alle. Men så er det kun meg som må passe meg da :) De andre kan spise så mye de vil, tynne folk jeg bor med. 

Det er vel ingen som tvinger deg til å trykke i deg sjokolade. Du velger det selv.

Anonymkode: 46dfa...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel ingen som tvinger deg til å trykke i deg sjokolade. Du velger det selv.

Anonymkode: 46dfa...4fe

Hehe det er jeg fullstendig klar over :D Mitt valg ene og alene, tar ansvar for det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (32 minutter siden):

Har definitivt spist for mye ja. Og lagt på meg. Jeg er ikke sånn at jeg greier å la det være når det står rett foran meg. Pluss at jeg har fått det veldig tungt psykisk og har derfor hatt et par episoder med skikkelig overspising. Så jeg tipper jeg har lagt på meg 700-900 g på to uker. 😛 Men sånn blir det hvert år for meg. 

Det var ikke mye du har lagt på deg da, jeg legger på meg mye fortere og mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (16 minutter siden):

For de fleste er jo det omtrent ingenting...

Har ikke sagt at det var så mye. Hvis jeg teller med vannvekt så er det to kg. Men poenget mitt var at slik julevekt går jo raskt av for de fleste. 

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Det var ikke mye du har lagt på deg da, jeg legger på meg mye fortere og mye mer. 

Neida, det er ikke så veldig mye. Men jeg la på meg to kg altså, men det meste var jo vann- og matvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Burde ha kjøpt lett varianten jeg og, trodde ikke det fantes jeg. Ja det er godt :D 

Både Regia og Freia har lett-sjokoladedrikk, 10 poser i en eske. :) Men de selges ikke overalt, har ikke funnet det på Extra, men Mega har dem, har ikke sjekket Kiwi og Rema, skal gjøre det ved anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Både Regia og Freia har lett-sjokoladedrikk, 10 poser i en eske. :) Men de selges ikke overalt, har ikke funnet det på Extra, men Mega har dem, har ikke sjekket Kiwi og Rema, skal gjøre det ved anledning.

Ok. Har ikke sett det her, her har de ikke mega. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Kakao til helgefrokosten på kalde vintermorgener er helt gull! :D Vi bruker en lett-variant med mindre sukker da, funker for oss.

Jeg drikker innimellom kakao sent på kvelden. Føler det hjelper litt til å sovne lettere og i tillegg er det godt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt spist alt for mye, men forsøker å tenke at det er helt greit. Egentlig forsøker jeg jo å gå ned i vekt, men det er kanskje innenfor å utsette det litt nå for å heller prøve å fokusere på alt det andre rundt. Jeg ser også veldig frem mot våren. Alt blir på en måte så mye lettere når det begynner å bli lysere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig å motstå fristelser som dukker opp på alle kanter nå i jula, spesielt når de rundt mesker seg. Jeg passer på å ha fruktfat tilgjengelig, og forsyner meg grådig av det☺️ 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er vanskelig å motstå fristelser som dukker opp på alle kanter nå i jula, spesielt når de rundt mesker seg. Jeg passer på å ha fruktfat tilgjengelig, og forsyner meg grådig av det☺️ 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Så et det det med at frukt inneholder mye sukker da. Å forsyne seg grådig av frukt kan sidestilles med å spise litt sjokolade. Litt sunnere sukker er det jo, men sukker er det lell. 

Anonymkode: 15b0d...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så et det det med at frukt inneholder mye sukker da. Å forsyne seg grådig av frukt kan sidestilles med å spise litt sjokolade. Litt sunnere sukker er det jo, men sukker er det lell. 

Anonymkode: 15b0d...7fd

Tja…
100 g klementin inneholder 45 kcal og 9 g sukker. 100 g melkesjokolade inneholder 540 kcal og 52 g sukker.(matvaretabellen.no)

Kalorimessig tilsvarer 100 g sjokolade ca. 10 klementiner. Eller 1 banan og 2 epler og 5 klementiner.

Frukten metter såpass at jeg ikke klarer å spise ekstreme mengder. Jeg forsyner meg typisk med rundt 20 g sjokolade (eller 2 småkaker) og 2 klementiner til kaffen, og da har jeg fått i meg omtrent 200 kcal. 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...