Gå til innhold

Ang spising på denne tiden.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja…
100 g klementin inneholder 45 kcal og 9 g sukker. 100 g melkesjokolade inneholder 540 kcal og 52 g sukker.(matvaretabellen.no)

Kalorimessig tilsvarer 100 g sjokolade ca. 10 klementiner. Eller 1 banan og 2 epler og 5 klementiner.

Frukten metter såpass at jeg ikke klarer å spise ekstreme mengder. Jeg forsyner meg typisk med rundt 20 g sjokolade (eller 2 småkaker) og 2 klementiner til kaffen, og da har jeg fått i meg omtrent 200 kcal. 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Høres veldig bra ut. :) Men 2 klementiner kan vel ikke kalles å forsyne seg grådig... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (11 timer siden):

Jeg har definitivt spist alt for mye, men forsøker å tenke at det er helt greit. Egentlig forsøker jeg jo å gå ned i vekt, men det er kanskje innenfor å utsette det litt nå for å heller prøve å fokusere på alt det andre rundt. Jeg ser også veldig frem mot våren. Alt blir på en måte så mye lettere når det begynner å bli lysere.

Ja det blir lettere når det blir lysere ute og når det går an å gå ute i solen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er vanskelig å motstå fristelser som dukker opp på alle kanter nå i jula, spesielt når de rundt mesker seg. Jeg passer på å ha fruktfat tilgjengelig, og forsyner meg grådig av det☺️ 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Frukt er jo mye sunnere enn sjokolade, så det er jo bra du spiser det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Høres veldig bra ut. :) Men 2 klementiner kan vel ikke kalles å forsyne seg grådig... ;) 

Kanskje ikke, men gjennom hele dagen kan det fort bli 3-4 klementiner, 1 eple + noe druer, ananas, mango el. annen eksotisk frukt. Spiser masse grønnsaker også😊 Elsker julens tilbehør, som surkål, rødkål, rosenkål, kålrabistappe mm. 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kanskje ikke, men gjennom hele dagen kan det fort bli 3-4 klementiner, 1 eple + noe druer, ananas, mango el. annen eksotisk frukt. Spiser masse grønnsaker også😊 Elsker julens tilbehør, som surkål, rødkål, rosenkål, kålrabistappe mm. 

Anonymkode: 0bd80...3a3

Da begynner vi å snakke MYE frukt ja. :) For mye for meg som spiser lavkarbo, men et par klementiner om dagen spiser jeg på denne tiden av året. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Da begynner vi å snakke MYE frukt ja. :) For mye for meg som spiser lavkarbo, men et par klementiner om dagen spiser jeg på denne tiden av året. :) 

Jeg kommer glatt opp i «5 om dagen» for å si det sånn😄 Men spiser ikke all frukten utenom måltider altså, bruker f.eks. eple (+kanel og nøtter) som topping på grøt/yoghurt, har bananskiver på brød/knekkebrød i kombinasjon med cottage cheese etc. Fruktsalat eller bær er også super dessert😋

Anonymkode: 0bd80...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...