Gå til innhold

Trening uke 10


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tirsdag - 3 km joggetur

Lørdag - 3 km skitur på hytta, blåste liten kuling med enda heftigere vindkast så det ble bare med en kort tur gitt! Hadde motvind på vei ut så det gikk fort på vei tilbake for å si det sånn! 🤣

Søndag - 3,5 km jgogetur

Jeg har gjort et gjennombrudd på joggefronten og er vanvittig fornøyd! Jeg har holdt på siden 2. januar og jogget 2-4 økter hver eneste uke og bare følt at jeg har stampet i en hengemyr og at kroppen på ingen måte har respondert på joggingen. For to uker siden ryddet jeg på badet og fant igjen en boks med jerntilskudd jeg fikk foreskrevet at legen en gang (100 mg Niferex) og tenkte at jeg fikk vel ta dem da, heller enn å kaste dem. Liker ikke å ta jerntilskudd for de virker sånn inn på magen, har alltid hatt lave jernlagre. Satte meg også ned med macen og googlet litt om jernopptak og som jeg egentlig visste fra før - te hemmer kroppens jernopptak. Grmpf. Jeg elsker te! Kan drikke te hele dagen og da mener jeg HELE dagen! Trappet derfor kraftig ned på tedrikkingen og drikker maks 3 kommer om dagen, ofte mindre også nå, og da minst to timer før/etter måltider så kroppen skal få ta opp jernet så godt som mulig.

Det tok ikke mer enn 2-3 dager så gikk joggeturen litt lettere og sist tirsdag jogget jeg 2,5 km i strekk helt uten problemer. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve 3 km i strekk, men etter 3 km var beina fremdeles lette og fine og pusten var helt grei så jeg fortsatte til jeg sto ved trappa hjemme, etter 3,5 km i strekk. :D Er vanvittig fornøyd! Utrolig godt at kroppen og hodet mitt endelig spiller på lag! En annen morsom ting er at jeg har hatt fullstendig dilla på peanøtter og har kunnet gumle det halve dagen - du har kanskje gjettet det? Jepp. Peanøtter er en av de mest jernrike nøttene og etter at jeg begynte med jerntilskudd hyler ikke lenger kroppen etter peanøtter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Tirsdag - 3 km joggetur

Lørdag - 3 km skitur på hytta, blåste liten kuling med enda heftigere vindkast så det ble bare med en kort tur gitt! Hadde motvind på vei ut så det gikk fort på vei tilbake for å si det sånn! 🤣

Søndag - 3,5 km jgogetur

Jeg har gjort et gjennombrudd på joggefronten og er vanvittig fornøyd! Jeg har holdt på siden 2. januar og jogget 2-4 økter hver eneste uke og bare følt at jeg har stampet i en hengemyr og at kroppen på ingen måte har respondert på joggingen. For to uker siden ryddet jeg på badet og fant igjen en boks med jerntilskudd jeg fikk foreskrevet at legen en gang (100 mg Niferex) og tenkte at jeg fikk vel ta dem da, heller enn å kaste dem. Liker ikke å ta jerntilskudd for de virker sånn inn på magen, har alltid hatt lave jernlagre. Satte meg også ned med macen og googlet litt om jernopptak og som jeg egentlig visste fra før - te hemmer kroppens jernopptak. Grmpf. Jeg elsker te! Kan drikke te hele dagen og da mener jeg HELE dagen! Trappet derfor kraftig ned på tedrikkingen og drikker maks 3 kommer om dagen, ofte mindre også nå, og da minst to timer før/etter måltider så kroppen skal få ta opp jernet så godt som mulig.

Det tok ikke mer enn 2-3 dager så gikk joggeturen litt lettere og sist tirsdag jogget jeg 2,5 km i strekk helt uten problemer. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve 3 km i strekk, men etter 3 km var beina fremdeles lette og fine og pusten var helt grei så jeg fortsatte til jeg sto ved trappa hjemme, etter 3,5 km i strekk. :D Er vanvittig fornøyd! Utrolig godt at kroppen og hodet mitt endelig spiller på lag! En annen morsom ting er at jeg har hatt fullstendig dilla på peanøtter og har kunnet gumle det halve dagen - du har kanskje gjettet det? Jepp. Peanøtter er en av de mest jernrike nøttene og etter at jeg begynte med jerntilskudd hyler ikke lenger kroppen etter peanøtter. :) 

Veldig bra innsats🤗 jogget du hele veien? Bra gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (12 minutter siden):

Veldig bra innsats🤗 jogget du hele veien? Bra gjort. 

Ja - og jeg er så glad for at jeg endelig fant ut hvorfor kroppen ikke har villet samarbeide! Ikke så rart i grunnen når den ikke har fått det drivstoffet den trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Ja - og jeg er så glad for at jeg endelig fant ut hvorfor kroppen ikke har villet samarbeide! Ikke så rart i grunnen når den ikke har fått det drivstoffet den trenger. :)

Jern er meget viktig så bra du hadde det.

samt frisk luft og tur i dagslys. Jeg har (selvfølgelig) også vært på tur i dag. Gjorde godt for sjelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Jern er meget viktig så bra du hadde det.

samt frisk luft og tur i dagslys. Jeg har (selvfølgelig) også vært på tur i dag. Gjorde godt for sjelen. 

Luft og dagslys er kjempedeilig! Nå er jo dagene blitt mange timer lengre enn for 2 mnd siden og det er deilig! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Luft og dagslys er kjempedeilig! Nå er jo dagene blitt mange timer lengre enn for 2 mnd siden og det er deilig! ❤️ 

Helt enig🌻🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (30 minutter siden):

Tirsdag - 3 km joggetur

Lørdag - 3 km skitur på hytta, blåste liten kuling med enda heftigere vindkast så det ble bare med en kort tur gitt! Hadde motvind på vei ut så det gikk fort på vei tilbake for å si det sånn! 🤣

Søndag - 3,5 km jgogetur

Jeg har gjort et gjennombrudd på joggefronten og er vanvittig fornøyd! Jeg har holdt på siden 2. januar og jogget 2-4 økter hver eneste uke og bare følt at jeg har stampet i en hengemyr og at kroppen på ingen måte har respondert på joggingen. For to uker siden ryddet jeg på badet og fant igjen en boks med jerntilskudd jeg fikk foreskrevet at legen en gang (100 mg Niferex) og tenkte at jeg fikk vel ta dem da, heller enn å kaste dem. Liker ikke å ta jerntilskudd for de virker sånn inn på magen, har alltid hatt lave jernlagre. Satte meg også ned med macen og googlet litt om jernopptak og som jeg egentlig visste fra før - te hemmer kroppens jernopptak. Grmpf. Jeg elsker te! Kan drikke te hele dagen og da mener jeg HELE dagen! Trappet derfor kraftig ned på tedrikkingen og drikker maks 3 kommer om dagen, ofte mindre også nå, og da minst to timer før/etter måltider så kroppen skal få ta opp jernet så godt som mulig.

Det tok ikke mer enn 2-3 dager så gikk joggeturen litt lettere og sist tirsdag jogget jeg 2,5 km i strekk helt uten problemer. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve 3 km i strekk, men etter 3 km var beina fremdeles lette og fine og pusten var helt grei så jeg fortsatte til jeg sto ved trappa hjemme, etter 3,5 km i strekk. :D Er vanvittig fornøyd! Utrolig godt at kroppen og hodet mitt endelig spiller på lag! En annen morsom ting er at jeg har hatt fullstendig dilla på peanøtter og har kunnet gumle det halve dagen - du har kanskje gjettet det? Jepp. Peanøtter er en av de mest jernrike nøttene og etter at jeg begynte med jerntilskudd hyler ikke lenger kroppen etter peanøtter. :) 

Så godt jobba. :) Det merkes veldig på kroppen når man er lav i jern. Artig det med peanøttene. 

 

 

Jeg har gått to turer på 5 km, fem turer på 4 km og i ettermiddag blir det økt nr 4 med 40 min totalt på spinningsykkelen og sirkel-styrkeprogrammet (knebøy, tre mageøvelser og en strikkøvelse som tar noe i hofte- og nedre rumpeområdet, som jeg tar 3 runder på uten pause, dvs det tar bare 10 min). 

Så litt mindre enn forrige uke, men mer enn bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (1 time siden):

Så godt jobba. :) Det merkes veldig på kroppen når man er lav i jern. Artig det med peanøttene. 

 

 

Jeg har gått to turer på 5 km, fem turer på 4 km og i ettermiddag blir det økt nr 4 med 40 min totalt på spinningsykkelen og sirkel-styrkeprogrammet (knebøy, tre mageøvelser og en strikkøvelse som tar noe i hofte- og nedre rumpeområdet, som jeg tar 3 runder på uten pause, dvs det tar bare 10 min). 

Så litt mindre enn forrige uke, men mer enn bra nok. 

Har du trent alt det på en dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (39 minutter siden):

Har du trent alt det på en dag? 

Nei. På en uke. I dag har jeg gått en tur og skal trene 40 min senere. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

En god uke, selv om jeg bare fikk trent styrketrening én gang:

Mandag: svømming (crawl, med instruktør), 1 time

Tirsdag: Tur i skogen med mannen, 1,5 time

Onsdag: Tur i skogen med mannen,  1 time

Torsdag: styrketrening, 1 time 25 minutter

Lørdag: skitur med mannen, 3 timer. Første skikkelige langrennstur på oss opp på en topp - tidligere i vinter har vi gått rundt og rundt i ei kort løype 😁 Så vanvittig deilig å kjenne at jeg er sterkere i kroppen (særlig armene), og at kondisen også er ganske fin!

Søndag: tur i skogen med mannen, 1,5 time.

Når vi går i skogen, går vi som regel litt på, sånn at vi blir svette, men ikke anpustne. Innimellom tar vi i opp bakkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Her har det vært hurramegrundt på flere områder, så trening er helt nedprioritert. 

Salg av leilighet og hyttekjøp på samme tid har vært krevende gitt. Det er mye mer å ordne en jeg forestilte meg. 

Og ikke nok med det   Jobben min er rene Coronaland for tiden og jeg har tatt på meg ekstra jobbing og tatt alle senvakter som måtte dekkes opp pluss lørdagsvakter. Det er bare søndagene jeg har fri. Mye å gjøre har det også vært iom at det nesten ikke er folk på jobb. 

På lørdag fikk jeg tatt en kveldstur på 7, 5 km og i går fikk jeg tatt igjen litt og gikk godt over en mil. 

Og så har jeg påsken og se frem til da. Da er det langfri i ny hytte og skitur hver ENESTE dag 😀😃 ( hvis jeg ikke får corona da )

Ser ikke ut til at det biter på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (19 timer siden):

En god uke, selv om jeg bare fikk trent styrketrening én gang:

Mandag: svømming (crawl, med instruktør), 1 time

Tirsdag: Tur i skogen med mannen, 1,5 time

Onsdag: Tur i skogen med mannen,  1 time

Torsdag: styrketrening, 1 time 25 minutter

Lørdag: skitur med mannen, 3 timer. Første skikkelige langrennstur på oss opp på en topp - tidligere i vinter har vi gått rundt og rundt i ei kort løype 😁 Så vanvittig deilig å kjenne at jeg er sterkere i kroppen (særlig armene), og at kondisen også er ganske fin!

Søndag: tur i skogen med mannen, 1,5 time.

Når vi går i skogen, går vi som regel litt på, sånn at vi blir svette, men ikke anpustne. Innimellom tar vi i opp bakkene. 

Har du alltid trent så mye? 

Anonymkode: 7b226...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du alltid trent så mye? 

Anonymkode: 7b226...5e1

Nei, absolutt ikke 😁 Jeg er litt av og på, i lange perioder har jeg ikke trent, og så tar jeg tak igjen. Nå har jeg trent jevnt og hyppig siden juli. Årene før har det vært mest turgåing, litt løping og litt svømming,  men leeenge siden jeg har fått det inn som en sånn treningsglede over tid , som jeg har nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 gå/jogg a ca 60 min. Klarte å snuble så to av turene ble litt roligere enn ønsket. Er helt øm i leggen ennå. Skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å snuble så mye. Samme skjedde i fjor og da slo jeg meg såpass at jeg fortsatt har arr på beina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en skamfull melding: Null og nix.

Når foten endelig var bra ble jeg syk. Hjemmetestene påstår hardnakket at det ikke var korona, så det var vel en helt bortkastet forkjølelse. Jeg var sengeliggende et par dager, men er bra igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
cilie skrev (14 timer siden):

4 gå/jogg a ca 60 min. Klarte å snuble så to av turene ble litt roligere enn ønsket. Er helt øm i leggen ennå. Skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å snuble så mye. Samme skjedde i fjor og da slo jeg meg såpass at jeg fortsatt har arr på beina. 

Kjedelig med snubling! Så rart?! Men det er jo knallbra med fire økter 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige ganske travle uke ble det én gang spinning, ingen tid til styrketrening, men tre skiturer i langhelgen, hvorav én på fire mil 💪.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Kjedelig med snubling! Så rart?! Men det er jo knallbra med fire økter 🙂

Ja, men jeg synes det er tungt og ser liten framgang, annet enn at det er sunt for alt å være ute og i bevegelse.

Jeg snubler i noe hver gang, så mulig jeg subber for mye med beina… 

Jeg klarte å skade meg litt i helgen igjen, så nå merkes det og på kroppen på ukas første tur i dag. Jaja, innen neste uke skal! jeg ha vært på treningssenter. Denne uka har jeg lite ambisjoner pga mye jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (7 timer siden):

Ja, men jeg synes det er tungt og ser liten framgang

Sjekk jernlagrene dine, jeg stampet som sagt i en hengemyr i 2,5 mnd før jeg så lyset etter å ha begynt med jerntilskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 14.3.2022 den 16.41):

Nei, absolutt ikke 😁 Jeg er litt av og på, i lange perioder har jeg ikke trent, og så tar jeg tak igjen. Nå har jeg trent jevnt og hyppig siden juli. Årene før har det vært mest turgåing, litt løping og litt svømming,  men leeenge siden jeg har fått det inn som en sånn treningsglede over tid , som jeg har nå 😊

Nå i kveld fikk jeg endelig kommet i gang med trening på treningsstudio igjen etter noen ukers pause. Det hjelper med de entusiastiske trådene her. Herlighet, så deilig det var å trene skikkelig, få brukt musklene og bli svett.  😀 Føler meg født på ny. Avsluttet med de 9 etasjene med trapper i steden for å ta heisen. 

Skal dit i morgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...