Gå til innhold

Trening uke 10


Lillemus

Anbefalte innlegg

påskelilje
Nicklusheletida skrev (13 timer siden):

Nå i kveld fikk jeg endelig kommet i gang med trening på treningsstudio igjen etter noen ukers pause. Det hjelper med de entusiastiske trådene her. Herlighet, så deilig det var å trene skikkelig, få brukt musklene og bli svett.  😀 Føler meg født på ny. Avsluttet med de 9 etasjene med trapper i steden for å ta heisen. 

Skal dit i morgen også :)

Så bra da! Godt vi kan inspirere andre! Jeg svømte mandag, gikk tur i går ettermiddag, og i kveld skal jeg trene styrke. Gleder meg!

Så får jeg det himla travelt resten av uka, men håper jeg klarer å smette inn en økt en av dagene likevel 🙂 Er imponert over at du orker å gå alle de trappene 😮 !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (På 13.3.2022 den 14.53):

Tirsdag - 3 km joggetur

Lørdag - 3 km skitur på hytta, blåste liten kuling med enda heftigere vindkast så det ble bare med en kort tur gitt! Hadde motvind på vei ut så det gikk fort på vei tilbake for å si det sånn! 🤣

Søndag - 3,5 km jgogetur

Jeg har gjort et gjennombrudd på joggefronten og er vanvittig fornøyd! Jeg har holdt på siden 2. januar og jogget 2-4 økter hver eneste uke og bare følt at jeg har stampet i en hengemyr og at kroppen på ingen måte har respondert på joggingen. For to uker siden ryddet jeg på badet og fant igjen en boks med jerntilskudd jeg fikk foreskrevet at legen en gang (100 mg Niferex) og tenkte at jeg fikk vel ta dem da, heller enn å kaste dem. Liker ikke å ta jerntilskudd for de virker sånn inn på magen, har alltid hatt lave jernlagre. Satte meg også ned med macen og googlet litt om jernopptak og som jeg egentlig visste fra før - te hemmer kroppens jernopptak. Grmpf. Jeg elsker te! Kan drikke te hele dagen og da mener jeg HELE dagen! Trappet derfor kraftig ned på tedrikkingen og drikker maks 3 kommer om dagen, ofte mindre også nå, og da minst to timer før/etter måltider så kroppen skal få ta opp jernet så godt som mulig.

Det tok ikke mer enn 2-3 dager så gikk joggeturen litt lettere og sist tirsdag jogget jeg 2,5 km i strekk helt uten problemer. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve 3 km i strekk, men etter 3 km var beina fremdeles lette og fine og pusten var helt grei så jeg fortsatte til jeg sto ved trappa hjemme, etter 3,5 km i strekk. :D Er vanvittig fornøyd! Utrolig godt at kroppen og hodet mitt endelig spiller på lag! En annen morsom ting er at jeg har hatt fullstendig dilla på peanøtter og har kunnet gumle det halve dagen - du har kanskje gjettet det? Jepp. Peanøtter er en av de mest jernrike nøttene og etter at jeg begynte med jerntilskudd hyler ikke lenger kroppen etter peanøtter. :) 

Bra å se at du tar tak i jogging igjen. Jeg frykter selv å dette helt ut pga skadet etc. Jeg ble motivert av løp før, men og covid har det vært fint lite å trene for de siste årene.

Tredemølla har vært en liten redningsplanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (6 minutter siden):

Bra å se at du tar tak i jogging igjen. Jeg frykter selv å dette helt ut pga skadet etc. Jeg ble motivert av løp før, men og covid har det vært fint lite å trene for de siste årene.

Tredemølla har vært en liten redningsplanke.

Store folkemengder er ikke noe for meg så jeg har fått dilla på virtuelle løp. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...