Gå til innhold

Vegan vegetar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Osten skrev (På 23.4.2022 den 15.13):

Vegetar er mye lettere, for da kan man jo lage alt mulig, så lenge man holder seg unna kjøtt og fisk. Vegan er mye vanskeligere, men nå har det kommet en god del helfabrikata å få kjøpt, bl.a.veganpølser - og burgere. 
Har en niese som er vegetarianer, hun spiser alt mulig, bare man dropper kjøtt og fisk. F.eks chili sin carne, spaghetti med en god tomatsaus, bønner.

Bare lurer... Studerer hun pakkene hun velger seg av spagetti/pasta? Jeg gjorde nå bare et tilfeldig utvalg av 4 ulike merker, og to av de inneholder egg. Jeg laget selv hjemmelaget pasta en gang og brukte da eggeplommer - det er ikke forenelig med et vegansk kosthold, men vegetariansk kosthold. Jeg vet ikke hva pasta uten egg er laget av som bindemiddel. Det finnes eggerstatninger (NoEgg). Jeg har forsøkt å bake med den (til andre) og det gikk åt skogen selv på 3. forsøket... ;) Også forsøkt trikset med å erstatte eggehviter med linfrø, men jeg har åpenbart ikke veganske evner selv om matlaging ellers går fint :) 

Jeg vet om en vegetarianer som var svært prinsippiell, utenom leverpostei - for den var så god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev jo at hun er vegetarianer, noe som gjør ting lettere. Men hvis man er veganer, så må man vel sjekke innholdet nøye i alt man skal ha i seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

Vegansk: kjøtterstatning: vegefars,vegansk znitzel,veganske boller(ligner på svensk kjøttboller)(kan smake ulike typer),vegansk erstatning for norvegia,vegansk erstatning for leverpostei osv. Ofte er kjøtterstatning dyrt.Coop har Verdure pizza,den er både veldig god og billig også.Erstatning for yoghurt:alpro strawberry og minst en annen smak.Veldig godt.

Anonymkode: 2ab88...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...