Gå til innhold

Hva gjør du for å bli bedre psykisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør du for å bli bedre psykisk? Regner med de fleste går i behandling, men utenom det er det jo en del man kan gjøre: trene, skrive (dagbok), jobbe, være frivillig +++ 
 

Anonymkode: a7207...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altfor lite. Trener litt når jeg orker, går en tur når det er fint vær. Men du setter fingeren på noe som er viktig og som man burde fokusere mer på.

Anonymkode: fb8c8...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fullt, og så driver jeg og bygger meg opp i en hobby jeg har. Der får jeg trent på sosiale ting, og det å være i aktivitet får tankene over på andre ting enn det som er vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Hurja skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber fullt, og så driver jeg og bygger meg opp i en hobby jeg har. Der får jeg trent på sosiale ting, og det å være i aktivitet får tankene over på andre ting enn det som er vondt. 

Enig, aktivitet hjelper på smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Går i diverse former for behandling 3 dager i uken, i tillegg til det går jeg mye tur også trener jeg minst én gang i uken. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandling, trening, sunt kosthold, rutiner på søvn, skriver dagbok. Det er vel det, men synes det er vanskelig å ha håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler boken Kinastudien.Les den selv om den er noe kontroversiell,og dann din egen mening om boken.Mange syns boken er veldig bra.Kosthold som gir mye mindre sjanse for mange sykdommer.Anbefaler også å finne ernæringslister over vitaminer og mineraler og plukke ut det du liker og som er høyt på listen,for frukt og grønnsaker.Jeg har valgt stort sett: erter,gulrøtter,løk,hvitløk(tygger det sammen med noe annet og eller drikke)så ikke smaker den sterke smaken noe.,tomater,paprika.Erter i plast emabalasje er bedre og billigere enn i hermetikk,i alefall ertene på Kiwi (First price).Banan,appelsin,Kiwi.Syns ikke gulrot er så godt, men det går.

 

Anonymkode: 08b03...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste jeg har gjort er å påta meg et verv i en frivillig organisasjon. Der får jeg lov til å dyrke det friske i meg og bruke ressurser som jeg trodde var tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (2 minutter siden):

Prøver å holde ut dagene. Selv om hver dag er ett grusomt mareritt som aldri blir ferdig.

Blir du bedre psykisk av å holde ut dagene?

Anonymkode: 44993...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir du bedre psykisk av å holde ut dagene?

Anonymkode: 44993...d14

Ellers hadde jeg vært død for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg prøver å etterleve de rådene jeg har fått av fagpersoner, går turer, har tillitsverv, studerer litt, er engasjert i fontenehus fordi jeg brenner for konseptet med arbeid og recoverybasert tenking. Jeg har blitt friskere av det, og har fått noen gode relasjoner. Jeg prøver å oppsøke situasjoner jeg får angst i framfor å skygge unna, og fokuserer mye på å utfordre komfortsoner. De siste tre årene har jeg vært så pass stabil at jeg har kunnet trappe ned kontakten med psykiatrien, for så å bli utskrevet fra DPS i nøye samråd med behandler. Jeg har klart å gi de vanskelige tingene jeg har vært gjennom i livet verdi, og bruker det som en ressurs i form av å holde litt foredrag for ulike instanser innen psykisk helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker jobbe med behandlingen mest mulig. Skriver ned punkter jeg ønsker å ta opp i timen, prøver å huske på det som blir sagt i timen, reflekterer på det frem til neste gang og skriver ned de tankene som kommer så vi kan snakke om det i neste time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...