Gå til innhold

Trening uke 18


Lillemus

Anbefalte innlegg

Starten på uka ble i overkant rolig, men jeg har tatt det igjen i helgen:

Fredag - 6,3 km joggetur

Lørdag - ca. 30 min strekk og bøy med fokus på bein og rygg (ja, jeg kjenner det i lår og skinker i dag!)

Søndag - 3 km joggetur med høyt tempo (mitt høye tempo der altså!), perset 3 km med 1:20! Storfornøyd!

6 uker til løpet jeg skal delta i nå så jeg prøver å sette inn et høyere gir på treningen her! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg er fornøyd med uka, tatt i betraktning at jeg har vært på jobbreise hele uka:

Mandag: styrketrening på hotellet,  en knapp time + masse gåing rundt i vakre Trondheim. 

Tirsdag: styrketrening 30 min på hotellet + gåtur på noen km

Torsdag: 2 gåturer; den ene på 7 km i raskt tempo, den andre på ca 3 km i rolig tempo 

Lørdag og søndag har jeg stått inne og pusset opp et rom: sparkling, pussing, grunning. Ca 4 timer i går og 7 i dag. Sliten i hender og skuldre nå, men deilig følelse når en har fått gjort det en skulle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra uke:

Mandag: Faste gåturen i kupert terreng med 200 høydemetere.

Tirsdag: Spinning Intervall, 1 time + strekking 

Onsdag: Styrketrening på senteret.

Torsdag: Faste gåturen i kupert tereng.

Fredag: Sykkeltur i kupert terreng og bra fart; en drøy time.

Lørdag: ikke trening, bare rolig hagearbeid…

Søndag: Gåtur 1 time + kuperte sykkelturen m bra fart, 1 time

 

💪🏻 burde bli kjempesterk 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er i ferd med å komme meg litt etter koronaen , så har fått meg noen gåturer helt i slutten av uka. Ordentlig trening er det ikke snakk om enda. 

Torsdag : 5, 75 km i rolig tempo. ( Merket godt hvor redusert sykdommen har gjort meg og orket ikke sette opp farten. 

Lørdag : Første arbeidsdag etter sykmelding. Etter jobben gikk jeg en tur på 8, 22 km. 

I dag søndag : Jeg glemte å sette på GPS, men jeg tror det ble en tur på nærmere ei mil i dag. 

Alle de 3 turene denne uka kan kalles rusleturer. Håper å være i form til å dra på treningsstudioet i uka som kommer. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

@Lillemus - jeg må bare fortelle deg noe gøy! Jeg har igjen blitt en JOGGER 🙂 Og jeg er inspirert av deg!

I dag hadde jeg tenkt å kjøre til treningssenteret og ta en økt der, men så hadde jeg plutselig ikke bil. Hadde masse energi og lyst til å gjøre noe fysisk - så hva var vel da enklere enn å finne frem de gamle Hoka-skoene mine, og gå 1,5 minutt til skogen og så begynne å løpe?! Jeg hadde trodd på forhånd at jeg bare kom til å orke og løpe noen få minutter - MEN øktene på tredemølla gjennom vinteren har gitt resultater, selv om jeg bare har løpt der som oppvarming for styrkeøktene. Så jeg løp - og løp - og løp! Løp innover i skogen i 14 minutter, snudde og løp tilbake, og klarte til og med å løpe opp en knallbratt kneik på slutten før asfalten og så gikk jeg de siste 150 meterne hjem. Knallfornøyd! Løp altså i 28 minutter i strekk 😄 Tenkte på deg mange ganger 😄 

Siden jeg verken har smartklokke eller noen treningsapp installert på mobilen (er jo litt bakstreversk, @Trine 😄 ) , må jeg stole på Samsung Health som sier at jeg løp 4 km på 31 minutter. Og det høres vel rimelig ut, tenker jeg (det var jo da inkludert de 3 minuttene til og fra skogkanten).

Nå har jeg dusjet og er strålende fornøyd med egen innsats ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022

Jeg henger meg på her igjen. Ikke for   for og forbrenne, ei heller for å gå ned i vekt men fordi jeg skulle ‘’være til stedet i egen kropp’’ og det var jeg sånn 50% mentalt. Dagens økt🤸‍♂️

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (58 minutter siden):

Jeg henger meg på her igjen. Ikke for   for og forbrenne, ei heller for å gå ned i vekt men fordi jeg skulle ‘’være til stedet i egen kropp’’ og det var jeg sånn 50% mentalt. Dagens økt🤸‍♂️

Det er bra! Mental trening kan være like slitsomt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 minutt siden):

3 x rask gange/jogg. Mye liv i naturen om dagen. 

Ja! Jeg gikk en tur i kveldingen på lørdag (det glemte jeg å ta med gitt!) og pokemonet litt og i tillegg til alle småfuglene som sang og kvitret møtte jeg en hakkespett (usikker på om det var dvergspett eller flaggspett, den satt så høye oppe og jeg hadde selvfølgelig ikke kameraet med...), svarttrost og fikk også se en havørn som ble mobbet og jaget bort av tre måker! Den var nok i overkant nære reirene deres - de fløy nær den og skrek og kjeftet og jaget den langt unna reirområdet gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Siden jeg verken har smartklokke eller noen treningsapp installert på mobilen (er jo litt bakstreversk, @Trine 😄 ) , må jeg stole på Samsung Health som sier at jeg løp 4 km på 31 minutter. Og det høres vel rimelig ut, tenker jeg (det var jo da inkludert de 3 minuttene til og fra skogkanten).

Nå har jeg dusjet og er strålende fornøyd med egen innsats ❤️ 

🤣🤣🤣

Jeg hater å løpe. Jeg løp nesten opp en dødsbratt bakke i skogen i fjor høst. Men det var fordi jeg ble litt for tøff før jeg plutselig innså at drapsmaskinene (kyr) var mange flere og mye nærmere enn jeg hadde innbilt meg. Da jeg hørte bjellene komme mot oss, var det bare en ting å gjøre. Da gikk det så fort at han som vanligvis trekker, plutselig syns tempoet var helt ok og hadde slakt bånd (typisk når man gjerne skulle hatt litt trekkhjelp). Han som normalt henger bak, ble dratt med. Han følte et behov for å følge med på disse monsterdyra. Jeg var overhode ikke enig med han. "Trekkhunden" tror jeg har fanget opp at kyr er noe man går fort forbi uten å se på 😂 Smartingen 😊 På toppen av bakken måtte jeg stoppe og få igjen pusten. Jeg tror eldstemann trodde jeg holdt på å dø (det gjorde jeg muligens også), han begynte med sin berømte "det går bra"-dans. Han tror at hvis han bare klovner og tøyser nok, da blir alt bra 🥰😅 

Tror aldri jeg har flyttet meg 4 km på 30 min noen gang. Hvis man ikke regner med sykkel da 😂 Men hvis jeg gidder å starte en aktivitet på klokka, da har jeg nok intensitetsminutter i løpet av en uke, mener den 😁 Muligens fordi det er så sinnssykt bratt i skogen. Uansett, godt jobba av deg 😁 Dumt du ikke får lagt ut turen på facebook og få litt velfortjent kred 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Trine skrev (15 minutter siden):

🤣🤣🤣

Jeg hater å løpe. Jeg løp nesten opp en dødsbratt bakke i skogen i fjor høst. Men det var fordi jeg ble litt for tøff før jeg plutselig innså at drapsmaskinene (kyr) var mange flere og mye nærmere enn jeg hadde innbilt meg. Da jeg hørte bjellene komme mot oss, var det bare en ting å gjøre. Da gikk det så fort at han som vanligvis trekker, plutselig syns tempoet var helt ok og hadde slakt bånd (typisk når man gjerne skulle hatt litt trekkhjelp). Han som normalt henger bak, ble dratt med. Han følte et behov for å følge med på disse monsterdyra. Jeg var overhode ikke enig med han. "Trekkhunden" tror jeg har fanget opp at kyr er noe man går fort forbi uten å se på 😂 Smartingen 😊 På toppen av bakken måtte jeg stoppe og få igjen pusten. Jeg tror eldstemann trodde jeg holdt på å dø (det gjorde jeg muligens også), han begynte med sin berømte "det går bra"-dans. Han tror at hvis han bare klovner og tøyser nok, da blir alt bra 🥰😅 

Tror aldri jeg har flyttet meg 4 km på 30 min noen gang. Hvis man ikke regner med sykkel da 😂 Men hvis jeg gidder å starte en aktivitet på klokka, da har jeg nok intensitetsminutter i løpet av en uke, mener den 😁 Muligens fordi det er så sinnssykt bratt i skogen. Uansett, godt jobba av deg 😁 Dumt du ikke får lagt ut turen på facebook og få litt velfortjent kred 😂

Haha! Synes jeg ser deg og hundene bli jaget opp den bakken av en bøling kyr 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (46 minutter siden):

Ja! Jeg gikk en tur i kveldingen på lørdag (det glemte jeg å ta med gitt!) og pokemonet litt og i tillegg til alle småfuglene som sang og kvitret møtte jeg en hakkespett (usikker på om det var dvergspett eller flaggspett, den satt så høye oppe og jeg hadde selvfølgelig ikke kameraet med...), svarttrost og fikk også se en havørn som ble mobbet og jaget bort av tre måker! Den var nok i overkant nære reirene deres - de fløy nær den og skrek og kjeftet og jaget den langt unna reirområdet gitt! 

I fjor sommer så jeg også en havørn bli jaget bort av måker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (12 minutter siden):

Haha! Synes jeg ser deg og hundene bli jaget opp den bakken av en bøling kyr 😂😂😂

Jeg benytter sjansen til å overdramatisere så fort den byr seg. Det gir så god trim 🤣 Jeg tror egentlig de bare var nysgjerrige, men det hadde jeg ingen planer om å finne ut av. Greit å få teste at adrenalinet fungerer som det skal 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Trine skrev (8 timer siden):

Jeg benytter sjansen til å overdramatisere så fort den byr seg. Det gir så god trim 🤣 Jeg tror egentlig de bare var nysgjerrige, men det hadde jeg ingen planer om å finne ut av. Greit å få teste at adrenalinet fungerer som det skal 🙈

Husker en gang jeg og dattera var ute og red i skogen på islandshester. Det var DEN nydelige dagen, og vi skulle ri en ekstra lang tur. Etter et stykke oppdaget vi plutselig at det var en flokk storfe som gikk i skogen og beitet - vi hadde ikke krysset noe gjerde, så det var veldig rart. Vi nærmet oss forsiktig, men da vi skjønte at de hadde oppdaget oss, , turde vi ikke ri nærmere. De var ikke midt på stien, men heller ikke langt i fra. Så vi snudde, og red hjem igjen. Dattera mi var nok reddere enn meg, men det hadde nok vært litt nifst om hele flokken hadde kommet mot oss - så jeg forstår godt din bakkespurt 😄 Tror kanskje vi galopperte 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
påskelilje skrev (1 time siden):

Husker en gang jeg og dattera var ute og red i skogen på islandshester. Det var DEN nydelige dagen, og vi skulle ri en ekstra lang tur. Etter et stykke oppdaget vi plutselig at det var en flokk storfe som gikk i skogen og beitet - vi hadde ikke krysset noe gjerde, så det var veldig rart. Vi nærmet oss forsiktig, men da vi skjønte at de hadde oppdaget oss, , turde vi ikke ri nærmere. De var ikke midt på stien, men heller ikke langt i fra. Så vi snudde, og red hjem igjen. Dattera mi var nok reddere enn meg, men det hadde nok vært litt nifst om hele flokken hadde kommet mot oss - så jeg forstår godt din bakkespurt 😄 Tror kanskje vi galopperte 😄

Oi heh.. tror de fleste hadde synes det var nervepirrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (10 timer siden):

Ja! Jeg gikk en tur i kveldingen på lørdag (det glemte jeg å ta med gitt!) og pokemonet litt og i tillegg til alle småfuglene som sang og kvitret møtte jeg en hakkespett (usikker på om det var dvergspett eller flaggspett, den satt så høye oppe og jeg hadde selvfølgelig ikke kameraet med...), svarttrost og fikk også se en havørn som ble mobbet og jaget bort av tre måker! Den var nok i overkant nære reirene deres - de fløy nær den og skrek og kjeftet og jaget den langt unna reirområdet gitt! 

«Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Jo fordi jeg har rede som ingen vet av
Langt inni skogen den grønne» god morgen forresten🙊 Fikk bare den sangen på hjernen nå😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (11 minutter siden):

«Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Jo fordi jeg har rede som ingen vet av
Langt inni skogen den grønne» god morgen forresten🙊 Fikk bare den sangen på hjernen nå😛

"Ho vesle lerka ho hev det so, at finn ho ei tuvetopp fri for snjo..." - den får jeg på hjernen på våren.

 

#avsporing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke like mye som planlagt, men tre sykkelturer + styrketrening og 3-4 turer på 2 km (er litt bakker, men kan fortsatt ikke gå så langt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

«Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Lille måltrost lille måltrost hvorfor er du så glad
Jo fordi jeg har rede som ingen vet av
Langt inni skogen den grønne» god morgen forresten🙊 Fikk bare den sangen på hjernen nå😛

Det var faktisk favorittsangen min da jeg var liten. ❤️ Min mor pleide å synge den for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...