Gå til innhold

Hva spiste du i går (på en vanlig hverdag)?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg kikket gjennom noen gamle tråder her, og fant litt historikk på både trening og kosthold gjennom årene 🙂 Gøy å lese!

Så bl.a. en tråd jeg hadde opprettet om mat en helt vanlig dag. Så da spør jeg igjen: Hva spiste du i går?

Jeg spiste dette:

  • Frokost kl 7: 1 skive grovbrød med italiensk salat og hamburgerrygg + 1 glass skummet melk.
  • Formiddag: 1 krus med kaffe + vann
  • Formiddagsmat (på jobb) kl 11: 1 skive grovbrød + en skål salat (salat, asparges, paprika, agurk, soyabønner, rød pesto)
  • I 14-tida: 2 små sjokolader fra et påskeegg som står fremme her på jobb 😮 + mer kaffe og vann
  • Middag kl 17: En skål hjemmelaget suppe (laget suppe av diverse grønnsaker + kraft fra raspekaker fra dagen før)
  • På koret klokka 21: En bit banan, 2 biter melon, 4 bittesmå vannbakkels-lekkerbiskner (de var små altså!)
  • Kvelds 22.30: En liten skål med dravle (innkokt melk - en vestlandsrett) + en skål (kanskje 50 gram?) med Bacon snacks bites + et liiiiiite glass rødvin

Haha 😄 Da jeg begynte å skrive, hadde jeg glemt både snacksen og det på koret 😮 Menmen, uff, jeg ble litt flau nå, men sånn ble det nå. Kanskje ikke så rart at jeg holder godt på vekta 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

I går spiste jeg 1 banan, 4 små ristede brødskiver med smør, 1 energibar, 1 eple. Med andre ord en dårlig matdag i går men sånn er det av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ikkeanonymnok skrev (11 minutter siden):

I går spiste jeg 1 banan, 4 små ristede brødskiver med smør, 1 energibar, 1 eple. Med andre ord en dårlig matdag i går men sånn er det av og til. 

Det var ikke mye! Blir du ikke sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Det var ikke mye! Blir du ikke sulten?

Nei, jeg har sjeldent sultfølelse pga medisin, men pleier å være litt flinkere til å spise enn jeg var i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Haha 😄 Da jeg begynte å skrive, hadde jeg glemt både snacksen og det på koret 😮 Menmen, uff, jeg ble litt flau nå, men sånn ble det nå. Kanskje ikke så rart at jeg holder godt på vekta 😄 

Småsnacks mellom måltidene kan gi utrolig mange kalorier. :)

Jeg spiste følgende i går:

Kosttilskudd: tran, b- og e-vitaminer og magnesium

Frokost: 2 Wasa husman m/smør, kaviar og hvitost

Lunsj: Ca. 1,5-2 dl gresk yoghurt m/bringebær og finesse (kunstig søtning) og hjemmelaget lavkarbo-granola

Middag: hjemmelaget tomatsuppe m/to kokte egg og ca. 1/3 boks kidneybønner

Kvelds: en liten neve peanøtter

Og to store kopper te i løpet av dagen. Vanligvis ville jeg nok spist noe mer til kvelds og en større lunsj, men jeg er syk for tiden og er hjemme så frokosten ble flere timer senere enn vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg følgende:

1 Yoplait kirsebæryoghurt ("dobbel null")

to grove brødskiver, én med kokt skinke og én med lett nøkkelost

ett middels stort eple og en gulrot

to porsjoner chili con carne med maiskorn og hvetebagett som tilbehør

ett grovt knekkebrød uten pålegg

Det eneste jeg drakk som inneholdt kalorier, var en bitteliten slant med rødvin før jeg la meg. Ellers drakk jeg bare te, kaffe og vann tilsatt Soda Stream-bobler. 

Jeg skulle også vært på korøvelse, men der drikker jeg bare te i pausen. Noen ganger er det lett servering, men jeg spiser bare av den hvis det er noe frukt. Forrige gang jeg inntok noe spiselig der, spiste jeg 3-4 jordbær.  Gårsdagens øvelse ble avlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost/lunsj: Omelett med ost, skinke og løk
Middag: Spaghetti bolognese, ferdig variant varmet i mikro
Kveldsmat: En pakke Mr. Lee nudler

Ikke sunneste dagen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
laban skrev (9 minutter siden):

I går spiste jeg følgende:

1 Yoplait kirsebæryoghurt ("dobbel null")

to grove brødskiver, én med kokt skinke og én med lett nøkkelost

ett middels stort eple og en gulrot

to porsjoner chili con carne med maiskorn og hvetebagett som tilbehør

ett grovt knekkebrød uten pålegg

Det eneste jeg drakk som inneholdt kalorier, var en bitteliten slant med rødvin før jeg la meg. Ellers drakk jeg bare te, kaffe og vann tilsatt Soda Stream-bobler. 

Jeg skulle også vært på korøvelse, men der drikker jeg bare te i pausen. Noen ganger er det lett servering, men jeg spiser bare av den hvis det er noe frukt. Forrige gang jeg inntok noe spiselig der, spiste jeg 3-4 jordbær.  Gårsdagens øvelse ble avlyst. 

Vi har alltid servering - frukt + noe kakegreier + kaffe og te...

Nå er det innspurt til konsert til søndag! Gleder meg, selv om jeg har litt hjemmeøving å gjøre før alt sitter som det skal. Krevende repertoar i år, veldig gøy å synge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (1 time siden):

Småsnacks mellom måltidene kan gi utrolig mange kalorier. :)

Jeg spiste følgende i går:

Kosttilskudd: tran, b- og e-vitaminer og magnesium

Frokost: 2 Wasa husman m/smør, kaviar og hvitost

Lunsj: Ca. 1,5-2 dl gresk yoghurt m/bringebær og finesse (kunstig søtning) og hjemmelaget lavkarbo-granola

Middag: hjemmelaget tomatsuppe m/to kokte egg og ca. 1/3 boks kidneybønner

Kvelds: en liten neve peanøtter

Og to store kopper te i løpet av dagen. Vanligvis ville jeg nok spist noe mer til kvelds og en større lunsj, men jeg er syk for tiden og er hjemme så frokosten ble flere timer senere enn vanlig. :)

Det var ikke mye, nei. For min del ble nok middagen i minste laget i går (bare suppe), så derfor ble det dobbelt opp med småspising om kvelden 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Frokost/lunsj: Omelett med ost, skinke og løk
Middag: Spaghetti bolognese, ferdig variant varmet i mikro
Kveldsmat: En pakke Mr. Lee nudler

Ikke sunneste dagen i går.

Du kunne lagt til en gulrot og et eple, så hadde det jo vært flott 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Du kunne lagt til en gulrot og et eple, så hadde det jo vært flott 🙂

Ja, var mest nudlene som ikke var så sunne. Mye kalorier for lite næring. Men unner meg det noen ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 loffskiver med nutella  og grillmat med salat til kvelds (kyllingspyd og litt fries) 

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frokost: Havregryn med  lettmelk tilsatt D vitamin og 8 mandler

Lunsj: 2 grove brødskiver med kokt egg og kaviar. 1 skyr yoghurt. 

middag: 1 porsjon  med potet, fullkornspanert torsk og raspet rå gulrot. 

kveldsmat: 1 grov brødskive med lettost og en liten skål cottage cheese med syltetøy uten tilsatt sukker. 

Når jeg ser hvor lite andre spiser så føler jeg at jeg spiser som en hest 😬

Anonymkode: 32d10...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Frokost: Havregryn med  lettmelk tilsatt D vitamin og 8 mandler

Lunsj: 2 grove brødskiver med kokt egg og kaviar. 1 skyr yoghurt. 

middag: 1 porsjon  med potet, fullkornspanert torsk og raspet rå gulrot. 

kveldsmat: 1 grov brødskive med lettost og en liten skål cottage cheese med syltetøy uten tilsatt sukker. 

Når jeg ser hvor lite andre spiser så føler jeg at jeg spiser som en hest 😬

Anonymkode: 32d10...186

Det der er da ikke mye. :) Helt passe synes jeg det ser ut rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bare spist 2 bananer, 3 brødskiver med syltetøy med mye bær og uten sukker, 1 skyr og cottage cheese med syltetøy.

Spiser vanligvis litt annerledes, men er ikke frisk ennå og dette er det jeg har greid å spise i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Frokost : Ingenting, bare kaffe. ( Orker aldri frokost i hverdagene . Det blir for tidlig. )

Lunsj i kantina : Et stykke røkt torsk og gulerotstuing. ( Droppet poteter ) Drikke : vann, men hadde en Pepsi max på kontorpulten som jeg drakk gjennom dagen også. 

Middag: Et stykke laks med brokkoli , gulrot og asparges. Kikkomansaus på. Drikke : Vann. 

Kveldsmat : 2 havre knekkebrød med kaviar og et lass med vårløk på kaviaren.  ( kjempegodt, ny favoritt . Anbefales ) En kiwi og en Youplait youghurt. Drikke :  Et stort glass skummet melk. Tar tran på kvelden og en D3- tablett de gangene jeg husker det. 

Vanligvis spiser jeg salat nesten hver dag, men det ble ikke i går. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (13 timer siden):

Jeg kikket gjennom noen gamle tråder her, og fant litt historikk på både trening og kosthold gjennom årene 🙂 Gøy å lese!

Så bl.a. en tråd jeg hadde opprettet om mat en helt vanlig dag. Så da spør jeg igjen: Hva spiste du i går?

Jeg spiste dette:

  • Frokost kl 7: 1 skive grovbrød med italiensk salat og hamburgerrygg + 1 glass skummet melk.
  • Formiddag: 1 krus med kaffe + vann
  • Formiddagsmat (på jobb) kl 11: 1 skive grovbrød + en skål salat (salat, asparges, paprika, agurk, soyabønner, rød pesto)
  • I 14-tida: 2 små sjokolader fra et påskeegg som står fremme her på jobb 😮 + mer kaffe og vann
  • Middag kl 17: En skål hjemmelaget suppe (laget suppe av diverse grønnsaker + kraft fra raspekaker fra dagen før)
  • På koret klokka 21: En bit banan, 2 biter melon, 4 bittesmå vannbakkels-lekkerbiskner (de var små altså!)
  • Kvelds 22.30: En liten skål med dravle (innkokt melk - en vestlandsrett) + en skål (kanskje 50 gram?) med Bacon snacks bites + et liiiiiite glass rødvin

Haha 😄 Da jeg begynte å skrive, hadde jeg glemt både snacksen og det på koret 😮 Menmen, uff, jeg ble litt flau nå, men sånn ble det nå. Kanskje ikke så rart at jeg holder godt på vekta 😄 

Haha, måtte le litt jeg også :) Artig å se hvor smått og lite du beskriver både sjokoladen, vinen, baconsnacken og vannbakelsene  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt med eplemos. (Drikker ikke juice om morgenen på hverdager, fordi jeg pusser tennene like etterpå.)

På jobb drikker jeg kaffe hele formiddagen, i tillegg et stort glass vann i løpet av dagen.

Lunsj  ca. 11.30 (på jobb): To skiver grovbrød med nøkkelost. Et stort krus te med en sukkerbit.

Ca. kl. 15.30 (på jobb): En skive grovbrød med nøkkelost. Te til denne også.

Middag kl. 18.30: Fiskegrateng med kokte poteter, smeltet smør og revet gulrot.

Kveldsmat ca. kl. 22.30: To skiver grovbrød, tror det var med salami og majones. Juice. En neve peanøtter etterpå.

I løpet av kvelden drakk jeg også tre stor glass med druejuice (fra coop) blandet med vann og gjerne isbiter, da er det ca. 1/4 juice og resten vann. Dette drikker jeg hver dag, synes den smaker utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (11 timer siden):

Det der er da ikke mye. :) Helt passe synes jeg det ser ut rett og slett. 

Godt å høre 🙂 Jeg driver med tung styrkeløft og går 1,5-2 mil i veldig kupert terreng flere ganger i uken, så har fått beskjed fra lege og trener at jeg må spise mer, noe jeg prøver på.  Men siden jeg har en historikk med alvorlig spiseforstyrrelse  har jeg en litt forvrengt bilde på hva som er for mye eller for lite. Synes dette med mat er  vanskelig, men treningen er så viktig for min psykiske helse så har jo lyst til å få det til. 

Anonymkode: 32d10...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...