Gå til innhold

Walkingpad C2: Bra for helsen og formen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har etter mye tenketid bestillt walkingpad C2. Den har kun en hastighet opp til 6 km i timen. Tenkte å ha en med 10 eller 12 km i timen, men etter å ha tenkt og surfet og lest litt om det så tenker jeg at siden det er en walkingpad så tror jeg den er beregnet å gå på. Jeg tenker å bruke den å gå på når det regner eller er dårlig vær ute. Det må jo være bedre enn ingen trening tenker jeg. 

Jeg er i god form og løper raskt på treningssenteret.  Men å gå er vel også sunt. 

Årsaken til at jeg kjøpte den var at jeg fikk den på tilbud til litt i overkant av 4000 kr. 

Hva tenker dere? Kan investeringen min være et bra kupp for helse og form tross at tempoet er kun maks 6 km i timen?  :) Hører en del prater om at man må løpe for å holde formen. Men jeg er tross alt i midten av førtiårene og det må vel være sunt å gå også.. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har etter mye tenketid bestillt walkingpad C2. Den har kun en hastighet opp til 6 km i timen. Tenkte å ha en med 10 eller 12 km i timen, men etter å ha tenkt og surfet og lest litt om det så tenker jeg at siden det er en walkingpad så tror jeg den er beregnet å gå på. Jeg tenker å bruke den å gå på når det regner eller er dårlig vær ute. Det må jo være bedre enn ingen trening tenker jeg. 

Jeg er i god form og løper raskt på treningssenteret.  Men å gå er vel også sunt. 

Årsaken til at jeg kjøpte den var at jeg fikk den på tilbud til litt i overkant av 4000 kr. 

Hva tenker dere? Kan investeringen min være et bra kupp for helse og form tross at tempoet er kun maks 6 km i timen?  :) Hører en del prater om at man må løpe for å holde formen. Men jeg er tross alt i midten av førtiårene og det må vel være sunt å gå også.. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Gange er undervurdert og 6 km/t er for meg raskt gåtempo, men jeg har korte bein og går sakte... Personlig hadde jeg ikke brukt 4000,- på dette, men jeg håper jo at du får glede og nytte av den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har etter mye tenketid bestillt walkingpad C2. Den har kun en hastighet opp til 6 km i timen. Tenkte å ha en med 10 eller 12 km i timen, men etter å ha tenkt og surfet og lest litt om det så tenker jeg at siden det er en walkingpad så tror jeg den er beregnet å gå på. Jeg tenker å bruke den å gå på når det regner eller er dårlig vær ute. Det må jo være bedre enn ingen trening tenker jeg. 

Jeg er i god form og løper raskt på treningssenteret.  Men å gå er vel også sunt. 

Årsaken til at jeg kjøpte den var at jeg fikk den på tilbud til litt i overkant av 4000 kr. 

Hva tenker dere? Kan investeringen min være et bra kupp for helse og form tross at tempoet er kun maks 6 km i timen?  :) Hører en del prater om at man må løpe for å holde formen. Men jeg er tross alt i midten av førtiårene og det må vel være sunt å gå også.. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Om dette får deg til å trene/trimme mer enn du ellers ville gjort, er det vel verd investeringen.

 

Selv ville jeg ikke kjøpt noe sånt, liker bedre å gå ute, i all slags vær. Høres dørgende kjedelig ut å gå inne, synes jeg. Den må vel ta mye plass også.

 

Da jeg hadde små barn og var en del alene med dem kjøpte jeg en spinningsykkel for å få trent når jeg ikke kom meg ut. Jeg var ivrig en kort stund, men jeg gikk ganske fort lei, selv om det hjalp litt når jeg fikk en TV jeg kunne se på mens jeg holdt på. Så ble spinningsykkelen tørkestativ en periode, før jeg ga den til en venninne med lignende ambisjoner som mine 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har etter mye tenketid bestillt walkingpad C2. Den har kun en hastighet opp til 6 km i timen. Tenkte å ha en med 10 eller 12 km i timen, men etter å ha tenkt og surfet og lest litt om det så tenker jeg at siden det er en walkingpad så tror jeg den er beregnet å gå på. Jeg tenker å bruke den å gå på når det regner eller er dårlig vær ute. Det må jo være bedre enn ingen trening tenker jeg. 

Jeg er i god form og løper raskt på treningssenteret.  Men å gå er vel også sunt. 

Årsaken til at jeg kjøpte den var at jeg fikk den på tilbud til litt i overkant av 4000 kr. 

Hva tenker dere? Kan investeringen min være et bra kupp for helse og form tross at tempoet er kun maks 6 km i timen?  :) Hører en del prater om at man må løpe for å holde formen. Men jeg er tross alt i midten av førtiårene og det må vel være sunt å gå også.. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Kjøpte en for ikke lenge siden og ELSKER den. Kan tenke meg den blir god å ha på de aller varmeste dagene og til vinteren, for da kan jeg gå inne i behagelig temperatur. Jeg husker ikke hvilket merke jeg kjøpte, men den er sånn som kan slås sammen, superkjekt når jeg har liten leilighet. Jeg kjøpte den utvilsomt mest fordi jeg HATER å trene, men jeg liker å gå tur. Så nå går jeg tur mens jeg ser favorittseriene mine på mobil eller tv :D Jeg håper du vil like din like mye som jeg gjør 🙂 

Anonymkode: ec11b...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (12 minutter siden):

Om dette får deg til å trene/trimme mer enn du ellers ville gjort, er det vel verd investeringen.

 

Selv ville jeg ikke kjøpt noe sånt, liker bedre å gå ute, i all slags vær. Høres dørgende kjedelig ut å gå inne, synes jeg. Den må vel ta mye plass også.

 

Da jeg hadde små barn og var en del alene med dem kjøpte jeg en spinningsykkel for å få trent når jeg ikke kom meg ut. Jeg var ivrig en kort stund, men jeg gikk ganske fort lei, selv om det hjalp litt når jeg fikk en TV jeg kunne se på mens jeg holdt på. Så ble spinningsykkelen tørkestativ en periode, før jeg ga den til en venninne med lignende ambisjoner som mine 😅

Enig i dette. 

Hadde også ambisjoner om å få trent hjemme og valgte da å kjøpe en ergometersykkel, men etterhvert endte den også opp som tørkestativ😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Gange er undervurdert og 6 km/t er for meg raskt gåtempo, men jeg har korte bein og går sakte... Personlig hadde jeg ikke brukt 4000,- på dette, men jeg håper jo at du får glede og nytte av den! 

Det er sant. Gange skal jo være bra det også.  Jeg ønsket den fordi jeg tror at det kan være bra helsemessig for meg. Jeg har dager der det er et ork å gå ut døren/ eller ut blant mennesker. Tenker at da kan jeg bruke walkingpaden. Har et yrke der jeg treffer mye mennesker, derfor blir jeg litt usosial på fritiden. Og synes det er deilig å være inne. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøpte en for ikke lenge siden og ELSKER den. Kan tenke meg den blir god å ha på de aller varmeste dagene og til vinteren, for da kan jeg gå inne i behagelig temperatur. Jeg husker ikke hvilket merke jeg kjøpte, men den er sånn som kan slås sammen, superkjekt når jeg har liten leilighet. Jeg kjøpte den utvilsomt mest fordi jeg HATER å trene, men jeg liker å gå tur. Så nå går jeg tur mens jeg ser favorittseriene mine på mobil eller tv :D Jeg håper du vil like din like mye som jeg gjør 🙂 

Anonymkode: ec11b...f43

Jeg er som deg. Var derfor jeg kjøpte den. Jeg liker å trene, men hater å trene ute blant folk. 

Jeg tenkte å kjøpe en walkingpad pro 1 , 10 km I timen, men den var 1400 kroner dyrere, og jeg hadde lest at noen skrev at man kan skade seg av å løpe på den. Jeg leier leilighet, og tenkte at det kan bli fint med en gåmølle som jeg kan bevege meg på foran tv  :)

Jeg har så lett for å legge på meg kilo for tiden at jeg tenkte at denne kan hjelpe meg. Tenker spesiellt på dager det regner, eller dager der jeg ikke ønsker å se mennesker :)

Gøy å høre at du elsker den!!!. Lager den lyd? Jeg tenker at nær jeg går forstyrrer jeg ikke utleier over meg. Verre med løping. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan fungere for noen å gå mens man ser på TV for eksempel. Det er bedre enn å sitte og man utnytter tiden.

Jeg er litt bestemt på å bruke ting jeg har brukt flere tusen på. Det er alltid lettere å sitte i sofaen, så treningen kommer ikke av seg selv bare man kjøper noe utstyr.

Jeg tror all aktivitet er mye bedre enn ingenting: Gå, jogge, svømme, sykle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (40 minutter siden):

Jeg tror det kan fungere for noen å gå mens man ser på TV for eksempel. Det er bedre enn å sitte og man utnytter tiden.

Jeg er litt bestemt på å bruke ting jeg har brukt flere tusen på. Det er alltid lettere å sitte i sofaen, så treningen kommer ikke av seg selv bare man kjøper noe utstyr.

Jeg tror all aktivitet er mye bedre enn ingenting: Gå, jogge, svømme, sykle. 

Jeg er bestemt på å bruke den. Jeg leier en liten leilighet, og derfor ville jeg ikke investere i tredemølle her. Blir for mye klasking med føttene om jeg skal løpe. Men foreks når det regner er det veldig fint å kunne føle at man gjør noe fornuftig. Foreks å gå flere kilometere foran tv. 

Jeg tror at det er sunt å kombinere trening. Av og til gå, av og til løpe, av og til svømme osv. Har drevet mye med løping i sin tid  og det jeg lærte var at man fikk lett skader og ble lett utbrent om man ikke kombinerer løping med gange og andre typer sport. 

Kunne tenke meg å kjøpe en romaskin men de er store, og siden jeg leier så vil jeg heller gjøre det på treningssenteret. Men det er ikke alltid vær til å orke å gå på treningssenteret og da er det greit med noe treningsutstyr i huset  :)

Hadde vært gøy med en ordentlig mølle,  men men jeg skal likevel kose meg og bruke walkingpadden nå når jeg allerede har kjøpt den  :)

Enig med deg :)

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (48 minutter siden):

Jeg tror det kan fungere for noen å gå mens man ser på TV for eksempel. Det er bedre enn å sitte og man utnytter tiden.

Jeg er litt bestemt på å bruke ting jeg har brukt flere tusen på. Det er alltid lettere å sitte i sofaen, så treningen kommer ikke av seg selv bare man kjøper noe utstyr.

Jeg tror all aktivitet er mye bedre enn ingenting: Gå, jogge, svømme, sykle. 

Jeg synes ikke 4000 kr er så dyrt for en walkingpad. Jeg valgte den som var rimelig i pris. Men det er jo litt penger så jeg må bruke den  :)

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 12.40):

Jeg synes ikke 4000 kr er så dyrt for en walkingpad. Jeg valgte den som var rimelig i pris. Men det er jo litt penger så jeg må bruke den  :)

Anonymkode: c9dea...c6b

Har du fått den? Har du i så fall tatt den i bruk? Gikk på tredemølla mi nå, været er så dritt at jeg gadd ikke gå ut, dessuten skulle jeg bare varme opp og så trene litt styrke etterpå - og da kom jeg til å tenke på deg. :)  Vi får pushe hverandre litt til å bruke møllene våre! Jeg har altså hatt en mølle-og-matte-økt i dag, så jeg har da noe å rapportere på søndag. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 22.7.2022 den 20.19):

Har du fått den? Har du i så fall tatt den i bruk? Gikk på tredemølla mi nå, været er så dritt at jeg gadd ikke gå ut, dessuten skulle jeg bare varme opp og så trene litt styrke etterpå - og da kom jeg til å tenke på deg. :)  Vi får pushe hverandre litt til å bruke møllene våre! Jeg har altså hatt en mølle-og-matte-økt i dag, så jeg har da noe å rapportere på søndag. ;) 

Har fått den  :) . Jeg digger den. Enkel å bare slå ut/ sette opp og rulle under sofaen når jeg ikke bruker den. Den er stillegående,  og jeg er faktisk glad for å ha en med maks hastighet 6 km I timen fordi at det gjør at den ikke bruker for utleieren min som bor over. Jeg får også trent i god nok gåtempo til å føle meg fresh og bra. Den måler på displayet nede km / tid, skitt, og tempo. Dette var er kupp i leiligheten 😊

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle stå at den bråker ikke for utleieren min pga hastigheten. 

Dette var en digg sak å ha. Jeg er kjempefornøyd. Mer fornøyd enn jeg trodde. Den kostet ca 4000 på tilbud. 

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 22.7.2022 den 20.19):

Har du fått den? Har du i så fall tatt den i bruk? Gikk på tredemølla mi nå, været er så dritt at jeg gadd ikke gå ut, dessuten skulle jeg bare varme opp og så trene litt styrke etterpå - og da kom jeg til å tenke på deg. :)  Vi får pushe hverandre litt til å bruke møllene våre! Jeg har altså hatt en mølle-og-matte-økt i dag, så jeg har da noe å rapportere på søndag. ;) 

Du har en fordel at du kan løpe på din. Jeg kunne tenke meg en slik fordel og. Men pga at jeg leier så tar jeg meg til takke med en gåmølle.  Men jeg digger den absolutt! 🙂

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har fått den  :) . Jeg digger den. Enkel å bare slå ut/ sette opp og rulle under sofaen når jeg ikke bruker den. Den er stillegående,  og jeg er faktisk glad for å ha en med maks hastighet 6 km I timen fordi at det gjør at den ikke bruker for utleieren min som bor over. Jeg får også trent i god nok gåtempo til å føle meg fresh og bra. Den måler på displayet nede km / tid, skitt, og tempo. Dette var er kupp i leiligheten 😊

Anonymkode: c9dea...c6b

Så bra! For tiden bruker jeg mølla til å gå på jeg også, 15 min gange i 6 km/t som oppvarming før litt styrke - blir sannelig svett og varm av det også! I går måtte jeg kaste t-skjorta temmelig kjapt (bra man trener hjemme! 🤣 ) og jeg var søkkvåt på ryggen da jeg skulle begynne å trene litt styrke etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Så bra! For tiden bruker jeg mølla til å gå på jeg også, 15 min gange i 6 km/t som oppvarming før litt styrke - blir sannelig svett og varm av det også! I går måtte jeg kaste t-skjorta temmelig kjapt (bra man trener hjemme! 🤣 ) og jeg var søkkvåt på ryggen da jeg skulle begynne å trene litt styrke etterpå. :) 

Vi må inspirere hverandre. 😄. Det er virkelig herlig å trene inne i slikt dårlig vær. Blir faktisk svett og varm av å gå i et 6 km/ t tempo. Jeg kjente det samme. Det ga god effekt på kroppen. Følte meg bra. Jeg digger å trene ikke på slikt apparat. Går to økter hver dag. 3 km hver økt. Tilsammen 6 km daglig foreløbig. 

Jeg er så superfornøyd med produktet at jeg ikke har problemer å sette ord på fornøyd jeg er 😃

Dersom jeg hadde hatt enebolig så hadde jeg nok ville også hatt en tredemølle. Men denne er en svært god og lettere erstatning for det. Super for folk som leier og som er derfor redd for å bråke 🙂

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi må inspirere hverandre. 😄. Det er virkelig herlig å trene inne i slikt dårlig vær. Blir faktisk svett og varm av å gå i et 6 km/ t tempo. Jeg kjente det samme. Det ga god effekt på kroppen. Følte meg bra. Jeg digger å trene ikke på slikt apparat. Går to økter hver dag. 3 km hver økt. Tilsammen 6 km daglig foreløbig. 

Jeg er så superfornøyd med produktet at jeg ikke har problemer å sette ord på fornøyd jeg er 😃

Dersom jeg hadde hatt enebolig så hadde jeg nok ville også hatt en tredemølle. Men denne er en svært god og lettere erstatning for det. Super for folk som leier og som er derfor redd for å bråke 🙂

Anonymkode: c9dea...c6b

Så herlig å høre! Vi får være treningskompiser i vinter! ;) Jeg har mølla på roterommet i 2. etg, burde ryddet mer (flere hyller!) så jeg kunne flytte den litt lengre mot den bortre veggen. Har også klemt inn treningsmatta ved siden av mølla, men når jeg tenker meg om så kan jeg jo bare slenge den på loftsgangen utenfor å trene der... 🙄 Hvorfor har jeg ikke tenkt på det!? Har en knaggrekke på veggen der treningsstrikkene og rockeringene henger og har ryddet en hylle så jeg kan legge de minste manualene der - det blir bra! :) Har samlet opp mye rart opp gjennom årene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Så herlig å høre! Vi får være treningskompiser i vinter! ;) Jeg har mølla på roterommet i 2. etg, burde ryddet mer (flere hyller!) så jeg kunne flytte den litt lengre mot den bortre veggen. Har også klemt inn treningsmatta ved siden av mølla, men når jeg tenker meg om så kan jeg jo bare slenge den på loftsgangen utenfor å trene der... 🙄 Hvorfor har jeg ikke tenkt på det!? Har en knaggrekke på veggen der treningsstrikkene og rockeringene henger og har ryddet en hylle så jeg kan legge de minste manualene der - det blir bra! :) Har samlet opp mye rart opp gjennom årene... 

Det må vi være vettdu. 🥰. Vi kan inspirere hverandre om hvor mange kilometer vi får osv. Det er veldig greit å lage et lite treningssenter hjemme for nå kommer høsten og vinteren og det er perfekt å trene innendørs og hjemme på regnfulle dager eller dager med dårlig vær.  

Anonymkode: c9dea...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må vi være vettdu. 🥰. Vi kan inspirere hverandre om hvor mange kilometer vi får osv. Det er veldig greit å lage et lite treningssenter hjemme for nå kommer høsten og vinteren og det er perfekt å trene innendørs og hjemme på regnfulle dager eller dager med dårlig vær.  

Anonymkode: c9dea...c6b

Du må gjerne sende meg en pm om du vil, jeg kan ikke sende deg siden du er anonym, men du har gjerne et nick i tillegg. ;) Hvis du vil altså, ikke noe press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...