Gå til innhold

Vondt i høyre øye.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ok. Får gå om det ikke er over til mandag. Tror du det er sti? 

Vanskelig å si om det er sti eller katarr uten å se på det, men en sti kan sitte på innsiden av øyelokket og være vanskelig å se. Typisk vil det da føles som om du har et sandkorn på øyet når du blinker. 

stjernestøv
ISW skrev (3 minutter siden):

Vanskelig å si om det er sti eller katarr uten å se på det, men en sti kan sitte på innsiden av øyelokket og være vanskelig å se. Typisk vil det da føles som om du har et sandkorn på øyet når du blinker. 

Ok. Ja det er vel vanskelig å si, men du tror ikke det er noe farlig og at det vil gå over av seg selv? Tenkte på kreft jeg og at jeg må gå rundt med et glass øye. 

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok. Ja det er vel vanskelig å si, men du tror ikke det er noe farlig og at det vil gå over av seg selv? Tenkte på kreft jeg og at jeg må gå rundt med et glass øye. 

Nei det er ikke kreft - det utvikler seg over måneder og år. Men eneste «differensialdiagnosene» jeg kommer på er jo om du eventuelt har fått noe på øyet (støv eller sand f.eks) eller slått deg? 

Annonse

stjernestøv
ISW skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke kreft - det utvikler seg over måneder og år. Men eneste «differensialdiagnosene» jeg kommer på er jo om du eventuelt har fått noe på øyet (støv eller sand f.eks) eller slått deg? 

Å takk :) 

Det var sånn når jeg våknet i går. 

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Å takk :) 

Det var sånn når jeg våknet i går. 

Jeg tror nok det er en liten infeksjon (katarr eller sti) - og da hjelper det med kloramfenikol øyedråper. Du kan jo bruke Eyr eller lignende og få en resept i dag, evt ringe legevakten for en kort samtale. Da får du nok en resept. Så slipper du å smitte noen og blir kvitt dette raskere.

Prøv også å ikke gni deg i øyet

stjernestøv
ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg tror nok det er en liten infeksjon (katarr eller sti) - og da hjelper det med kloramfenikol øyedråper. Du kan jo bruke Eyr eller lignende og få en resept i dag, evt ringe legevakten for en kort samtale. Da får du nok en resept. Så slipper du å smitte noen og blir kvitt dette raskere.

Liker ikke å ringe legevakten heller, det går vel over av seg selv også? Men får se. 

stjernestøv
ISW skrev (33 minutter siden):

Ringte og nå må jeg opp der klokken fire, uff! 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...