Gå til innhold

Ukas trening uke 30


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Er veldig fornøyd! Må skryte litt nå 😁 Denne uka er jeg på ferie i Sverige sammen med min mor. Mandag, tirsdag og onsdag var det mye kjøring, men så:

Torsdag: 1 times styrkeøkt sammen med ei kusine som syntes det var like moro som meg 😁 + 30 min SUP-padling Vi var helt gåene i musklene dagen etter!

Fredag: 20 min SUP padling + 30 min svømming

Lørdag: 1 times styrkeøkt + 20 min SUP

Søndag: løpetur i skogen 50 minutter. Gikk de første 10 min, deretter løping i ett. 6-7 kilometer. Lenge siden forrige løpetur. Pyton fra begynnelsen,  herlig etterhvert!

I morgen skal vi sitte i bilen hele dagen, helt hjem, så det var godt å få trent i dag!

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uka har vært aktiv:

mandag - 15 min rask gange på mølla + 28 min styrke

onsdag - stablet ved i en time

torsdag - 4,4 km gåtur ute + 28 min styrke

fredag - syklet 30 km, etter 15 km stanset vi og kjøpte oss en is før vi syklet hjem igjen :)

lørdag - rask gåtur ute 7,7 km

søndag - 12,5 km på sykkel + 2 km bratt opp og ned i marka + 4 km rask gange på mølla + stablet ved i 1,5 time

Syklingen foregår på el-sykkel, men jeg blir varm og svett selv om pulsen ikke blir kjempehøy, det skal innrømmes. Allikevel får det jo blodomløpet i gang og hoftene får jo trimmet seg litt. :)  Jeg hadde aldri giddet dette på vanlig sykkel så jeg har uansett gevinst av at det gjøres på el-sykkel for ellers ville jeg ikke gjort noe. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt, men en dag har det vært 17 km sykkel tror jeg, fordelt på to runder, i dag har det blitt tilsammen 15 km, også har det vært en dag med 14 og et par dager med 6 km. 

Noe slikt. 

Har ikke gjenopptatt styrketreningen ennå etter operasjonen. Får litt vondt i ryggen. Men tror jeg tester det i morgen. 

Gåing kan jeg ikke. Foten min er elendig og skal opereres på nytt om 3-5 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Mandag : Det høljeregnet på fjellet. Vi skyndet oss ut i en periode det ble litt opphold, men så måtte vi snu etter 1, 5 km og løpe tilbake til hytta. Ble klissvåt 😀

Tirsdag: Da ble det topptur igjen. En middels topptur i følge Ut.no. Vi gikk opp en bratt og lang slalombakke og videre opp fjellet. 

Så ble det veldig fint vær noen dager og vi fant ut at vi hadde gått nok fjellturer i løpet av ferien, at vi fortsatt var likbleik og at vi heller ville sole oss og sikre litt farge før vi skulle hjem 😉 ( Kombinert med litt jobbing på tomta )

I dag ble det en tur hjemme på ca 1, 5 mil . Fy, så uvant det var å gå på asfalt igjen. Ble jo mer sliten av dette enn av toppturene våre. I hvert fall i hoftene. Hadde feil type sko med for dårlig demping også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Har visst glemt hele trenings-tråden jeg 😅

Har vært på hytta et par uker, men klart å holde løpinga sånn noenlunde likevel. Færre km, men betydelig mer kupert (dvs kun bakker faktisk). Og så blir det mye gåturer også, det trengs med mange folk på liten plass. Kom hjem i går, så fikk en etterlengtet langtur i dag.

Mandag: 11 km løping

Tirsdag/onsdag/torsdag: gåtur, ca 4-5 km.

Søndag: 20 km løping 

Noen av dere som bruker Garmin? Jeg synes det er så kjekt med de der merkene og månedlige utfordringer 😁 litt ytre motivasjon når det trengs i regnet og vinden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske aktiv (til meg å være) denne uka, jeg også.

Mandag - Intervalltrening

Tirsdag - 3 km tur

Onsdag - Intervalltrening. Deretter ærend i flere butikker med en del gåing og til slutt rusletur med en venninnegjeng på kvelden

Torsdag - 2 km tur

Til slutt på torsdagen så kjente jeg at beina var temmelig utslitt så jeg har tatt det rolig resten av uka. Småturer med hunden, men ingenting som var belastende. Så da er jeg klar til ny runde intervall i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en aktiv uke:

4 fjellturer hvor vi avsluttet med en litt krevende topp.

3 joggeturer i fjellet på 5, 6 og 14 km.

Jeg har vært en del tung jobbing også, så vi får kalle det "styrketrening".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 31.7.2022 den 18.52):

Denne uka har vært aktiv:

mandag - 15 min rask gange på mølla + 28 min styrke

onsdag - stablet ved i en time

torsdag - 4,4 km gåtur ute + 28 min styrke

fredag - syklet 30 km, etter 15 km stanset vi og kjøpte oss en is før vi syklet hjem igjen :)

lørdag - rask gåtur ute 7,7 km

søndag - 12,5 km på sykkel + 2 km bratt opp og ned i marka + 4 km rask gange på mølla + stablet ved i 1,5 time

Syklingen foregår på el-sykkel, men jeg blir varm og svett selv om pulsen ikke blir kjempehøy, det skal innrømmes. Allikevel får det jo blodomløpet i gang og hoftene får jo trimmet seg litt. :)  Jeg hadde aldri giddet dette på vanlig sykkel så jeg har uansett gevinst av at det gjøres på el-sykkel for ellers ville jeg ikke gjort noe. ;) 

Høres ut som at du nå er i form igjen! Så bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 31.7.2022 den 19.21):

Jeg husker ikke helt, men en dag har det vært 17 km sykkel tror jeg, fordelt på to runder, i dag har det blitt tilsammen 15 km, også har det vært en dag med 14 og et par dager med 6 km. 

Noe slikt. 

Har ikke gjenopptatt styrketreningen ennå etter operasjonen. Får litt vondt i ryggen. Men tror jeg tester det i morgen. 

Gåing kan jeg ikke. Foten min er elendig og skal opereres på nytt om 3-5 uker. 

Så godt at du klarer å sykle, når foten er vond. Håper operasjonen går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 31.7.2022 den 20.04):

Mandag : Det høljeregnet på fjellet. Vi skyndet oss ut i en periode det ble litt opphold, men så måtte vi snu etter 1, 5 km og løpe tilbake til hytta. Ble klissvåt 😀

Tirsdag: Da ble det topptur igjen. En middels topptur i følge Ut.no. Vi gikk opp en bratt og lang slalombakke og videre opp fjellet. 

Så ble det veldig fint vær noen dager og vi fant ut at vi hadde gått nok fjellturer i løpet av ferien, at vi fortsatt var likbleik og at vi heller ville sole oss og sikre litt farge før vi skulle hjem 😉 ( Kombinert med litt jobbing på tomta )

I dag ble det en tur hjemme på ca 1, 5 mil . Fy, så uvant det var å gå på asfalt igjen. Ble jo mer sliten av dette enn av toppturene våre. I hvert fall i hoftene. Hadde feil type sko med for dårlig demping også. 

Dere har jammen fått mye ut av denne første sommerferien på hytta! Høres herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 31.7.2022 den 21.53):

Har visst glemt hele trenings-tråden jeg 😅

Har vært på hytta et par uker, men klart å holde løpinga sånn noenlunde likevel. Færre km, men betydelig mer kupert (dvs kun bakker faktisk). Og så blir det mye gåturer også, det trengs med mange folk på liten plass. Kom hjem i går, så fikk en etterlengtet langtur i dag.

Mandag: 11 km løping

Tirsdag/onsdag/torsdag: gåtur, ca 4-5 km.

Søndag: 20 km løping 

Noen av dere som bruker Garmin? Jeg synes det er så kjekt med de der merkene og månedlige utfordringer 😁 litt ytre motivasjon når det trengs i regnet og vinden!

Jeg brukte en app tidligere (nå er det helt ute av hodet mitt hva den het), men den funker ikke lenger. Savner det litt det å logge turer og sammenlikne fra gang til gang osv. Jeg har ingen treningsklokke, så min logg er treningstrådene her 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (På 31.7.2022 den 21.59):

Var ganske aktiv (til meg å være) denne uka, jeg også.

Mandag - Intervalltrening

Tirsdag - 3 km tur

Onsdag - Intervalltrening. Deretter ærend i flere butikker med en del gåing og til slutt rusletur med en venninnegjeng på kvelden

Torsdag - 2 km tur

Til slutt på torsdagen så kjente jeg at beina var temmelig utslitt så jeg har tatt det rolig resten av uka. Småturer med hunden, men ingenting som var belastende. Så da er jeg klar til ny runde intervall i morgen!

Så bra! Er det du som helt nylig har fått deg hund? Eller blander jeg med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 31.7.2022 den 22.31):

Det ble en aktiv uke:

4 fjellturer hvor vi avsluttet med en litt krevende topp.

3 joggeturer i fjellet på 5, 6 og 14 km.

Jeg har vært en del tung jobbing også, så vi får kalle det "styrketrening".

Oi, det var en skikkelig aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Så bra! Er det du som helt nylig har fått deg hund? Eller blander jeg med noen andre?

Takk! Nei, har en hund, men han begynner å bli gammel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg brukte en app tidligere (nå er det helt ute av hodet mitt hva den het), men den funker ikke lenger. Savner det litt det å logge turer og sammenlikne fra gang til gang osv. Jeg har ingen treningsklokke, så min logg er treningstrådene her 😄

Endomondo, den finnes ikke lengre dessverre. Hva med Strava? Jeg bruker Strava + en som følger med mobilen min (Huawei), men den er ikke delbar på nett tror jeg.

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Høres ut som at du nå er i form igjen! Så bra 🙂

Jah! Nå spiller kroppen på lag igjen og det er deilig! I tillegg er jeg helt hekta på Conqueror Virtual Challenge og på el-sykkelen min så nå sitter jeg her på jobb og bare gleder meg til å komme hjem og sykle en god tur! Mannen er borte når jeg kommer så da stikker jeg en tur for meg selv! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Endomondo, den finnes ikke lengre dessverre. Hva med Strava? Jeg bruker Strava + en som følger med mobilen min (Huawei), men den er ikke delbar på nett tror jeg.

Jah! Nå spiller kroppen på lag igjen og det er deilig! I tillegg er jeg helt hekta på Conqueror Virtual Challenge og på el-sykkelen min så nå sitter jeg her på jobb og bare gleder meg til å komme hjem og sykle en god tur! Mannen er borte når jeg kommer så da stikker jeg en tur for meg selv! ;) 

Endomondo var det ja! Tenk at jeg kunne glemme det 😄 Ja, skal teste ut Strava, og også se på det du anbefalte her tidligere. Nå gleder jeg meg til neste løpetur. Løp jo på søndag, og det var leeeenge siden sist. Helt pyton de første ti minutttene, men det kom seg, og ble herlig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Endomondo var det ja! Tenk at jeg kunne glemme det 😄 Ja, skal teste ut Strava, og også se på det du anbefalte her tidligere. Nå gleder jeg meg til neste løpetur. Løp jo på søndag, og det var leeeenge siden sist. Helt pyton de første ti minutttene, men det kom seg, og ble herlig 😄

Jeg bruker en grønn app som heter bare skritteller. Den har GPS sporing og måler i tillegg til skritt antall kilometer og kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Dere har jammen fått mye ut av denne første sommerferien på hytta! Høres herlig ut!

Ja, det høres jo ut som vi kun har gått fjellturer hele ferien, men vi har ikke det altså :) Det har blitt en del turer ned til bygda på diverse butikker kombinert med kafeturer med kaffe og softis osv også 😀 Vi har brukt en del av ferien for å få den slik vi vil ha den. Byttet ut noen møbler og laget vår egen stil. Det er det feriepengene har gått til år :) Akkurat nå befinner seg en snekker der som lager platting , mens vi har begynt å jobbe igjen. Vi har lagt igjen en del penger til den hyttebygda for å si det sånn, men nå er vi ferdige forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu! Må bare fortelle noe gøy 🙂 Jeg løp til jobben i dag! Hadde med skift og håndkle hit i går, og bestemte meg i går kveld for at dette skulle jeg prøve! Det gikk ikke så fort, og jeg gikk 2-3 ganger i 1-3 minutter, men ellers løp jeg hele veien. 7,5 kilometer er det, og jeg brukte 53 minutter. Var mørkerød da jeg kom på jobb, men etter en dusj og snart en times rolig kontorarbeid, begynner jeg vel å få en normal farge 😄 Gøy!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (50 minutter siden):

Juhuuu! Må bare fortelle noe gøy 🙂 Jeg løp til jobben i dag! Hadde med skift og håndkle hit i går, og bestemte meg i går kveld for at dette skulle jeg prøve! Det gikk ikke så fort, og jeg gikk 2-3 ganger i 1-3 minutter, men ellers løp jeg hele veien. 7,5 kilometer er det, og jeg brukte 53 minutter. Var mørkerød da jeg kom på jobb, men etter en dusj og snart en times rolig kontorarbeid, begynner jeg vel å få en normal farge 😄 Gøy!

Jeg må si du imponerer!

Jeg var veldig akiv sist uke, men nå har kroppen "ferie". Jeg får ta et skippertak i helgen tenker jeg 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...