Gå til innhold

Ukas trening uke 32


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jaja, ikke topp innsats på treningsfronten denne uka, men jeg har fått med meg så mye fint, så det er helt greit!

Mandag dro jeg på blåbærtur etter jobb. Himla bratte trapper opp til ei hei fra begynnelsen,  så det ble jo litt trening i det 😁

Tirsdag løp jeg til jobb. Klarte å løpe hele veien, i 7,5 km! Ikke så fort, men jeg var fornøyd. Løp litt på hjemveien, men mest gåing. Det gikk tregt og var varmt.

Fredag svømte jeg litt i sjøen. Herlig varmt vann uten maneter. 

Lørdag svømte jeg lenge, to turer. Aner ikke antall meter.

I dag svømte jeg en tur, så styrketrening 1 time om kvelden + 12 minutter rockering (8 min rett vei, 4 min gal vei). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, denne uka ble litt amputert da jentungen trengte litt mammatid og da stiller mamma opp må vite! ❤️

Mandag - 8 min rockering begge veier + 4 kms gåtur m/geocaching med jentungen

Onsdag - rockering, nå begynner ringen å sitte godt begge veier! 3,6 km gåtur + 13,2 km sykkeltur

Torsdag - 2 km gange på mølla + 25 min styrke og rockering

Fredag - 30 min slyngetrening hos fysio + 11,6 km sykkeltur

Søndag - 20 min rockering + 8,5 km sykkeltur m/stolpejakt og geocaching

Sånn rimelig fornøyd tross alt da. :) Har kjøpt meg slynge som skal monteres på loftet i morra, får opplæring hos fysio i øvelser som skal styrke ryggen og det var faktisk kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Jaja, ikke topp innsats på treningsfronten denne uka, men jeg har fått med meg så mye fint, så det er helt greit!

Mandag dro jeg på blåbærtur etter jobb. Himla bratte trapper opp til ei hei fra begynnelsen,  så det ble jo litt trening i det 😁

Tirsdag løp jeg til jobb. Klarte å løpe hele veien, i 7,5 km! Ikke så fort, men jeg var fornøyd. Løp litt på hjemveien, men mest gåing. Det gikk tregt og var varmt.

Fredag svømte jeg litt i sjøen. Herlig varmt vann uten maneter. 

Lørdag svømte jeg lenge, to turer. Aner ikke antall meter.

I dag svømte jeg en tur, så styrketrening 1 time om kvelden + 12 minutter rockering (8 min rett vei, 4 min gal vei). 

Er ikke det god innsats?

Anonymkode: 3e7d7...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er ikke det god innsats?

Anonymkode: 3e7d7...c78

Blåbærtur og svømming i sjøen er jo ikke først og fremst for treningens skyld,  men det ble jo i alle fall trim av det likevel 😁 Jeg prøver å ha to styrkeøkter og 1-2 løp/rask gange i uka, og det ble det ikke nå. Men rimelig fornøyd likevel da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært den heftigeste treningsuka for meg i hvert fall! 

Mandag - 20 min aerobic/kroppstyrkeøvelser + 20 min styrkeøvelser på apparat
Tirsdag - 5 km tur
Onsdag - 20 min aerobic/kroppstyrkeøvelser + 20 min styrkeøvelser på apparat
Torsdag: 4x4 intervall (rask gange)
Fredag - Hviledag
Lørdag - Hviledag. 2 km tur
Søndag - 1x4 joggeintervall. Kropsstyrkeøvelser. 1,5 km tur

Treningene mandag og onsdag er hos Hjertelaget. Resterende har jeg gjort hjemme på tur. Aldri hatt en så aktiv uke når det kommer til trening og mosjon. Ikke føler jeg meg sliten eller støl heller.

Faktisk så hadde jeg så mye energi på søndagen at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Treningen ble gjort på morgenen, utover dagen gjorde jeg husarbeid og på kvelden ble det 1,5 km tur fordi jeg var så rastløs og ikke klarte å sitte stille. Så merker hva treningen gjør med energimengden jeg har og ikke bare kondisformen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (36 minutter siden):

Dette har vært den heftigeste treningsuka for meg i hvert fall! 

Mandag - 20 min aerobic/kroppstyrkeøvelser + 20 min styrkeøvelser på apparat
Tirsdag - 5 km tur
Onsdag - 20 min aerobic/kroppstyrkeøvelser + 20 min styrkeøvelser på apparat
Torsdag: 4x4 intervall (rask gange)
Fredag - Hviledag
Lørdag - Hviledag. 2 km tur
Søndag - 1x4 joggeintervall. Kropsstyrkeøvelser. 1,5 km tur

Treningene mandag og onsdag er hos Hjertelaget. Resterende har jeg gjort hjemme på tur. Aldri hatt en så aktiv uke når det kommer til trening og mosjon. Ikke føler jeg meg sliten eller støl heller.

Faktisk så hadde jeg så mye energi på søndagen at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Treningen ble gjort på morgenen, utover dagen gjorde jeg husarbeid og på kvelden ble det 1,5 km tur fordi jeg var så rastløs og ikke klarte å sitte stille. Så merker hva treningen gjør med energimengden jeg har og ikke bare kondisformen. :D 

Så flott 🙂 Så deilig å kjenne at kroppen funker til det en vil den skal gjøre! Gøy å høre at du får mer energi av å trene. Det er jo egentlig litt rart 😄 men jeg merker det, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i en chat at jeg hadde vært på treningssenteret mandag etter jobb, før blåbærturen! Hadde glemt det 😄

Så da ble det faktisk 2 styrketreningsøkter, 1 hel løpetur til jobb, hjemover mest gåing, trappegåing, svømming og til slutt rockering - så da kan jeg jo absolutt ikke klage, men heller være godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 timer siden):

Skal vi se, denne uka ble litt amputert da jentungen trengte litt mammatid og da stiller mamma opp må vite! ❤️

Mandag - 8 min rockering begge veier + 4 kms gåtur m/geocaching med jentungen

Onsdag - rockering, nå begynner ringen å sitte godt begge veier! 3,6 km gåtur + 13,2 km sykkeltur

Torsdag - 2 km gange på mølla + 25 min styrke og rockering

Fredag - 30 min slyngetrening hos fysio + 11,6 km sykkeltur

Søndag - 20 min rockering + 8,5 km sykkeltur m/stolpejakt og geocaching

Sånn rimelig fornøyd tross alt da. :) Har kjøpt meg slynge som skal monteres på loftet i morra, får opplæring hos fysio i øvelser som skal styrke ryggen og det var faktisk kjempegøy!

Du har virkelig fått inn rockeringen i planen 😄 Jeg brukte den i går mens jeg så en film - det gikk jo kjempegreit 🙂 Merker du noe forskjell på magemusklene? Jeg har bare gjort det to ganger, så forventer ikke noe ennå...

Noe jeg merker, er at når jeg nå løper (etter å ha trent styrke lenge), så kjenner jeg godt at jeg bruker kjernemuskulaturen - både mage og underliv - aktivt mens jeg løper. Det er jo moro, at en også trener de muskelgruppene mens en egentlig trener bein, hjerte og lunger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (40 minutter siden):

Fant ut i en chat at jeg hadde vært på treningssenteret mandag etter jobb, før blåbærturen! Hadde glemt det 😄

Så da ble det faktisk 2 styrketreningsøkter, 1 hel løpetur til jobb, hjemover mest gåing, trappegåing, svømming og til slutt rockering - så da kan jeg jo absolutt ikke klage, men heller være godt fornøyd!

Bra uke det, da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To økter på spinningsykkelen, tre økter på sykkelen ute og tre runder med lett styrketrening. 

Skulle gjerne fått gått turer også, men det lar seg jo ikke gjøre. Kan knapt gå til og fra busstopp og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Denne uka ble det 4 joggeturer:

Tirsdag - 10 km (+ 8 km gåtur)

      (Onsdag - 5 km gåtur)

Torsdag - 7 km (+ 3 km gåtur)

Lørdag - 8 km

Søndag - 10 km (+ 4 km gåtur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Du har virkelig fått inn rockeringen i planen 😄 Jeg brukte den i går mens jeg så en film - det gikk jo kjempegreit 🙂 Merker du noe forskjell på magemusklene? Jeg har bare gjort det to ganger, så forventer ikke noe ennå...

Noe jeg merker, er at når jeg nå løper (etter å ha trent styrke lenge), så kjenner jeg godt at jeg bruker kjernemuskulaturen - både mage og underliv - aktivt mens jeg løper. Det er jo moro, at en også trener de muskelgruppene mens en egentlig trener bein, hjerte og lunger!

Rockering er kjempegøy! Jeg synes det går mye bedre bare etter 5-6 ganger! Knoter av og til litt når jeg skal rocke vrangveien, men det blir stadig bedre. Nå klarer jeg å snu meg 360 grader samtidig som jeg rocker også! Gøy! Har litt lyst til å prøve en slik: 

Fitness Smart Rosa Hula Hoop 24 Knop Avtakbare Hoops Gå Ned Vekt Sport

Men jeg aner ikke hvordan de er. Ligger masse filmer på youtube og det ser ut som folk digger dem, men jeg frykter jo at det bare er nok en ting som blir liggende og slenge etter den første uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (52 minutter siden):

Rockering er kjempegøy! Jeg synes det går mye bedre bare etter 5-6 ganger! Knoter av og til litt når jeg skal rocke vrangveien, men det blir stadig bedre. Nå klarer jeg å snu meg 360 grader samtidig som jeg rocker også! Gøy! Har litt lyst til å prøve en slik: 

Fitness Smart Rosa Hula Hoop 24 Knop Avtakbare Hoops Gå Ned Vekt Sport

Men jeg aner ikke hvordan de er. Ligger masse filmer på youtube og det ser ut som folk digger dem, men jeg frykter jo at det bare er nok en ting som blir liggende og slenge etter den første uka...

I all verden??!!! Hva er det der? Hva er poenget med den vaieren og det loddet (?) 😄 😮 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

I all verden??!!! Hva er det der? Hva er poenget med den vaieren og det loddet (?) 😄 😮 ?

Det er en rockering. :) Den ligger mye strammere rundt magen enn en vanlig ring og man senderloddet rundt (det er festet i et spor) ved å rocke på samme måte som med en vanlig ring. Etter hvert som man blir tynnere kan man kneppe av ledd i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (16 minutter siden):

Det er en rockering. :) Den ligger mye strammere rundt magen enn en vanlig ring og man senderloddet rundt (det er festet i et spor) ved å rocke på samme måte som med en vanlig ring. Etter hvert som man blir tynnere kan man kneppe av ledd i ringen.

Eh... jeg tror jeg står over! Har nettopp kjøpt en ny treningsting - et løpeskjørt! Har tenkt på det i flere år, og så ble jeg fristet av en annonse på FB. Knallfint, men det var faktisk litt for stort, så jeg må returnere det og få L i stedet for XL 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 minutter siden):

Eh... jeg tror jeg står over! Har nettopp kjøpt en ny treningsting - et løpeskjørt! Har tenkt på det i flere år, og så ble jeg fristet av en annonse på FB. Knallfint, men det var faktisk litt for stort, så jeg må returnere det og få L i stedet for XL 🙂

Jeg skjønner ikke helt poenget med løpeskjørt, shorts er da greit nok? Vil ikke stoffet på skjørtet flagre og være i veien da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt poenget med løpeskjørt, shorts er da greit nok? Vil ikke stoffet på skjørtet flagre og være i veien da!?

Vi får se! Jeg er ikke helt komfortabel med tettsittende shorts sånn i offentligheten. Den jeg bruker er litt løs og slapp i fisken, sånn at den glir opp, og så gnisser lårene. Ser for meg at med løpeskjørt så får en den stramme effekten fra tights-shorts, + litt stiligere outfit - men jeg vet ikke 😄 Jeg hadde en type dobbeltshorts da jeg spilte badminton, og den likte jeg veldig godt. Tror dattera tok den med seg da hun flyttet til Trondheim i fjor, så den er borte... Så da tenkte jeg at jeg kunne prøve løpeskjørt, eller skorts, som de kaller det her 😄 Dette er det jeg har kjøpt: Kari Traa Skjørt Ane - Syrin | Sporty skjørt og shorts | FLOYD.no

 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (21 minutter siden):

Vi får se! Jeg er ikke helt komfortabel med tettsittende shorts sånn i offentligheten. Den jeg bruker er litt løs og slapp i fisken, sånn at den glir opp, og så gnisser lårene. Ser for meg at med løpeskjørt så får en den stramme effekten fra tights-shorts, + litt stiligere outfit - men jeg vet ikke 😄 Jeg hadde en type dobbeltshorts da jeg spilte badminton, og den likte jeg veldig godt. Tror dattera tok den med seg da hun flyttet til Trondheim i fjor, så den er borte... Så da tenkte jeg at jeg kunne prøve løpeskjørt, eller skorts, som de kaller det her 😄 Dette er det jeg har kjøpt: Kari Traa Skjørt Ane - Syrin | Sporty skjørt og shorts | FLOYD.no

 

Lekkert! Men shortsen er jo alt for kort, jeg hadde fått lårgniss... ;) Jeg må ha løpeshorts som går nedenfor det tykkeste punktet på lårene ellers gnisser de bare og blir såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Lekkert! Men shortsen er jo alt for kort, jeg hadde fått lårgniss... ;) Jeg må ha løpeshorts som går nedenfor det tykkeste punktet på lårene ellers gnisser de bare og blir såre.

Jeg skal avgi rapport. Men nå må jeg først få returnert den, må bort på butikken i kveld og få sendt den, og så går det sikkert en uke eller to 😮 Trodde Kari Traa hadde små størrelser, men selve shortsdelen var altfor stor for meg i vidden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...