Gå til innhold

Ukas trening uke 33


Lillemus

Anbefalte innlegg

Hoisann!

Mandag - 5 km ergometersykkel + 20 min slynge (hos fysio) + en liten slyngeøkt hjemme om kvelden for å bli kjent med min egen slynge

Onsdag - 10 min rockering, var borte på ettermiddagen

Torsdag - 10+12 min rockering, 9 km sykkeltur, 30 min slynge

Fredag - 12+12 min rockering, 3.5 km gåtur, 9 km sykkeltur

Lørdag - 12+15 min rockering, 12 km sykkeltur

Søndag - 15+20 min rockering, 13 km sykkeltur, 30 min slynge

Pluss at jeg står på balansebrett morgen og kveld når jeg pusser tenner. :) Veldig fornøyd med uka! Og om noen dager kommer det en sånn ny type rockering i posten! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt mindre enn planlagt, men. 

4 sykkelturer på 1,5 mil hvor det er greit med bakker så får 180 i puls etterfulgt av 12 min styrkeprogram. 

I tillegg til noen sykkelturer på 4-6 km tur/retur i forbindelse med å handle på butikken. 

Får nok trent mer i neste uke. Men jeg syklet løypa i dag raskere enn i går og i går raskere enn tidligere i uka. Så er god progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker slumper det til å bli mye trening:

2x styrketrening på studio.

2 joggeturer i marka på 5km hver.

1 joggetur på 10km asfalt.

1 mini-topptur. (300 høydemeter). Det tok under en time, og var er en bra måte å få puls uten å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg hadde mindre trening denne uka. Hjertelaget mandag og onsdag og intervall + kroppsstyrkeøvelser hjemme på torsdag.

Travel helg så fikk ikke trent. Måtte bare akseptere at tre økter i uka faktisk også er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (16 minutter siden):

Mens jeg hadde mindre trening denne uka. Hjertelaget mandag og onsdag og intervall + kroppsstyrkeøvelser hjemme på torsdag.

Travel helg så fikk ikke trent. Måtte bare akseptere at tre økter i uka faktisk også er ok.

3 økter er helt topp det! Jeg har avtale med fysioterapeuten om minst 2 slyngeøkter i uka, gjerne 3, men minst to. Og så gjør jeg gjerne litt utenom også da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei god uke!

Mandag: løp til jobb, ca 7,5 km. Gikk hjem samme rute. Svømte ca 20 min i sjøen etterpå.

Tirsdag: styrketrening 1 time på treningssenter 

Onsdag: mye bading, men mest kos.

Fredag: løp til jobb, ca 7,5 km. Satt på med en kollega halvveis hjem, gikk resten.

Søndag: lang tur i skogen med mannen, nesten 3 timer + pause. Godt tempo. Om kvelden en kort styrkeøkt hjemme for mage og rygg + 10 min rockering.

Nå lurer jeg litt på om jeg skal melde meg på løp neste helg...  klarer jeg 10 km tro? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Nå lurer jeg litt på om jeg skal melde meg på løp neste helg...  klarer jeg 10 km tro? 

Jaaa! Klart du skal! Kanskje du kan innvie det nye løpeskjørtet om det rekker å komme frem til da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jaaa! Klart du skal! Kanskje du kan innvie det nye løpeskjørtet om det rekker å komme frem til da! :D 

Har ikke løpt så langt på fire år. Men det er jo ikke verre enn at jeg kan gå på slutten hvis jeg blir dønn sliten!

Ja, kanskje løpeskjørtet kommer frem til da! Det skal vel holde hardt, men kanskje.... Men hvis jeg skal løpe så langt lørdag, hvilken dag bør jeg løpe før det? Onsdag kanskje? Tirsdag har jeg ikke tid. Det må bli Onsdag eller torsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Mye gåing denne uka..


Mandag: 5 km gåtur

Tirsdag: 8 km gåtur (til og fra jobb)

Onsdag: 10 km gåtur (til og fra jobb, men en omvei)

Torsdag: 16 km joggetur

Fredag: 7 km gåtur + 4 km joggetur på stranda

Søndag: 7 km gåtur

 

påskelilje skrev (48 minutter siden):

 

Nå lurer jeg litt på om jeg skal melde meg på løp neste helg...  klarer jeg 10 km tro? 

 

Veldig kult! Jeg skal være med på mitt første løp noen sinne til helga 😅 viss jeg ikke ombestemmer meg før den tid 😂🙈 Klarer du 7,5 km - så klarer du 10! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (46 minutter siden):

Har ikke løpt så langt på fire år. Men det er jo ikke verre enn at jeg kan gå på slutten hvis jeg blir dønn sliten!

Ja, kanskje løpeskjørtet kommer frem til da! Det skal vel holde hardt, men kanskje.... Men hvis jeg skal løpe så langt lørdag, hvilken dag bør jeg løpe før det? Onsdag kanskje? Tirsdag har jeg ikke tid. Det må bli Onsdag eller torsdag da.

Jeg ville løpt på onsdag og tatt det rolig torsdag og fredag, gått en tur eller noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (33 minutter siden):

Mye gåing denne uka..


Mandag: 5 km gåtur

Tirsdag: 8 km gåtur (til og fra jobb)

Onsdag: 10 km gåtur (til og fra jobb, men en omvei)

Torsdag: 16 km joggetur

Fredag: 7 km gåtur + 4 km joggetur på stranda

Søndag: 7 km gåtur

 

Veldig kult! Jeg skal være med på mitt første løp noen sinne til helga 😅 viss jeg ikke ombestemmer meg før den tid 😂🙈 Klarer du 7,5 km - så klarer du 10! 💪

Så gøy! Kanskje jeg skal melde meg på da 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (1 time siden):

Så gøy! Kanskje jeg skal melde meg på da 😊😊😊

Gjør det 👏 har du vært med på mange løp tidligere? 
 

Viss du eller noen andre her med erfaring kunne svart meg på en ting jeg lurer veldig på 😬 Jeg er ganske kald av meg, og løper ofte med t-skjorte og løpejakke - til tider fleece mellom der om det er ekstra kaldt. Da tar jeg bare av meg jakke/genser om jeg blir for varm etter hvert og knytter rundt livet. Hva da med startnummer? 🤔 Hvordan fester man det, og er det da ikke mulig å endre på bekledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (8 timer siden):

Gjør det 👏 har du vært med på mange løp tidligere? 
 

Viss du eller noen andre her med erfaring kunne svart meg på en ting jeg lurer veldig på 😬 Jeg er ganske kald av meg, og løper ofte med t-skjorte og løpejakke - til tider fleece mellom der om det er ekstra kaldt. Da tar jeg bare av meg jakke/genser om jeg blir for varm etter hvert og knytter rundt livet. Hva da med startnummer? 🤔 Hvordan fester man det, og er det da ikke mulig å endre på bekledning?

Jeg har vært med på 3 løp - ett i 2018, ett i 2019, og så ett nå i juni. Det i 2019 var om høsten, da tror jeg at jeg hadde langarmet "trøye" på meg, og så startnummer på den. I sommer hadde jeg bare t-skjorte, og det skal jeg ha nå og, tenker jeg. Tar med jakke til oppvarming og til å ha på etterpå. Vanskelig med startnummer hvis du skal ta av og på tøyet under løpet, vel? Hvor langt skal du løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg har vært med på 3 løp - ett i 2018, ett i 2019, og så ett nå i juni. Det i 2019 var om høsten, da tror jeg at jeg hadde langarmet "trøye" på meg, og så startnummer på den. I sommer hadde jeg bare t-skjorte, og det skal jeg ha nå og, tenker jeg. Tar med jakke til oppvarming og til å ha på etterpå. Vanskelig med startnummer hvis du skal ta av og på tøyet under løpet, vel? Hvor langt skal du løpe?

Ja, det var det jeg tenkte.. Får kjøre t-skjorte bare, blir sikkert varm nok relativt fort uansett. Jeg skal løpe halvmaraton 😬 (løpt distansen 4 ganger de siste 3 mnd, så det skal gå greit - men aldri «offisielt». Målet er…å fullføre 😅 gjerne på ikke altfor mye lengre tid enn det jeg har klart før). Var det 10 km du løp før også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (23 minutter siden):

Ja, det var det jeg tenkte.. Får kjøre t-skjorte bare, blir sikkert varm nok relativt fort uansett. Jeg skal løpe halvmaraton 😬 (løpt distansen 4 ganger de siste 3 mnd, så det skal gå greit - men aldri «offisielt». Målet er…å fullføre 😅 gjerne på ikke altfor mye lengre tid enn det jeg har klart før). Var det 10 km du løp før også?

Nei, har bare løpt 5 kilometers løp før 😮 Har aldri målt noen offisiell tid på 10 km. Har faktisk bare løpt 10 km to ganger, i 2018 eller 2019 😄 Målet mitt er å fullføre, helst at jeg klarer å løpe hele distansen uten å gå noe. Har ikke peiling på hvor lang tid jeg bør bruke.... 1 time og 15 minutter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 21.8.2022 den 21.31):

Jeg skal være med på mitt første løp noen sinne til helga 😅 viss jeg ikke ombestemmer meg før den tid 😂🙈 Klarer du 7,5 km - så klarer du 10! 

Kanskje vi skal løpe på samme sted 😊 I sør? Du får kikke etter ei gul påskelilje, og jeg får se etter en lilla bøtteknott 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (1 time siden):

Kanskje vi skal løpe på samme sted 😊 I sør? Du får kikke etter ei gul påskelilje, og jeg får se etter en lilla bøtteknott 😁

Du skal se at det kanskje stemmer, skal holde utkikk etter en påskelilje i racerfart 🤭👍

Oppdatering/rapport på søndag? 😁💪går rundt og er plutselig nervøs for å vrikke foten i forkant, eller treffe noen kjente i starten, eller om jeg klarer å time matinntak slik at jeg har fått i meg nok men ikke for nært opptil (der har jeg gått på en smell mye i det siste..). Så akkurat nå er det en seier om jeg i det hele tatt møter, og dernest kommer i mål 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 21.8.2022 den 23.38):

Gjør det 👏 har du vært med på mange løp tidligere? 
 

Viss du eller noen andre her med erfaring kunne svart meg på en ting jeg lurer veldig på 😬 Jeg er ganske kald av meg, og løper ofte med t-skjorte og løpejakke - til tider fleece mellom der om det er ekstra kaldt. Da tar jeg bare av meg jakke/genser om jeg blir for varm etter hvert og knytter rundt livet. Hva da med startnummer? 🤔 Hvordan fester man det, og er det da ikke mulig å endre på bekledning?

Jeg tenker du velger på forhånd om du skal ha løpejakke eller ikke. Hvis du vil ha jakke, så  tar nummeret utenpå  jakken.

Det bør ikke være noen grunn til å endre antrekk under et løp.

Startnummeret festes med sikkerhetsnåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (22 minutter siden):

Du skal se at det kanskje stemmer, skal holde utkikk etter en påskelilje i racerfart 🤭👍

Oppdatering/rapport på søndag? 😁💪går rundt og er plutselig nervøs for å vrikke foten i forkant, eller treffe noen kjente i starten, eller om jeg klarer å time matinntak slik at jeg har fått i meg nok men ikke for nært opptil (der har jeg gått på en smell mye i det siste..). Så akkurat nå er det en seier om jeg i det hele tatt møter, og dernest kommer i mål 🤣

Spis minst to timer før, og fyll på med en sjokolade e.l når det nærmer seg. Drikk jevnt i timene før, men ikke mer enn et par desiliter den siste timen før løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Grendel skrev (13 minutter siden):

Spis minst to timer før, og fyll på med en sjokolade e.l når det nærmer seg. Drikk jevnt i timene før, men ikke mer enn et par desiliter den siste timen før løpet.

Tusen takk for tips 😊 nå er starten såpass tidlig, at det blir vanskelig å spise så lenge før som jeg hadde trengt (får så utrolig lett sting, løper omtrent alltid på tom mage bare..).
 

Derfor må jeg finne noe som tar minst mulig plass i magen, men gir nok energi. For min egen sultfølelses skyld trenger jeg ikke spise.. kanskje for en gangs skyld spise et måltid på kvelden? 🤷‍♀️ Alt en skal tenke på 🙄 

Har noen hjemmelagde «energikuler» i frysen, de er rimelig energirike men små i volum (peanøttsmør, honning, havregryn, nøtter) Kanskje noen sånne og en halv banan? Det burde vel rekke om jeg spiser på kvelden? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...