Gå til innhold

Ukas trening uke 33


Lillemus

Anbefalte innlegg

Bøtteknotten skrev (59 minutter siden):

Du skal se at det kanskje stemmer, skal holde utkikk etter en påskelilje i racerfart 🤭👍

Oppdatering/rapport på søndag? 😁💪går rundt og er plutselig nervøs for å vrikke foten i forkant, eller treffe noen kjente i starten, eller om jeg klarer å time matinntak slik at jeg har fått i meg nok men ikke for nært opptil (der har jeg gått på en smell mye i det siste..). Så akkurat nå er det en seier om jeg i det hele tatt møter, og dernest kommer i mål 🤣

Jeg trente styrke i morges, og skal løpe til jobb i morgen. Så bare en blåbærtur eller noe torsdag/fredag bare for kos. Jeg er også spent på spisingen i forkant. Har jo funnet ut at gresk yoghurt med bittelitt havregryn, solsikkefrø og bær/syltetøy funker godt. Tenker at jeg spiser det en time før.

Du kommer til å møte, og du kommer til mål. Heiaheia!

Seff rapport på søndag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten
påskelilje skrev (3 timer siden):

Jeg trente styrke i morges, og skal løpe til jobb i morgen. Så bare en blåbærtur eller noe torsdag/fredag bare for kos. Jeg er også spent på spisingen i forkant. Har jo funnet ut at gresk yoghurt med bittelitt havregryn, solsikkefrø og bær/syltetøy funker godt. Tenker at jeg spiser det en time før.

Du kommer til å møte, og du kommer til mål. Heiaheia!

Seff rapport på søndag 😄

Lurt! Jeg skal også ha en siste løpeøkt i morgen, men den tror jeg må bli både rolig og forholdsvis kort (5km?).

Hehe, ja, når alt kommer til alt - så er det klart jeg møter. Bestemt er bestemt 😅 💪 Veldig nysgjerrig på hvordan det blir å løpe med så mange andre. De gangene jeg ellers treffer andre som jogger, så setter jeg av ukjent grunn alltid opp farten litt. Og det er jo bare dumt 🙄 når en skal holde lenge iallfall. Spennende dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (14 timer siden):

Lurt! Jeg skal også ha en siste løpeøkt i morgen, men den tror jeg må bli både rolig og forholdsvis kort (5km?).

Hehe, ja, når alt kommer til alt - så er det klart jeg møter. Bestemt er bestemt 😅 💪 Veldig nysgjerrig på hvordan det blir å løpe med så mange andre. De gangene jeg ellers treffer andre som jogger, så setter jeg av ukjent grunn alltid opp farten litt. Og det er jo bare dumt 🙄 når en skal holde lenge iallfall. Spennende dette her!

Jeg løp en tur hjemme før jobb i dag (4,4 km), i stedet for å løpe 7,5 km til jobb (først og fremst fordi jeg hadde glemt å legge igjen skiftetøy 😄 - men også fordi jeg ikke ville løpe så langt rett før lørdagens løp). Det ser ut som om løpeskjørtet kommer på fredag, og dersom det passer, tar jeg det på meg på lørdag 🙂 I dag prøvde jeg den nye løpeshortsen for første gang, og den var god å løpe i. Ingen lårgnissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (8 timer siden):

Jeg løp en tur hjemme før jobb i dag (4,4 km), i stedet for å løpe 7,5 km til jobb (først og fremst fordi jeg hadde glemt å legge igjen skiftetøy 😄 - men også fordi jeg ikke ville løpe så langt rett før lørdagens løp). Det ser ut som om løpeskjørtet kommer på fredag, og dersom det passer, tar jeg det på meg på lørdag 🙂 I dag prøvde jeg den nye løpeshortsen for første gang, og den var god å løpe i. Ingen lårgnissing.

Håper det kommer frem i tide da! 😅 Veldig fornøyd med værmeldingen her på lørdag (kontra torsdag/fredag - det kunne blitt en fuktig opplevelse!)
 

@Lillemus Har du prøvd vintertightsen til Bara? Den ser så digg ut, men lurer på om den er vindtett nok. Hjelper ikke med foret om vinden uansett blåser rett gjennom 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Håper det kommer frem i tide da! 😅 Veldig fornøyd med værmeldingen her på lørdag (kontra torsdag/fredag - det kunne blitt en fuktig opplevelse!)
 

@Lillemus Har du prøvd vintertightsen til Bara? Den ser så digg ut, men lurer på om den er vindtett nok. Hjelper ikke med foret om vinden uansett blåser rett gjennom 🥶

Jeg har vintertightsen ja, men om det er kuldegrader har jeg ullongs under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker @påskelilje og @Bøtteknotten lykke til på løpet!

Det virker som dere er godt i rute med trening i alle fall.

Takk, takk! Gleder og gruer meg 😁

Løpeskjørtet kom i postkassa i dag, så jeg har nettopp prøvd det. Ørlite trangt, men bedre det enn altfor stort.  Har ikke bestemt meg for om jeg skal bruke det eller den nye shortsen i morgen. Satser på gresk yoghurt med diverse frø til frokost. Dattera blir med og heier 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Grendel skrev (30 minutter siden):

Jeg ønsker @påskelilje og @Bøtteknotten lykke til på løpet!

Det virker som dere er godt i rute med trening i alle fall.

Takk 😬 

påskelilje skrev (26 minutter siden):

Takk, takk! Gleder og gruer meg 😁

Løpeskjørtet kom i postkassa i dag, så jeg har nettopp prøvd det. Ørlite trangt, men bedre det enn altfor stort.  Har ikke bestemt meg for om jeg skal bruke det eller den nye shortsen i morgen. Satser på gresk yoghurt med diverse frø til frokost. Dattera blir med og heier 😁

Da kan du velge iallefall! Tror jeg går for lang tights 🤔 blir for kaldt i shorts for min del, vil jeg tro. Lang tights og T-skjorte. Eller halvlang tights? (Må bare le av meg selv, like ubesluttsom som minstejenta foran klesskapet 🤣🤣).

Hentet startnummer i dag 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Noen som vet hvordan det der med drikkestasjoner funker? Skikkelig nybegynner her 😂😂

Stopper en opp mens en drikker? Er det plastglass som står klar liksom? Slik at man må drikke opp og kaste før en løper videre? @påskelilje eller andre som har erfaring 😇

Og hvordan er det en får medaljen etterpå? Står det vanligvis folk å deler ut når du kommer i mål, eller er det en stand en må stå i kø til?

(Så mange spørsmål jeg ikke visste jeg hadde! 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Noen som vet hvordan det der med drikkestasjoner funker? Skikkelig nybegynner her 😂😂

Stopper en opp mens en drikker? Er det plastglass som står klar liksom? Slik at man må drikke opp og kaste før en løper videre? @påskelilje eller andre som har erfaring 😇

Og hvordan er det en får medaljen etterpå? Står det vanligvis folk å deler ut når du kommer i mål, eller er det en stand en må stå i kø til?

(Så mange spørsmål jeg ikke visste jeg hadde! 😅)

Det står kanskje et bord med plastbeger med drikke. Du gjør det du føler behov for. Mange løper rett forbi på 5 og 10 km. 

5km tenker jeg  man rasker med seg et beger og prøver å treffe munnen.

På 10 km kan,du stoppe 3 sek og ta noen slurker hvis man føler for det.

På halvmaraton og opp kan det lønne seg å stoppe noen sekunder hvis det må til for å få i seg litt næring og drikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Grendel skrev (1 time siden):

Det står kanskje et bord med plastbeger med drikke. Du gjør det du føler behov for. Mange løper rett forbi på 5 og 10 km. 

5km tenker jeg  man rasker med seg et beger og prøver å treffe munnen.

På 10 km kan,du stoppe 3 sek og ta noen slurker hvis man føler for det.

På halvmaraton og opp kan det lønne seg å stoppe noen sekunder hvis det må til for å få i seg litt næring og drikke.

 

Takk! Hm..ja. Tror det er 4 drikkestasjoner. Men altså, jeg løper jo vanligvis minst 10 km et par ganger i uka. Aldri kjent på at jeg trenger vann utenom før og etter. Selv de gangene (4-5) jeg har løpt halvmaraton-distansen alene så har jeg ikke hatt drikke 🤔 det hadde sikkert vært lurt, og jeg tenker å ta litt et par plasser i morgen - men er det vanlig å drikke på alle? Får ta det som det kommer tror jeg..og se hva de andre gjør. Er heldigvis ikke meldt så varmt vær, ganske perfekt tror jeg. 15-16 grader, opphold og lettskyet/litt sol 👍🌤
 

Høres ut som du har gjort det før? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (19 minutter siden):

Takk! Hm..ja. Tror det er 4 drikkestasjoner. Men altså, jeg løper jo vanligvis minst 10 km et par ganger i uka. Aldri kjent på at jeg trenger vann utenom før og etter. Selv de gangene (4-5) jeg har løpt halvmaraton-distansen alene så har jeg ikke hatt drikke 🤔 det hadde sikkert vært lurt, og jeg tenker å ta litt et par plasser i morgen - men er det vanlig å drikke på alle? Får ta det som det kommer tror jeg..og se hva de andre gjør. Er heldigvis ikke meldt så varmt vær, ganske perfekt tror jeg. 15-16 grader, opphold og lettskyet/litt sol 👍🌤
 

Høres ut som du har gjort det før? 😅

Da jeg løp 5 km løp i juni, var det 1 drikkestasjon midtveis, samt ved mål. Jeg drakk ikke midtveis,  men da jeg var kommet i mål. Jeg løper jo 7,5 km uten drikke, så jeg ser det litt an i morgen om jeg trenger det. Har ikke hentet startnummeret, så det skal jeg gjøre i 10.30 tida i morgen.

Lykke til da, Bøtteknott 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (28 minutter siden):

Takk! Hm..ja. Tror det er 4 drikkestasjoner. Men altså, jeg løper jo vanligvis minst 10 km et par ganger i uka. Aldri kjent på at jeg trenger vann utenom før og etter. Selv de gangene (4-5) jeg har løpt halvmaraton-distansen alene så har jeg ikke hatt drikke 🤔 det hadde sikkert vært lurt, og jeg tenker å ta litt et par plasser i morgen - men er det vanlig å drikke på alle? Får ta det som det kommer tror jeg..og se hva de andre gjør. Er heldigvis ikke meldt så varmt vær, ganske perfekt tror jeg. 15-16 grader, opphold og lettskyet/litt sol 👍🌤
 

Høres ut som du har gjort det før? 😅

Joda, jeg er sterk på teoretisk løping....

Du trenger ikke å drikke hvis du ikke er tørst, og på en god dag tror jeg ikke du trenger å drikke på en 10 km.

Ikke tenk at du "bør drikke".

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten
påskelilje skrev (28 minutter siden):

Lykke til da, Bøtteknott 😁

Masse lykke til du også!!! 👏👏👏💪

Grendel skrev (22 minutter siden):

Joda, jeg er sterk på teoretisk løping....

Du trenger ikke å drikke hvis du ikke er tørst, og på en god dag tror jeg ikke du trenger å drikke på en 10 km.

Ikke tenk at du "bør drikke".

 

😂 takk for råd uansett! Ikke på halvmaraton heller? Tror jeg satser på å drikke en gang iallfall - om ikke annet for å ha prøvd i tilfelle jeg synes hele greia er kjekkere enn jeg ser for meg og derfor finner på å gjenta 😅👍

Nei, nå tar jeg kvelden her. Dette blir superspennende! 😎🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bøtteknotten, hvordan gikk det?

Jeg er knallfornøyd, og ekstremt stolt over meg selv! Er nok fremdeles litt "høy" 😁 Jeg klarte å løpe hele tiden, uten å gå, og kom inn på en tid under det jeg hadde håpet på! Klarte en ørliten spurt de siste 50 meterne. Var ikke totalt utslitt heller, så jeg kan nok lære meg å løpe litt raskere neste gang.

Etter løpet spiste vi, og så dro vi på ei strand og solte oss og badet. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

@påskelilje Dette må vel bare karakteriseres som en selvtillitsboost! 💪så kjekt å høre at du hadde en god opplevelse! Det hadde jeg også 🤩

Det gikk veldig..lett faktisk. Tror jeg har en tendens til å undervurdere meg selv 😛 kom inn 12 min raskere enn jeg hadde tatt sikte på 😅 og da løp jeg forbi 70 stk siste 5 km 😂

Tror mange andre har gjort motsatt feil, overvurdert og gått tom. Jeg hadde mye å gå på, så satte opp farten betraktelig de siste der. Det holdt helt inn, men da var jeg ganske tom. Ny rekord på både halvmaraton, 10 km, 5 km og 1 km (under 5 min på raskeste km, og rett over 55 min på 10 km). Alt på samme tur 🤩💪💪💪

(Men altså..natta før stressa jeg sånn at jeg våkna og hadde mareritt om hverandre hele natta. Alt om praktiske ting som gikk galt, og helt usannsynlige ting. Slik at jeg omtrent hylte av latter når jeg skulle gjenfortelle 🤣 i praksis gikk alt fint! Skulle tro de hadde gjennomført slikt tidligere også 😜smooth!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (23 minutter siden):

@påskelilje Dette må vel bare karakteriseres som en selvtillitsboost! 💪så kjekt å høre at du hadde en god opplevelse! Det hadde jeg også 🤩

Det gikk veldig..lett faktisk. Tror jeg har en tendens til å undervurdere meg selv 😛 kom inn 12 min raskere enn jeg hadde tatt sikte på 😅 og da løp jeg forbi 70 stk siste 5 km 😂

Tror mange andre har gjort motsatt feil, overvurdert og gått tom. Jeg hadde mye å gå på, så satte opp farten betraktelig de siste der. Det holdt helt inn, men da var jeg ganske tom. Ny rekord på både halvmaraton, 10 km, 5 km og 1 km (under 5 min på raskeste km, og rett over 55 min på 10 km). Alt på samme tur 🤩💪💪💪

(Men altså..natta før stressa jeg sånn at jeg våkna og hadde mareritt om hverandre hele natta. Alt om praktiske ting som gikk galt, og helt usannsynlige ting. Slik at jeg omtrent hylte av latter når jeg skulle gjenfortelle 🤣 i praksis gikk alt fint! Skulle tro de hadde gjennomført slikt tidligere også 😜smooth!)

Så gøy!!! Dette var stas! Gratulerer med godt gjennomført løp 😁

Vittig at du kavet sånn i natt! Jeg sov som en stein. Var spent på om jeg hadde truffet med riktig menge frokost og drikke på forhånd, og det funket det. Spiste litt større porsjon gresk yoghurt enn vanlig,  med diverse korn + blåbær oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 26.8.2022 den 22.34):

Masse lykke til du også!!! 👏👏👏💪

😂 takk for råd uansett! Ikke på halvmaraton heller? Tror jeg satser på å drikke en gang iallfall - om ikke annet for å ha prøvd i tilfelle jeg synes hele greia er kjekkere enn jeg ser for meg og derfor finner på å gjenta 😅👍

Nei, nå tar jeg kvelden her. Dette blir superspennende! 😎🙌

Eh... litt sent. Jeg så for meg at du skulle løpe 10k.

På halvmaraton bør man nok få i seg litt drikke og næring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (På 27.8.2022 den 18.36):

@påskelilje Dette må vel bare karakteriseres som en selvtillitsboost! 💪så kjekt å høre at du hadde en god opplevelse! Det hadde jeg også 🤩

Det gikk veldig..lett faktisk. Tror jeg har en tendens til å undervurdere meg selv 😛 kom inn 12 min raskere enn jeg hadde tatt sikte på 😅 og da løp jeg forbi 70 stk siste 5 km 😂

Tror mange andre har gjort motsatt feil, overvurdert og gått tom. Jeg hadde mye å gå på, så satte opp farten betraktelig de siste der. Det holdt helt inn, men da var jeg ganske tom. Ny rekord på både halvmaraton, 10 km, 5 km og 1 km (under 5 min på raskeste km, og rett over 55 min på 10 km). Alt på samme tur 🤩💪💪💪

(Men altså..natta før stressa jeg sånn at jeg våkna og hadde mareritt om hverandre hele natta. Alt om praktiske ting som gikk galt, og helt usannsynlige ting. Slik at jeg omtrent hylte av latter når jeg skulle gjenfortelle 🤣 i praksis gikk alt fint! Skulle tro de hadde gjennomført slikt tidligere også 😜smooth!)

Fantastisk! Gøy at det gikk så bra. Det er alltid en god følelse å ha noe igjen på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...