Gå til innhold

Jenter i tights?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (1 time siden):

Hvorfor må noen gå i klær som provoserer andre, så trangt at alle ting kommer fram. Hva med å tenke på hvilken rolle du har? Ikke alt passer til enhver anledning. Ovenfor barn og unge må det være mulig å bruke litt kritisk sans. Det er lov å tenke selv. 

Hvorfor må noen la seg provosere av hva andre har på seg? 

Jeg vokste opp på begynnelsen av 90 tallet, og det var plenty av damer både på jobb i barnehagen og som gikk rundt ellers   i tights den gangen. Jeg tok ingen skade av det. Treningstights er ikke det samme som å være naken selv om et er stramt.

Blir du like sinna når du ser kvinner i hijab eller niqab?

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (20 timer siden):

Det virker som du sliter mest med at klærne er tighte, ikke at de går i treningstøy.

Selv tenker jeg faktisk motsatt. Treningstøy passer på trening,  mens tettsittende klær passer godt på alle som tåler/kler å vise litt kropp nær sagt når og hvor som helst. 

Tettsittende klær er så absolutt langt penere enn baggy og sekkene klær.

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsom tråd særlig med anonym sine svar og @erik123. Takk for at dere gjør dagen min bedre, jeg har kost meg mye med denne tråden. 

Anonymkode: 909ba...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Hvorfor må noen gå i klær som provoserer andre, så trangt at alle ting kommer fram. Hva med å tenke på hvilken rolle du har? Ikke alt passer til enhver anledning. Ovenfor barn og unge må det være mulig å bruke litt kritisk sans. Det er lov å tenke selv. 

Ja, men det er kulturelt betinget hva som er greit. I noen kulturer går menn nakne med penis i et bambusrør. I den kulturen er det passende jobbantrekk.

I vår tid er ikke tights på kvinner verken uvanlig eller provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har du ikke hørt om kroppspress blant barn og unge?

Anonymkode: c0a53...461

Jeg vokste opp med en heftig spiseforstyrret mor og en far som fatshamet alle kvinner som ikke var størrelsen til Twiggy. Det var DET som påførte meg kroppspress, ikke at damer i alle slags størrelser (som jeg ser jevnlig på treningssenteret og her ute ) går i tights. 

Jeg har en del kontakt med de unge idag, og det er ikke tights som gir økende kroppspress, men poseringer som gjør at du kan ta bort 10 kilo fra bildet, fillers i lepper og ansikt, filtere på tiktok/snap og alle disse influensene som opererer på seg det samme ansiktet, puppene og rumpene  som har gjort at kroppspresset har eksplodert. 

Jeg trodde kroppspresset var ille da jeg vokste opp  og ble tenåring utover det tidligere 2000-tallet, hvor kvinneidolene skulle være magre med struttende silikonpupper, men jeg synes faktisk dagens idealer er langt verre-

 

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (12 minutter siden):

Ja, men det er kulturelt betinget hva som er greit. I noen kulturer går menn nakne med penis i et bambusrør. I den kulturen er det passende jobbantrekk.

I vår tid er ikke tights på kvinner verken uvanlig eller provoserende.

Det er jeg uenig i, jeg mener det er provoserende og viser hvor farlig kroppspress er, alle skal se ut som sylfider og være sexy. Men dessverre er det noen som aldri blir slik. Tights passer noen ganger, men ikke over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (33 minutter siden):

Ja, men det er kulturelt betinget hva som er greit. I noen kulturer går menn nakne med penis i et bambusrør. I den kulturen er det passende jobbantrekk.

I vår tid er ikke tights på kvinner verken uvanlig eller provoserende.

Ja, ting er, men, mener du at det bør være greit å gå med penis i bambusrør på jobb/offentlig i Norge, bør folk slutte å være "provosert" av slikt og bør vi innføre aksept for slikt. Er det ikke galt å undertrykke folks frihet til å gå med penis i bambusrør, mener du ? Ville samfunnet blitt bedre da ? Eller like bra ?

Klær-påbud er bare en annen gren av "seksuell undertrykking", som monogami var, som kanskje høres forferdelig ut, men som ble innført av en grunn, fordi det leder til mer produktive samfunn. Og som borger i Vesten nyter du godt avfruktene av denne undertrykkelse hver eneste dag, mens de i junglene med penis i bambus fortsatt er der de var. En kan si at gevinsten ikke er verdt det, og fair nok, bare en er ærlige om det, men det virker som at folk tror det er null nedside og kun oppside ved "seksuell frigjøring" og det er nok ikke sant.

Anonymkode: 08ce2...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (4 timer siden):

Det er jeg uenig i, jeg mener det er provoserende og viser hvor farlig kroppspress er, alle skal se ut som sylfider og være sexy. Men dessverre er det noen som aldri blir slik. Tights passer noen ganger, men ikke over alt. 

Du har god musikksmak, men i denne tråden er jeg uenig med deg.

Om noe synes jeg du seksualiserer dette med å gå i trange klær. Du kan se det på to måter:

1. Kvinnen går i tights for å vise fram rumpa si og for å tiltrekke seg menn.

2. Kvinnen går i tights fordi det er behagelig og komfortabelt når man har en jobb som krever bevegelse. 

Hvis motivet var 1. kunne jeg forstått argumentet ditt til en viss grad. Men jeg tror at i 99,9% av tilfellene er motivet 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan vi gjøre for å stoppe kroppspresset? Mange føler utenforskap og får ikke innpass hos de kule med tights. Det er de med mange kilo for mye som faller gjennom her. Vi må slutte å se ned på folk som sliter. Tights skaper bare kroppspress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (4 minutter siden):

1. Kvinnen går i tights for å vise fram rumpa si og for å tiltrekke seg menn.

Det er vel nettopp det de gjør, og det er skremmende. Det er nok ikke for å føle seg vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (Akkurat nå):

Det er vel nettopp det de gjør, og det er skremmende. Det er nok ikke for å føle seg vel. 

Her tror jeg du blander "hva menn tror kvinner gjør" og "hva kvinner gjør". At menn titter på kvinnerumper er en ting, det er ikke dermed sagt at det er det vi er ute etter om vi kler oss i tights skjønner du. ;) Jeg gjør det fordi det er behagelig å ha på seg, særlig når jeg går tur eller trener. Har det ikke på jobben da, men om jeg hadde hatt en jobb med mye fysisk aktivitet og det var innafor med tights så hadde jeg gjerne gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (24 minutter siden):

Hva kan vi gjøre for å stoppe kroppspresset? Mange føler utenforskap og får ikke innpass hos de kule med tights. Det er de med mange kilo for mye som faller gjennom her. Vi må slutte å se ned på folk som sliter. Tights skaper bare kroppspress. 

Er plenty av lubne og fete mennesker som går rundt i tights her i Oslo.

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (21 minutter siden):

Her tror jeg du blander "hva menn tror kvinner gjør" og "hva kvinner gjør". At menn titter på kvinnerumper er en ting, det er ikke dermed sagt at det er det vi er ute etter om vi kler oss i tights skjønner du. ;) Jeg gjør det fordi det er behagelig å ha på seg, særlig når jeg går tur eller trener. Har det ikke på jobben da, men om jeg hadde hatt en jobb med mye fysisk aktivitet og det var innafor med tights så hadde jeg gjerne gjort det.

Menn har dessverre en lei tendens til å tro at alt vi kvinner gjør er for dem. Vi kan umulig kle oss i noe fordi det er komfortabelt for oss :P 

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnekropp er noe som er vakkert formet og kler omtrent alt , til og med kvinnene selv synes andre kvinner er penere skapt enn menn . Kvinneme pynter seg i miniskjørt for hverandre , men vi menn er så idioter at vi tror damer bruker korte skjørt eller tighte klær for oss. Det er noe av det jeg synes er flaut og være mann for...   Så er mye salusi når det er menn som starter slike tråder...    kvinner faller for en hvis kjekkhet på menn ikke fordi menn er noe pent laget... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor må noen la seg provosere av hva andre har på seg? 

Jeg vokste opp på begynnelsen av 90 tallet, og det var plenty av damer både på jobb i barnehagen og som gikk rundt ellers   i tights den gangen. Jeg tok ingen skade av det. Treningstights er ikke det samme som å være naken selv om et er stramt.

Blir du like sinna når du ser kvinner i hijab eller niqab?

Anonymkode: 45217...2a4

Blir mer sinna da. Det burde ikke vært lov! 

Anonymkode: aa327...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pils skrev (12 minutter siden):

Kvinnekropp er noe som er vakkert formet og kler omtrent alt , til og med kvinnene selv synes andre kvinner er penere skapt enn menn . Kvinneme pynter seg i miniskjørt for hverandre , men vi menn er så idioter at vi tror damer bruker korte skjørt eller tighte klær for oss. Det er noe av det jeg synes er flaut og være mann for...   Så er mye salusi når det er menn som starter slike tråder...    kvinner faller for en hvis kjekkhet på menn ikke fordi menn er noe pent laget... 

Vakkert formet? Det er det vel delte meninger om. 

Anonymkode: aa327...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vakkert formet? Det er det vel delte meninger om. 

Anonymkode: aa327...91a

Sant nok det og ikke alle liker alt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir mer sinna da. Det burde ikke vært lov! 

Anonymkode: aa327...91a

Da er det enda godt det ikke er du som bestemmer. Heldigvis kan de flest kvinner være frie nok til å kle seg som de vil uten moralpoliti🥰.

Anonymkode: 45217...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da er det enda godt det ikke er du som bestemmer. Heldigvis kan de flest kvinner være frie nok til å kle seg som de vil uten moralpoliti🥰.

Anonymkode: 45217...2a4

Da er vel du fornøyd, men respekter at andre mener noe annet en deg. Du bestemmer heller ikke. 😜

Anonymkode: aa327...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Hva kan vi gjøre for å stoppe kroppspresset? Mange føler utenforskap og får ikke innpass hos de kule med tights. Det er de med mange kilo for mye som faller gjennom her. Vi må slutte å se ned på folk som sliter. Tights skaper bare kroppspress. 

Jeg har sykt mange kilo for mye og for i tights hver dag😂

Men jeg har tunika eller kjole over så du ser verken framsiden eller baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...