Gå til innhold

Ukas trening uke 40


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg rocker på - bortsett fra torsdag så har jeg rocket hver dag, 20-60 min. I går gikk jeg 5 km på tredemølla og i dag var været såpass at det ble en tur ute på 5,3 km. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var en god uke for meg:

Mandag: Hjertelaget (aerobic + intervall + styrke) og karatetrening
Tirsdag: 1,5 times topptur. Først bratt opp-opp-opp, god kondistrening. Deretter bratt ned-ned-ned på skogsstier, som var god trening for balanse og styrke i beina.
Onsdag: Hjertelaget
Søndag: 2,2 km skogstur. Ikke så langt, men mye motbakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium god uke. To runder på treningssenter med spinningsykkelen og styrketrening og en sykkeltur på 11 km. Har stått i litt greier denne uken så ikke hatt mulighet til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble spesiell,  i og med at vi hadde høstferie f.o.m. onsdag. Så altså:

Tirsdag: tur i lett terreng en liten time

Torsdag: tur i himla bratt terreng (slalåmbakken på mannens hjemsted 😁) i ca en time.

Fredag: tur i skogen, lett terreng,  6 km.

Lørdag: Middels tungt hagearbeid,  5 timer.

Søndag: tur i skogen, en liten time.

Jeg hadde plutselig tilbakefall med skjev rygg onsdag. Tre år siden sist. Men det forsvant, heldigvis. Tydeligvis for lite med kun 1 styrketreningsøkt i uka, så jeg må tilbake igjen på riktig spor der nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde plutselig tilbakefall med skjev rygg onsdag. Tre år siden sist. Men det forsvant, heldigvis. Tydeligvis for lite med kun 1 styrketreningsøkt i uka, så jeg må tilbake igjen på riktig spor der nå! 

Hvordan tilbakefall? Smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Hvordan tilbakefall? Smerter? 

Ja, jeg gjorde en vridningsbevegelse, helt normal ting, tror det var ute i drivhuset at jeg bøyde meg mens jeg snudde meg, og så fikk jeg vondt på høyre side i korsryggen. Slik jeg har hatt tidligere... Mannen så på meg og sa at jeg var blitt skjev. Jeg så meg i speilet jeg og og så det samme. Ekkelt. Vi reiste til Vestlandet den dagen, og det gikk fint å sitte i bilen. Neste dag tok jeg det litt med ro, men beveget meg, og så gikk vi tur om ettermiddagen . Det gikk fint. Etter det har det blitt bedre og bedre, og nå er det helt borte. 

Det er ordentlig vondt når det kommer, men det verste er skjevheten, at jeg får en sving på ryggraden og ikke kjenner hva som er midten på kroppen, på en måte.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg gjorde en vridningsbevegelse, helt normal ting, tror det var ute i drivhuset at jeg bøyde meg mens jeg snudde meg, og så fikk jeg vondt på høyre side i korsryggen. Slik jeg har hatt tidligere... Mannen så på meg og sa at jeg var blitt skjev. Jeg så meg i speilet jeg og og så det samme. Ekkelt. Vi reiste til Vestlandet den dagen, og det gikk fint å sitte i bilen. Neste dag tok jeg det litt med ro, men beveget meg, og så gikk vi tur om ettermiddagen . Det gikk fint. Etter det har det blitt bedre og bedre, og nå er det helt borte. 

Det er ordentlig vondt når det kommer, men det verste er skjevheten, at jeg får en sving på ryggraden og ikke kjenner hva som er midten på kroppen, på en måte.

Hjelpe meg! Har du vært hos legen med dette? Det høres jo helt vilt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

• Trening (oppvarming 25 min total intervall jogging/rask gange på mølle) -2 dager

• Trening (apparater 40 min) - 2 dager

• Fysio trening (sykkel 10 min, apparater 25 min)

• Tur (3-6 km) - 7 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Hjelpe meg! Har du vært hos legen med dette? Det høres jo helt vilt ut!

Tidligere år når jeg har fått det, har jeg vært hos lege. Styrketrening og evt kiropraktor var kuren. Nå satser jeg på styrketrening 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har lite å skryte av nå. 

Det ble en fjelltur i helga . Ca 15 km. Trening med manualer hjemme. 

Neste uke må bli bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig uke på treningsfronten. 

Det ble med 75 min yoga på mandag og noe svømming i basseng på lørdag. 
Men har gått 10000 skritt om dagen i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trening. Det var én økt med styrketrening.

Det har vært jobbreise og hele helgen var dugnadsarbeid. Det var fysisk tungt, men jeg burde ha tatt en joggetur i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Hjelpe meg! Har du vært hos legen med dette? Det høres jo helt vilt ut!

Dette er et av de vanligste ryggproblemene, kalles alt fra akutt lumbago til hekseskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (10 timer siden):

Tidligere år når jeg har fått det, har jeg vært hos lege. Styrketrening og evt kiropraktor var kuren. Nå satser jeg på styrketrening 😊

Normal bevegelse og etterhvert styrketrening er det som gir best resultat. Det som fungerer dårligst, er å overbeskytte ryggen etter at det verste er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 minutter siden):

Dette er et av de vanligste ryggproblemene, kalles alt fra akutt lumbago til hekseskudd. 

Vet jo godt om både lumbago og hekseskudd, men har aldri hørt at det kan bli plutselig synlig på den måten Påskelilje beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Vet jo godt om både lumbago og hekseskudd, men har aldri hørt at det kan bli plutselig synlig på den måten Påskelilje beskriver.

Det kalles avvergestilling eller låsning. Ryggen beskytter seg mot ytterligere skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk 1500 skritt i går. Er det bra?

Anonymkode: 1b51a...458

Det er nok litt i underkant, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gikk 1500 skritt i går. Er det bra?

Anonymkode: 1b51a...458

Det kommer jo an på utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk 1500 skritt i går. Er det bra?

Anonymkode: 1b51a...458

Nei, det er for lite, prøv å nå 5000 i dag. Det anbefales 10.000 skritt om dagen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...