Gå til innhold

Hva synes du om bildene til MA?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

frosken skrev (1 time siden):

Maud Angelica Behn debuterer med kunstutstilling – om lykke (msn.com)

Noen som mener noe om kvaliteten på bildene? 

Hun er flink og det er sikkert mye symbolikk i bildene hennes og jeg synes det er fint at hun våger å stille ut og blottlegge seg. :) Jeg ville dog ikke hatt disse på min vegg.

Annonse

For meg ser det ut som hun forsøker seg på en form for ekspresjonisme (jfr. Munch). De var imidlertid ikke så fantastiske at jeg ville hatt dem på veggen. Jeg tror hun har potensiale til å bli bedre.

Et spørsmål som raskt dukket opp var betydningen av de hvite stripene på armene til personen på bildet lengst til høyre... Gamle arr?

Disclaimer:
Ingen kunstekspert

Endret av FjellOgDalar

En ung kvinne som egentlig bare er i startgropen. Som har glede og interesse av å male og som også delte dette med sin pappa. Hun har absolutt talent men enda litt umoden i uttrykket. Men egentlig er det også mange berømte  kunstverk som jeg ikke ville hatt på min stuevegg. Tror verken Mona Lisa eller Skriket passer hos meg. Ikke alltid så lett å forstå seg på kunst. 

Anonymkode: 6e13a...4fb

Jeg lurer på om disse bildene ville blitt utstilt, dersom hun ikke hadde den familiebakgrunnen hun har. Jeg oppfatter bildene som amatørmessige, men er ikke særlig opptatt av bildekunst - derfor jeg var nysgjerrig på hva andre mente. 

Annonse

frosken skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på om disse bildene ville blitt utstilt, dersom hun ikke hadde den familiebakgrunnen hun har. Jeg oppfatter bildene som amatørmessige, men er ikke særlig opptatt av bildekunst - derfor jeg var nysgjerrig på hva andre mente. 

Vi hadde ikke diskutert dem her hvis det ikke hadde vært for hennes familiebakgrunn.  Jeg synes bildene er interessant og at hun kan ha fremtid som kunstner.  Det spørs om hun tjener på sin familiebakgrunn i det lange løp.  Ari Behn var en kunstner, men han rakk ikke å utvikle seg og han prøvde seg også på mye.

Kunst er ikke bare veggpryd.  Jeg gleder meg til å følge denne jenta fremover.

Jeg har ikke greie på billedkunst, så jeg burde ikke mene noe.

Men hvis jeg skal gjøre det likevel, synes jeg stilen er mer illustrasjon enn kunst. Vet ikke om det er forståelig, men jeg ser for meg at hun f.eks. kunne laget en fin billedbok for barn med det figurative uttrykket og den fargebruken. Jeg synes vel ikke stilen passet så godt til det store veggmaleri-formatet. 

Hun er jo veldig ung, så jeg mener ikke at hun kommer til å ha denne stilen for bestandig. 

Savannah skrev (57 minutter siden):

Vi hadde ikke diskutert dem her hvis det ikke hadde vært for hennes familiebakgrunn.  Jeg synes bildene er interessant og at hun kan ha fremtid som kunstner.  Det spørs om hun tjener på sin familiebakgrunn i det lange løp.  Ari Behn var en kunstner, men han rakk ikke å utvikle seg og han prøvde seg også på mye.

Kunst er ikke bare veggpryd.  Jeg gleder meg til å følge denne jenta fremover.

Bildene hadde vel neppe heller blitt verken utstilt eller fått massiv oppmerksomhet i pressen, om det ikke hadde vært for hennes familiebakgrunn. 

Kunst er så avgjort ikke bare veggpryd, men det er ikke gitt at veggpryd bør kalles kunst heller. 

frosken skrev (6 timer siden):

Maud Angelica Behn debuterer med kunstutstilling – om lykke (msn.com)

Noen som mener noe om kvaliteten på bildene? 

Jeg tenker at hun er flink til å tegne, men at det ikke akkurat er kunst. Likte joggebukser dårligst. Dette ville nok ikke blitt en utstilling om hun ikke er den hun er. Det betyr ikke at jeg ikke mener hun ikke har talent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...