Gå til innhold

Alkohol = kurere virus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingefær? Jeg får jo ikke tak i det nå… selges det på apoteket både det og zinktabletter?

Anonymkode: c39dd...1e0

Ingefærte.  Ellers kan du ta en teskje ingerfærkrydder i kokende vann med honning og drikke det.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet knapt hva ingefær er… bruker det aldri i noe. Er det en grønnsak?

va er ingefær godt for?

Bilderesultat for ingefær

Ingefær bekjemper både betennelse, kvalme, leddgikt og muskelømhet samt styrker immunforsvaret. Her ser du alle de sunne effektene – og får vite mer om hvordan du best tilbereder og spiser ingefær. INGEFÆR – den lille roten kan utrette mirakler for kroppen. Og det er aller sunnest i rå tilstand.
Dorthe skrev (11 minutter siden):
va er ingefær godt for?

Bilderesultat for ingefær

Ingefær bekjemper både betennelse, kvalme, leddgikt og muskelømhet samt styrker immunforsvaret. Her ser du alle de sunne effektene – og får vite mer om hvordan du best tilbereder og spiser ingefær. INGEFÆR – den lille roten kan utrette mirakler for kroppen. Og det er aller sunnest i rå tilstand.

Hm ja ok. Kjøper det aldri. 

Annonse

Det man snakker lite om, er at de fleste symptomer man har ved en virusinfeksjon, er det kroppen selv som lager når den bekjemper sykdommen.

Hvis du under en forkjølelse tar en stor dose immundempende medisin, så vil du forbigående føle deg bedre, men det betyr ikke at du reelt sett er bedre. Viruset har fått bedre arbeidsvilkår og formerer seg mer.

Min teori (dette er kun spekulasjoner) er at hvis du drikker alkohol under en forkjølelse vil du føle deg bedre, men ikke i realiteten være bedre. Hvis du f.eks har 1 i promille, har du 0,1% alkohol i blodet, og det er altfor lite til å ha noen virusdrepende effekt. 

ISW skrev (1 minutt siden):

Det man snakker lite om, er at de fleste symptomer man har ved en virusinfeksjon, er det kroppen selv som lager når den bekjemper sykdommen.

Hvis du under en forkjølelse tar en stor dose immundempende medisin, så vil du forbigående føle deg bedre, men det betyr ikke at du reelt sett er bedre. Viruset har fått bedre arbeidsvilkår og formerer seg mer.

Min teori (dette er kun spekulasjoner) er at hvis du drikker alkohol under en forkjølelse vil du føle deg bedre, men ikke i realiteten være bedre. Hvis du f.eks har 1 i promille, har du 0,1% alkohol i blodet, og det er altfor lite til å ha noen virusdrepende effekt. 

Hvor mye skal til for effekt ? 

Annonse

UtakknemligDiva

Alkohol er jo hardt mot kroppen så jeg kan ikke helt se for meg at det er veldig bra under forkjølelse? Den blir vel mindre motstandsdyktig. Kanskje kanskje det hjelper litt, men tviler på at det hjelper mer enn ingefær. Det svetter du også av. 

Men de som vil finne unnskyldninger for å drikke vil nok tro på det.

90tallsbarn skrev (45 minutter siden):

Alkohol er jo hardt mot kroppen så jeg kan ikke helt se for meg at det er veldig bra under forkjølelse? Den blir vel mindre motstandsdyktig. Kanskje kanskje det hjelper litt, men tviler på at det hjelper mer enn ingefær. Det svetter du også av. 

Men de som vil finne unnskyldninger for å drikke vil nok tro på det.

Det hjelper bare mot søvn 

ISW skrev (På 24.10.2022 den 12.43):

Du dør før viruset... snakk om mange prosent konsentrasjon.

Viruset og jeg dør sammen om det ikke forsvinner snart.

Om dette ikke er covid nr 2 skjønner jeg ingenting.

Har ikke vært så dårlig siden 2020. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hjelper bare mot søvn 

Alkohol hjelper mot søvn? Altså du mener man blir mer våken av det? Det stemmer ikke.

Og alkohol gjør kanskje så det er lett å sovne, men søvnkvaliteten er så dårlig at det nesten ikke kan telles som søvn.

90tallsbarn skrev (39 minutter siden):

Alkohol hjelper mot søvn? Altså du mener man blir mer våken av det? Det stemmer ikke.

Og alkohol gjør kanskje så det er lett å sovne, men søvnkvaliteten er så dårlig at det nesten ikke kan telles som søvn.

Jeg sover godt på det også sovnet jeg fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...