Gå til innhold

Hvor lenge har du mobilen din før den blir ødelagt?

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Hadde aldri skjedd før. Men denne perioden toppet alt seg. Jeg ødela i tillegg min iPod som var den 2.som kom på markedet litt etterpå. Den var jo eldre. Ble sint fordi den alltid slo seg av så fort det kom litt vind, selv om den var fulladet. Rett i asfalten så den knuste. Etter der igjen knuste jeg et par kopper. Så ja.. 

Oi ja ble du lei deg etterpå når du hadde ødelagt ting eller var det ok?

Anonymkode: 908af...588

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oi ja ble du lei deg etterpå når du hadde ødelagt ting eller var det ok?

Ble lei meg såklart. Når jeg ødela den telefonen fortet jeg mer å lagde Google konto så jeg fikk lagret alle bilder inne der. Den hadde litt batteri igjen, men når den var svart så var det ikke lenger mulig å få den på. Den var jo nesten knekt i 2, så flaks kanskje at den fremdeles kunne trykkes på. Selv om det var dårlig. 
IPod-en var så godt som ubrukelig siden den svartnet så fort det kom litt vind på, men jeg ble mer lei meg av min manglende kontroll over meg selv. Jeg overtok mammas gamle iphone 5s når jeg hadde ødelagt min. Ville ikke kjøpe ny heller siden jeg ikke visste hvor lang tid det kunne ta før jeg ødela en evt ny også. Men så fikk jeg en i gave etter et par mnd. Jeg lot faktisk være å ta den i bruk et par uker i frykt for å få et anfall. Men jeg er ikke interessert i å måtte bruke tusener av penger på ny mobil hver mnd heller pga raseri. Innså at jeg måtte oppsøke hjelp. Og har ikke hatt slike anfall etter medisin og samtaler.

Dorthe skrev (32 minutter siden):

Tror mine har vart ca 3 år.  Jeg bruker min lite på nett for jeg er mer glad i IPaden min.  Men de og varer ca 3 år.  Akkurat nå er min tre år og jeg har problemer med å motta innkommende samtaler.  Jeg har ringt både operatør og Apple og de finner ikke ut av det.  Kanskje jeg skal vurdere et nytt SIM-kort.  Jeg synes det er helt hårreisende og betale 13 000 kr for en ny.

Jeg hadde aldri betalt så mye for en telefon privat. Om jeg skulle kjøpt telefon selv (og ønsket iPhone) tror jeg at jeg ville kjøpt en iPhone SE, den koster ca. 6000 og er mer enn bra nok for de aller fleste.

Endret av Ekstra
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Ble lei meg såklart. Når jeg ødela den telefonen fortet jeg mer å lagde Google konto så jeg fikk lagret alle bilder inne der. Den hadde litt batteri igjen, men når den var svart så var det ikke lenger mulig å få den på. Den var jo nesten knekt i 2, så flaks kanskje at den fremdeles kunne trykkes på. Selv om det var dårlig. 
IPod-en var så godt som ubrukelig siden den svartnet så fort det kom litt vind på, men jeg ble mer lei meg av min manglende kontroll over meg selv. Jeg overtok mammas gamle iphone 5s når jeg hadde ødelagt min. Ville ikke kjøpe ny heller siden jeg ikke visste hvor lang tid det kunne ta før jeg ødela en evt ny også. Men så fikk jeg en i gave etter et par mnd. Jeg lot faktisk være å ta den i bruk et par uker i frykt for å få et anfall. Men jeg er ikke interessert i å måtte bruke tusener av penger på ny mobil hver mnd heller pga raseri. Innså at jeg måtte oppsøke hjelp. Og har ikke hatt slike anfall etter medisin og samtaler.

Bra du fikk hjelp og bedre kontroll. iPhone xs er bra den også. 

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde aldri betalt så mye for en telefon privat. Om jeg skulle kjøpt telefon selv (og ønsket iPhone) tror jeg at jeg ville kjøpt en iPhone SE, den koster ca. 6000 og er mer enn bra nok for de aller fleste.

Det er faktisk mye annet jeg kunne tenke meg å bruke så mye penger på.  Men hvis jeg først skulle kjøpe ny så vil jeg gjerne ha en telefon som tar skikkelige bilder.  Og da vet jeg at IPhone 12 tar dårlige bilder og 13 tar veldig bra bilder.  

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk mye annet jeg kunne tenke meg å bruke så mye penger på.  Men hvis jeg først skulle kjøpe ny så vil jeg gjerne ha en telefon som tar skikkelige bilder.  Og da vet jeg at IPhone 12 tar dårlige bilder og 13 tar veldig bra bilder.  

iPhone 12 tar bra bilder 

Annonse

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (9 minutter siden):

Den er utseendemessig identisk med iphone 8, men har funksjonen til de nyere. Vet noen synes skjermen på de er litt små. Hadde nok heller kjøpt en iphone 8 plus. Enda billigere og stor skjerm. Men kommer an på hva du skal bruke den til. Kjøper du hos Netonnet så er det jo brukte mobiler til billigere. Evt om du er kunde hos leverandør så har de rabatt for medlemmer. Talkmore har rabatt for talkmorekunder feks. 

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Den er utseendemessig identisk med iphone 8, men har funksjonen til de nyere. Vet noen synes skjermen på de er litt små. Hadde nok heller kjøpt en iphone 8 plus. Enda billigere og stor skjerm. Men kommer an på hva du skal bruke den til. Kjøper du hos Netonnet så er det jo brukte mobiler til billigere. Evt om du er kunde hos leverandør så har de rabatt for medlemmer. Talkmore har rabatt for talkmorekunder feks. 

Talkmore har dårlig nett da

UtakknemligDiva
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Hvordan ser du forskjell? Har prøvd disse ved siden av hverandre og du ser ikke en veldig stor forskjell. Men jeg syntes iphone 12 var ganske tung i forhold til serien før. Og kommer i ganske kjedelige farger. Synes også 13 virker bra. 

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Jeg har en iPhone 8+ og har vært fornøyd med den, bortsett fra bildene.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

iPhone 12 tar bra bilder 

Nei, det gjør den ikke.  Har en venninne som tar endel bilder og hun er skikkelig misfornøyd.

Dorthe skrev (4 minutter siden):

13 pro tar langt bedre bilder enn bare 13. Men dette betaler man veldig dyrt for; tror SE er bra nok for de aller fleste. SE har lagt bedre kamera enn iPhonene hadde for noen år siden.

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg har vel stort sett hatt mine 2-3 år, da har de blitt tregere og tregere og batteriet blir dårligere og må lades oftere. Den jeg har nå blir 4 år til jul, batteriet er litt dårligere nå merker jeg, men ellers er det ingenting i veien med den og jeg håper å ha den en god stund ennå.

Batteriet blir dårligere.. hvor dårlig er det snakk om hos deg da før du bytter? Jeg må lade 1 til 2 ganger daglig og ser på det osm helt normalt. 

Anonymkode: 39047...211

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Batteriet blir dårligere.. hvor dårlig er det snakk om hos deg da før du bytter? Jeg må lade 1 til 2 ganger daglig og ser på det osm helt normalt. 

Anonymkode: 39047...211

Nei, hadde jeg vært nødt til å lade 2 ganger om dagen hadde jeg byttet for en stund siden. :) Hadde jeg ellers vært fornøyd med mobilen hadde jeg nok prøvd å bytte batteri først.

Det jeg har hatt av Androidtelefoner (HTC, Samsung), synes jeg har vart alt for kort (kanskje 2,5 år) får de har begynt å tulle. De blir treige, ladeinntaket røk på en jeg hadde - selvsagt rett etter utgått garanti). Gikk så over til iPhone, og hadde en 8 som for litt siden avgikk ved døden etter fire års tro tjeneste. Det synes jeg er litt mer innafor. Den ble ikke treig, men batteriet røk. Jeg måtte erkjenne at man ikke kan få alt man har lyst på med tanke på 13 Pro. Derfor kompromisset jeg med 13, som jeg faktisk hadde penger til. Jeg er så langt superfornøyd med den, og angrer ikke et sekund. Den virker solid, kameraet er bra nok for meg, og en del oppgaver går lettere med større skjerm. Forhåpentligvis holder den minst like lenge som forgjengeren. Stort sett har jeg vært veldig fornøyd med Apple sine saker. Mac jeg har hatt i fire år er f.eks. ikke blitt det granne treigere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...