Gå til innhold

Er du ekstrovert eller introvert?

Anbefalte innlegg

Jeg er også introvert og trenger masse tid for meg selv. Er jeg på helgekurs er det meg som ender opp på hotellrommet. Jeg liker meg i eget selskap, spesielt hvis jeg er i gode perioder. Går ofte på kafe alene og for jevnlig på konserter og forestillinger alene.

Men jeg er trygg sosialt. Kan ta ordet i grupper hvis det er min oppgave, men tier gjerne hvis jeg ikke må snakke.

Jeg er sanger så jeg har sunget for rundt tusen mennesker. Da var jeg nervøs😉

Fortsetter under...

Vhanja skrev (9 timer siden):

Men, igjen, det å være introvert er ikke det samme som å være sjenert. Det er ingen motforestilling mot å holde foredrag eller å lede et møte og det å være introvert.

Nei, det vet jeg, men her introduserte AB ambivert, og det er slik jeg har forstått det, en mellomting av å være ekstrovert og introvert, og gjelder ca. 67-68% av befolkningen, men tradisjonelt i Norge har vi snakket lite om det, selv om grupperingen ble innført samtidig som ekstroversisme og introversisme ble innført, men vi mennesker har et sterkt behov for å sette mennesker inn i grupperinger. Særlig ledere nyter godt av den fleksible egenskapen det er å være ambivert, å kunne forstå når man skal lytte og når man skal snakke i en samtale, for å gi et helt konkret eksempel. Men det innebærer mer enn dette - søk det opp på Mr. Google. Dette var interessant. Takk til AB :) 

Ja, det er mye og hente her. Og jeg tror absolutt at flertallet er en blanding.

Jeg synes bare det er så mange misoppfatninger på nettet om hva introvert er. Introvert har ingenting å gjøre med å være sjenert eller ha sosial angst. Man trenger ikke være en huleboer for å være introvert.

Eva Sofie skrev (14 timer siden):

Nei, det vet jeg, men her introduserte AB ambivert, og det er slik jeg har forstått det, en mellomting av å være ekstrovert og introvert, og gjelder ca. 67-68% av befolkningen, men tradisjonelt i Norge har vi snakket lite om det, selv om grupperingen ble innført samtidig som ekstroversisme og introversisme ble innført, men vi mennesker har et sterkt behov for å sette mennesker inn i grupperinger. Særlig ledere nyter godt av den fleksible egenskapen det er å være ambivert, å kunne forstå når man skal lytte og når man skal snakke i en samtale, for å gi et helt konkret eksempel. Men det innebærer mer enn dette - søk det opp på Mr. Google. Dette var interessant. Takk til AB :) 

Ambulert er nok det som regnes mest for normalt. 

Anonymkode: a967d...6f5

Fru2020 skrev (14 timer siden):

Jeg er også introvert og trenger masse tid for meg selv. Er jeg på helgekurs er det meg som ender opp på hotellrommet. Jeg liker meg i eget selskap, spesielt hvis jeg er i gode perioder. Går ofte på kafe alene og for jevnlig på konserter og forestillinger alene.

Men jeg er trygg sosialt. Kan ta ordet i grupper hvis det er min oppgave, men tier gjerne hvis jeg ikke må snakke.

Jeg er sanger så jeg har sunget for rundt tusen mennesker. Da var jeg nervøs😉

Hvor var det hen da? Oslo spektrum ? 

Anonymkode: a967d...6f5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...